08.07.2019

Opel Astra po facelifte – dôraz na nové motory a technológie

Modernizovaný Opel Astra, európske Auto roka 2016, sa predstaví po prázdninách v modernizovanej podobe.

Týka sa to v prvom rade motorov, ktoré majú až 19 percent nižšie emisie CO2, ale aj zlepšenia dynamického podvozka a technológií na palube. Na výber bude aj nová, veľmi efektívna až 9-stupňová automatická prevodovka.

Vďaka vynikajúcej aerodynamike aj vysoko efektívnym novým motorom a prevodovkám modernizovaný Opel Astra vytvára štandardy v oblasti efektivity a nízkych emisií. V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli emisie CO2 znížené až o 19 percent, čím sa Astra zaraďuje na špičku kompaktnej triedy. Nová predná časť karosérie má trojrozmerne (3D) vymodelovanú masku chladiča, atraktivitu dizajnu zvyšuje komplet High Gloss Black Pack.

Aktuálna generácia modelu Astra sa presadila už pri svojej premiére a hneď získala titul European Car Of The Year 2016. So svojou ľahkou konštrukciou (o 200 kg ľahšia ako predchádzajúca generácia) a špičkovými technológiami prevzatými z vyšších tried vytvorila Astra nový štandard. Opel v tejto stratégii pokračuje a v rámci modernizácie zavádza do radu Astra najmodernejšiu generáciu ľahkých benzínových a naftových motorov.

S objemom od 1,2 do 1,5 litra pokrývajú výkon od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k). Aj päťdverový hatchback Astra, ale tiež kombi Sports Tourer sa tak stali skutočnými šampiónmi v spotrebe paliva a emisiách CO2 (spotreba paliva podľa NEDC: mesto:  4,5-6,1 l/100 km, mimo mesta 3,1-4,0 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,9, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Protibežný vyvažovací hriadeľ v bloku benzínových trojvalcov znižuje vibrácie. Už základný benzínový motor má štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie Opel montuje pri najvýkonnejšom naftovom motore novú 9-stupňovú automatickú prevodovku.

Za znížením spotreby paliva a emisií CO2 je aj detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Nová Astra patrí k najaerodynamickejším kompaktným automobilom na trhu. S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom triedy s koeficientom 0,26.

Podarilo sa to dosiahnuť napríklad vďaka spodnému krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s deflektormi a klapiek v maske chladiča. Horné a dolné sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu. Prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Optimalizácia spodku podlahy karosérie redukuje turbulencie vzduchu, čo prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

V rámci modernizácie je zdokonalený aj dynamický podvozok. Nové tlmiče pruženia zvyšujú komfort. Voliteľný športový podvozok má tvrdšie vyladené tlmiče, bezprostrednejšie riadenie a Wattov priamovod na zadnej náprave.

Vďaka filtrom tuhých častíc GPF (Gasoline Particulate Filter) a selektívnej katalytickej redukcia SCR (Selective Catalytic Reduction) pri naftových motoroch, spĺňajú všetky motory už emisnú normu Euro 6d. Je záväzná pre všetky novo registrované vozidlá od roku 2021. Celohliníkové benzínové a naftové motory sú štandardne vybavené systémom stop/štart.

Nový Opel Astra prichádza aj s ďalšími špičkovými technológiami, od novej prednej a cúvacej kamery po digitálny rýchlomer a infotainment novej generácie. Astra môže mať aj systém núdzového volania E-Call, na želanie je k dispozícii bezdrôtová nabíjačka smartfónu v stredovej konzole a ozvučovací systém Bose triedy high-end.

Až o 19 percent nižšie emisie CO2

Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové a naftové motory, sú ekonomické a súčasne živé a efektívne. K nízkej spotrebe paliva a hodnotám emisií prispievajú aj moderné 6-stupňové manuálne prevodovky, prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami a – po prvý raz u značky Opel – nová 9-stupňová automatická prevodovka.

Kompaktné trojvalcové turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory sú k dispozícii s objemom 1,2 a 1,4 litra, s výkonmi od 81 kW (110 k) do 107 kW (145 k) a maximálnym krútiacim momentom od 195 do 236 Nm. Astra 1.2 má 6-stupňovú manuálnu prevodovku a Astra 1.4 je vybavená exkluzívne prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami. Kvapalinou chladené zberné výfukové potrubie valcov prispieva k rýchlemu zohriatiu motora na prevádzkovú teplotu a zníženiu emisií po studenom štarte.

Benzínové motory

1.2

1.2

1.2

1.4

Výkon (kW/k) @ min-1

81/110 @ 4.500

96/130 @ 5.500

107/145 @ 5.500

107/145 @ 5.500

Krútiaci moment (Nm) @ min-1

195 @ 2.000-3.500

225 @ 2.000-3.500

225 @ 2.000-3.500

236 @ 1.500-3.500

Emisná norma

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Prevodovka

6-stupňová manuálna

6-stupňová manuálna

6-stupňová manuálna

CVT (7 stupňov)

Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 jednotlivých motorov s výkonmi 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 107 kW (145 k) v rade Astra znížili o vyše 5 percent, resp. približne 19 percent a vyše 15 percent.

Typická pre Opel je vynikajúca pružnosť motorov – pri otáčkach 1500 min-1 je 90 percent maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už 1,5 sekundy po stlačení pedála akcelerátora na podlahu.

Vysoká efektivita: Menej ako 100 g/km CO2 s novým turbodieslom

Trojvalcový turbodiesel 1,5 litra v modelovom rade Astra dosahuje výkon 77 kW (105 k) a lebo 90 kW (122 k) a maximálny krútiaci moment od 260 do 300 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: Mesto: 4,5-5,5 l/100 km, mimo mesta 3,1-3,7 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Systém priameho vstrekovania paliva common rail pracuje s tlakom do 2000 barov.

 Naftové motory

1.5D

1.5D

1.5D

Výkon (kW/k) @ min-1

77/105 @ 3250

90/122 @ 3500

90/122 @ 3500

Krútiaci moment (Nm) @ min-1

260@1500-2500

300@1750-2500

285@1500-2750

Emisná norma

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Prevodovka

6-stupňová manuálna

6-stupňová manuálna

9-stupňová automatická

Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 naftových motorov s výkonom 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k) v modelovom rade Astra znížili o 17, respektíve približne 10 percent.

Nová predná a cúvacia kamera a digitálny rýchlomer

Opel Astra už má portfólio najmodernejších technológií a asistenčných systémov, bezkonkurenčných v kompaktnej triede – najmä inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Ponuka zahŕňa aj adaptívny radarový tempomat, protikolízny systém s funkciou automatického núdzového brzdenia, rozoznávanie dopravných značiek, ako aj asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu. K dispozícii sú aj ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.), vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.

Nová predná kamera je menšia ale oveľa výkonnejšia ako v minulosti vďaka rýchlejšiemu procesoru spracovania obrazu. Rozoznáva nielen vozidlá ale aj chodcov – čo predstavuje dôležitý bezpečnostný bonus. Okrem toho vďaka vysokému rozlíšeniu kamery môže funkcia rozoznávania dopravných značiek spracúvať ešte viac značiek a zobrazovať ich ako symboly na displeji. Aj digitálna cúvacia kamera , ktorá je dostupná v kombinácii s novým systémom infotainmentu Multimedia Navi Pro, je výkonnejšia. Zákazníci modelu Astra môžu so systémami infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, podporujúcimi Apple CarPlay a Android Auto využívať digitálnu konektivitu.

Interiér kabíny sa môže zmeniť na koncertnú sálu ak má nová Astra voliteľný ozvučovací systém Bose high-end.  Celkovo 7 reproduktorov vrátane subwoofera RichBass pod podlahou batožinového priestoru vytvára optimálne ozvučenie kabíny. Každý z členov posádky si môže vychutnávať čistý zvuk bez ohľadu na miesto, na ktorom sedí. V akustickom procesore digitálneho zosilňovača si vodič môže uložiť 8 rozličných profilov ozvučenia podľa individuálneho vkusu.

Praktickou funkciou je bezdrôtová nabíjačka pre kompatibilné smartfóny. Stačí vložiť telefón do priehradky v stredovej konzoly. Nová Astra má ešte jeden komfortný prvok, ktorý zvyšuje bezpečnosť pri jazde v chladnom počasí - vyhrievané čelné sklo. Jemné, takmer neviditeľné vodiče v prednom skle v mrazivých dňoch rýchlo odstránia vonkajšiu námrazu alebo zahmlenie znútra a udržiavajú nerušený výhľad vodiča.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku