29.05.2019

Honda e bude mať v sériovej výrobe bočné kamerové zrkadlá

Systém bočných kamerových zrkadiel nahrádza konvenčné bočné zrkadlá kompaktnými kamerami.

Prenášajú do šesťpalcových obrazoviek vo vozidle živý obraz. Tieto obrazovky sú integrované do okrajov prístrojovej dosky a ich ergonomické umiestnenie zaisťuje vodičovi prirodzený pocit a rozhľad. Táto technológia, prvá v segmente kompaktov, je prínosom z hľadiska štýlu, bezpečnosti, aerodynamiky a kultivovanosti.

Spoločnosť Honda potvrdila, že systém bočných kamerových zrkadiel predstavený v prototypovej verzii nového mestského elektrického vozidla, bude pri spustení jeho výroby štandardom.

Kamerová technológia nastupujúcej generácie pomáha vozidlu uchovať si moderný, čistý a jednoduchý dizajn. Zároveň dopĺňa predné stĺpiky s plynulými prechodmi. Zapustené „vyskakovacie“ kľučky dverí budú tiež súčasťou výrobnej verzie automobilu Honda e. Kamery na rozdiel od konvenčných bočných zrkadiel nepresahujú šírku vozidla a neprečnievajú cez blatníky. Kryty kamerových jednotiek sú zámerne tvarované tak, aby vďaka vodoodpudivej úprave povrchu objektívov zabraňovali usadzovaniu vody a utváraniu kvapiek vody na objektívoch.

Výsledkom je zlepšený výhľad. Kompaktné kamery pritom znižujú aerodynamický odpor približne o 90 % v porovnaní s konvenčnými bočnými zrkadlami na dverách. Je to zlepšenie celkovej aerodynamiky vozidla asi o 3,8 %, čo prispieva k celkovej účinnosti a dojazdu automobilu. Navyše dochádza k výraznému zníženiu hluku spôsobeného vetrom, ktorý pri vyšších rýchlostiach bežne generujú práve bočné zrkadlá.

Optimálne umiestnenie kamier systému bočných kamerových zrkadiel poskytuje množstvo bezpečnostných výhod. Vodič má v nastaveniach vozidla na výber medzi „normálnym zobrazením“ a „bočným zobrazením“, ktoré rozširuje zorné pole viac ako konvenčné bočné zrkadlá a slepé miesta znižuje približne o 10 % v normálnom zobrazení a približne o 50 % v bočnom zobrazení. Ďalšie výhody sa prejavia pri zaradení spiatočky, keď sa na obrazovkách bočného zobrazenia okrem zlepšeného uhla záberu a rozšíreného výhľadu objavia aj vodiace čiary.

Úroveň osvetlenia interiérových displejov sa automaticky nastavuje podľa prevládajúcich svetelných podmienok. Na zabezpečenie vynikajúceho výhľadu prostredníctvom systému bočných kamerových zrkadiel v zlom počasí, pri slabom osvetlení a v noci bez oslnenia a odrazov, vykonala Honda náročné testovanie a vývoj. Za všetkých podmienok poskytujú vodičom väčšiu čírosť a povedomie o predmetoch v blízkosti, než konvenčné bočné zrkadlá.

Nový kompaktný elektrický automobil od Hondy je krokom značky z hľadiska dizajnu a technológie. Formuje časť stratégie značky pre všetky jej elektrifikované automobily, predávané v Európe do roku 2025. Bude sa vyznačovať dojazdom vyše 200 km a jeho funkcia „rýchleho nabíjania“ ho nabije na 80 % kapacity len za 30 minút.

Priestranný a moderný interiér vytvára pocit pohodlia ako v salóniku. Intuitívne a prispôsobiteľné rozhranie dvojitej dotykovej obrazovky je v súlade so súvisiacim moderným životným štýlom.  Športové nastavenie automobilu s pohonom zadných kolies, zdokonalené elektrické hnacie ústrojenstvo a vysokovýkonný akumulátor majú poskytnúť zábavný a dynamický zážitok z jazdy.

Sériová verzia automobilu Honda e sa predstaví v priebehu tohto roka a zákazníci si už čoskoro budú môcť rezervovať prednostnú objednávku.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku