14.03.2019

BMW a Daimler spájajú sily. Prichádza doba spolupráce Mercedesu a BMW

Skupina BMW a koncern Daimler spájajú sily pri vývoji technológií automatizovanej a zdieľanej jazdy.

Zo začiatku sa zamerajú na pokračovanie vo vývoji ďalšej generácie technológií asistenčných systémov vodiča, automatizovanej jazdy na diaľniciach a schopností parkovania (až do úrovne 4). Obe spoločnosti podpísali Memorandum o porozumení pri spoločnom vývoji tejto technológie, ktorá je kľúčová pre budúcnosť mobility. Spoločnosti BMW Group a Daimler AG vnímajú toto partnerstvo ako dlhodobú strategickú spoluprácu. Zámerom je, aby sa pokročilé technológie dostali do masového užívania do polovice nadchádzajúceho desaťročia.

V rámci nasledovania našej stratégie spájame skúsenosti dvoch technologických lídrov. Dlhodobé partnerstvo pri vývoji flexibilných nastaviteľných platforiem považujeme v BMW za základ pri pokračovaní v zavádzaní automatizovanej jazdy. Kombinácia kľúčových skúseností našich dvoch spoločností urýchli a umocní nástup tejto technológie,” povedal Klaus Fröhlich, člen výkonnej rady BMW AG zodpovedný za vývoj.

Ola Källenius, člen výkonnej rady Daimler AG zodpovedný za výskum a vývoj, dodal: „Autonómna jazda pre nás momentálne predstavuje jeden z najrevolučnejších trendov, pričom na ňom tvrdo pracuje celá spoločnosť Daimler Group. Samozrejme, pre Daimler je najvyššou prioritou bezpečnosť. Namiesto jednotlivých samostatných riešení chceme vyvinúť spoľahlivý komplexný systém, ktorý prinesie našim zákazníkom pridanú hodnotu. Spoluprácou so správnymi partnermi chceme spraviť výrazný pokrok vo zvyšovaní vývoja technológie a následne ju bezpečne priniesť na cesty.”

Plánovaná spolupráca ponúka spoločnostiam BMW Group a Daimler AG množstvo zjavných výhod: schopnosti a skúsenosti jednotlivých partnerov a nastaviteľná konštrukcia zrýchli a zjednoduší vývoj nových technológií. Okrem synergií sa nové technológie dostanú skôr na trh a skrátia sa aj ich inovačné cykly. Pre obe spoločnosti predstavuje bezpečnosť posádky ako aj ostatných účastníkov dopravy najvyššiu prioritu, preto predstavuje spoľahlivosť systému kľúčové kritérium spolupráce. Obaja partneri pritom aj naďalej sledujú svoje ciele, aby udávali tempo vývoja.

Obaja partneri neustále zvažujú možnosti rozšírenia spolupráce aj na vyššie úrovne automatizácie na diaľniciach aj v mestskom prostredí. Tieto úvahy podčiarkujú trvalo udržateľný a dlhodobý druh spolupráce vrátane zámeru vytvoriť nastaviteľnú platformu pre automatizovanú jazdu. Vývoj aktuálnych generácií technológií a ďalšie spolupráce oboch spoločností tým nebudú ohrozené a pokračujú rovnako ako doteraz. BMW Group aj Daimler AG taktiež skúmajú možnosti spolupráce s ďalšími technologickými spoločnosťami a automobilovými výrobcami, ktoré by mohli prispieť k úspechu tejto platformy.

Spojenie aj v oblasti zdieľanej mobility

Spoločnosti BMW Group a Daimler AG spájajú svoje služby mobility, čím sa stávajú novým globálnym hráčom, ktorý dôsledne obracia trvalo udržateľnú mestskú mobilitu v prospech zákazníka. Oba koncerny investujú viac ako jednu miliardu eur, aby spolu mohli ďalej rozvíjať a úzko spojiť ponuky v oblastiach zdieľania vozidiel, taxislužieb na privolanie (Ride-Hailing), parkovania, nabíjania a multimodality. Zoskupenie pozostáva z piatich spoločných podnikov, REACH NOW (multimodalita), CHARGE NOW (nabíjanie), FREE NOW (taxislužba na privolanie – Ride Hailing), PARK NOW (parkovanie) a SHARE NOW (zdieľanie vozidiel).

„Vďaka našim ponukám mobility sme si vybudovali silnú klientelu. Teraz stojíme pred ďalším strategickým rozhodnutím. Spájame silu a know-how štrnástich úspešných značiek a investujeme viac než jednu miliardu eur do nového hráča na rýchlo sa rozvíjajúcom trhu mestskej mobility“, vysvetľuje Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler AG a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. „Inteligentným spojením našich spoločných podnikov vytvárame mestskú mobilitu dneška aj zajtrajška. Dôsledne pritom využívame šance, ktoré vyplývajú z digitalizácie, zdieľaných služieb a rastúcej potreby mobility našich zákazníkov. Do úvahy však pripadajú aj spolupráce s inými poskytovateľmi vrátane akvizícií start-upov alebo etablovaných hráčov.“


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW, Daimler

Komentáre k článku