21.08.2018

Volkswagen Touareg: Jeden z prvých testov na volkswagenblog.sk

Prinášame vám úryvky z jedného z prvých testov nového Volkswagenu Touareg.

Nájdete ho na stránke volkswagenblog.sk spolu s rozsiahlou fotogalériou.

Keď sme na novom Touaregu jazdili po prvý raz v okolí Salzburgu sme boli z jeho podvozka doslova nadšení. Teraz nás však čakal test doma, na Slovensku. Ten je pre svojrázny charakter našich ciest podstatne náročnejší.

Začnime dizajnom. Nový Volkswagen Touareg vyzerá výborne. Jeho majestátny, elegantný dizajn, ktorý je odľahčený ostrými líniami a ladne rozšírenými bokmi karosérie, je veľmi atraktívny. Aj pri otvorení dverí sa dostavuje „wau efekt“. Tú 15-palcovú obrazovku Innovision Cockpitu nie je možné prehliadnuť. Náš Touareg je čalúnený v „hrejivých“ odtieňoch, kde aj sivý volant má jemný nádych do hneda. Hnedo-karamelové sedadlá s geometricky perforovaným čalúnením vyzerajú exkluzívne. Nádherný drevený dekor s otvorenými pórmi, ktorý sa tiahol naprieč palubnou doskou, je z pravého dreva a jeho tvarovanie do finálnej podoby je vraj veľmi náročné. V noci je Volkswagen Touareg nádherne podsvietený ambientným osvetlením, pričom jeho farbu si môžete vybrať.

Podkapotou je dieselový motorkonkrétne 3,0 V6 TDI s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom až 600 Nm. Je tak dobre odhlučnený a kultivovaný, že ho pri bežnej jazde vôbec nie je počuť. Pri rozbehoch zas pradie pekným, upokojujúcim, hlbokým tónom a má zamatový chod. Je spojený s perfektnou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Málokto by tipoval, že pri pokojnej jazde dokáže spotrebovať iba okolo 6 l/100 km. Pri bežnom tempe nie je problém držať sa okolo hranice 7 l/100 km.

Dostávame sa k najpodstatnejšej časti nášho testu: ako si vzduchový podvozok Touarega poradí s našimi cestami? Bez zbytočných okolkov môžeme konštatovať, že brilantne. Nebúcha, jeho veľké 20-palcové kolesá na nerovnostiach neskáču a do karosérie sa neprenášajú žiadne rázy. Touareg sa iba povýšene vznáša nad hrboľmi a v kabíne je aj vďaka použitiu dvojitých zvukovoizolačných skiel perfektné ticho. Vďaka natáčaniu všetkých štyroch kolies a aktívnym stabilizátorom sa Touareg ani v komfortnom režime nebojí dynamickej jazdy. Pri manévrovaní je zas neuveriteľné, aký je obratný.

Nový Touareg poteší aj audiofilov. Audiosystém Dynaudio patrí k najlepším, aké sme kedy počuli. Takmer neobmedzené možnosti konektivity zaručujú, že si svoju obľúbenú hudbu pustíte z akéhokoľvek zariadenia, ktoré máte pri sebe. Pustíte si jeden z početných masážnych programov na sedadlách, uchopíte volant a vydáte sa na cestu za svojimi záľubami. Permanentný pohon 4×4 a vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou vám umožňujú byť vo výbere destinácii naozaj kreatívnymi. S 810-litrovým batožinovým priestorom si toho so sebou môžete zobrať koľko chcete a pasažieri vzadu sa vďaka nastaviteľným sedadlám budú cítiť rovnako pohodlne, ako vpredu.

Na záver ešte pár postrehov. Svetlá IQ.Light sú naozaj brutálne a v spojení s nočným videním je jazda v noci oveľa menej stresujúca. Head-up displej je naozaj veľký a zobrazujú sa na ňom všetky potrebné informácie. Hlavná obrazovka je ozaj obrovská, z čoho plynie aj výhoda: oveľa ľahšie sa s ňou pracuje za jazdy. K tomu prispieva aj fakt, že si máte o čo oprieť ruku – inžinieri na to mysleli.

Nový Volkswagen Touareg toho ponúka naozaj veľa a nás veľmi teší, že je zároveň stopercentne použiteľný a pohodlný v našich domácich podmienkach. Vlastne – veď ho vyrábajú v Bratislave.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR platená reklamná správa

Komentáre k článku