23.07.2018

Toyota Crown nastavila úroveň nových technológií

Nová generácia vlajkového sedanu japonskej automobilky na domácom trhu Toyota Crown kumuluje všetky najmodernejšie technológie značky.

Má architektúru TNGA, hybridný pohon štvrtej generácie, balík Toyota Safety Sense na zvýšenie bezpečnosti, komfort používania vozidla na základe výmeny informácií v cloude a umelej inteligencie. Práve teraz debutuje v domácich autosalónoch.

Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 vo výbave deviatej generácie antiblokovací systém ABS. Najnovšie technológie sa do výbavy Toyoty Crown mnohokrát dostali skôr, ako mali iné modely. 

Vlajkový sedan  Crown 15. generácie má v štandarde modul automatickej výmeny údajov DCM. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na  vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.

Ďalšia generácia Toyota Safety Sense

Štandardné vybavenie modelu Crown obsahuje aj úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti  Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom so zvýšenou citlivosťou a dosahom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci. Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v  jazdnom pruhu, pričom trasu na vozovke porovnáva aktívny tempomat. Toyota Crown je vybavená aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.

Nové informačné technológie

Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi napríklad systém  HELPNET, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Služba Toyota's Operator Service poskytuje automatický kontakt s operátorom cez multimediálny systém vozidla. Operátor pomáha pri používaní navigácie a poskytuje vodičovi podporu v núdzovej situácii.

Ďalším moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect. Vďaka nemu si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Systém Passable Route Map zasa označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.

Testovaná na Nürburgringu

Nová Toyota Crown bola postavená na architektúre TNGA. Jej jazdné vlastnosti  testovali a zdokonaľovali na známej nemeckej pretekárskej trati Nürburgring, ktorá je považovaná za najťažšiu na svete. Vďaka platforme TNGA má vozidlo nižšie umiestnené ťažisko, špeciálne zavesenie kolies prednej a zadnej nápravy zvyšuje pocit istoty pri riadení.

Hybrid, alebo turbo?

Ponuka pohonov má tri možnosti – dva hybridné pohony a preplňovaný benzínový motor.  Hybridný systém Dynamic Force Engine Hybrid System s 2,5-litrovým motorom bol vyvinutý v architektúre TNGA a má mimoriadne vysokú účinnosť na úrovni 40 %. Táto pohonná jednotka poskytuje výkon 166 kW (226 koní) a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid.

Pohon Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 264 kW (359 k) a elektromotor s výkonom 132 kW (180 k) čerpá energiu z lítium-iónovej batérie. 

Na výber je aj  2-litrový preplňovaný benzínový motor 8AR-FTS s výkonom 180 kW (245 k) a s maximálnym krútiacim momentom 350 Nm.

Z továrne superáut

Nový model Toyota Crown vyrábajú v továrni Motomachi, v ktorej montovali aj superauto Lexus LFA a v súčasnosti tu vznikajú modely Lexus LC a Toyota Mirai. Automobilka Toyota plánuje dodávať japonským zákazníkom mesačne 4 500 kusov modelu Crown. Možno by sa toto auto uplatnilo aj v Európe a našlo si tu dostatok klientov. Toyota vraj o tom zatiaľ neuvažuje, ale ktovie...


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Toyota, 1st class

Komentáre k článku