Dominancia nafty končí už aj pri zánovných autách. Ponuka je vyrovnaná
Pri zánovných autách sa ponuka naftových a benzínových modelov vyrovnala.
Na slovenskom trhu so zánovnými vozidlami nastal výrazný posun. Zatiaľ čo v minulosti prevládali aj v tejto kategórii autá na dieselový pohon, v súčasnosti to už neplatí. Ponuka inzerovaných zánovných vozidiel za prvý polrok ukázala, že počet benzínov a dieselov sa úplne vyrovnal. Vlani mali pritom v rovnakom sledovanom období naftové autá navrch nad benzínovými v pomere 57 ku 43 percent. Vyplynulo to z kontinuálneho sledovania trhu, ktoré robí predajca zánovných áut Mototechna. Tá patrí do skupiny AURES Holdings, ktorej súčasťou je aj sieť autocentier AAA AUTO.
Zánovné autá, teda jazdené vozidlá s nízkym vekom a s nízkym opotrebením a nízkym kilometrovým nábehom sa postupne stávajú aj u nás čoraz populárnejšie. Výrazná finančná úspora v porovnaní s úplne novým autom a pritom minimálne znaky používania. Obvykle sa za zánovné autá považujú tie s vekom od jedného do piatich rokov. Predovšetkým ale rozhoduje ich stav a nízky kilometrový nájazd.
Slováci si mohli za prvých 6 mesiacov tohto roka vyberať z celkovej ponuky 16 918 inzerovaných zánovných vozidiel. V tomto prípade ide o autá, ktoré sú vyrobené najskôr v roku 2013 a majú najazdených do 40 tisíc kilometrov. Analýza ukázala, že najčastejšie mali tieto autá 1 rok a mali najazdených 12 275 kilometrov, čo je o približne 300 kilometrov menej, ako to bolo v rovnakom sledovanom období vlani. V medziročnom porovnaní klesla aj najčastejšie uvádzaná cena z 20 500 na 18 500 eur.
Keď sa pozrieme na ponuku zánovných áut podľa toho, na čo jazdia, vozidiel s naftovým motorom bolo 7 981 a s benzínovým 7 963. „Ukazuje sa nám tu nový trend na slovenskom trhu so zánovnými vozidlami. Kým v minulosti prevládali autá na dieselový pohon, počet ponúkaných benzínových áut sa im už úplne vyrovnal. Pre porovnanie môžem uviesť, že v tejto kategórii jazdených áut mali vlani v rovnakom sledovanom období naftové autá navrch nad benzínmi v pomere 57 ku 43 percent. Čo je taktiež zaujímavé, v ostaných krajinách Vyšehradskej štvorky je stále ponuka dieselových áut výrazne vyššia ako benzínových. Najmarkantnejší rozdiel je v Poľsku, kde tvoria autá s naftovými motormi až dve tretiny z ponuky zánovných vozidiel,“ hovorí generálna riaditeľka AURES Holdings Karolína Topolová.
Kým na Slovensku a v Českej republike úplne dominujú v ponuke modely od Škodovky, v Poľsku a Maďarsku je už ponuka oveľa rozmanitejšia. U nás možno badať postupný trend poklesu ponuky naftových áut pri všetkých jazdenkách. Citeľný bol najmä pred dvoma rokmi po prevalení emisnej kauzy.
Najinzerovanejšie zánovné autá za prvý polrok 2018 |
|||
Slovensko |
Česká republika |
Poľsko |
Maďarsko |
Škoda Octavia |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
Opel Astra |
Škoda Fabia |
Škoda Fabia |
Ford Focus |
BMW 5 |
Škoda Rapid |
Škoda Rapid |
Renault Clio |
Mercedes E |
Volkswagen Golf |
Škoda Superb |
Volkswagen Golf |
Opel Corsa |
Škoda Superb |
Hyundai i30 |
Opel Corsa |
Suzuki Vitara |
V ponuke zánovných vozidiel na Slovensku výrazne prevládajú autá ponúkané firmami, ktorých bolo za pol roka viac ako 13 a pol tisíc, zatiaľ čo súkromné osoby inzerovali necelých 3 400 áut. „Medzi oboma kategóriami sú pritom veľké rozdiely. Kým autá od súkromných inzerentov mali najčastejšie najazdených takmer 21 600 kilometrov, cenu tesne pod hranicou 14 tisíc eur a najčastejší vek 2 roky, firemné autá mali najazdených zhruba o polovicu menej kilometrov – 10 485 a nemali ani jeden rok. Boli však logicky aj drahšie,“ dopĺňa Karolína Topolová.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: AAA Auto, PR článok
Komentáre k článku