Citroën má historický úspech: najlepší predaj za 10 rokov na Slovensku
Značke sa darí v celosvetovom, respektíve európskom meradle. Cítiť to aj na slovenskom trhu.
Citroën vďaka výborným predajným výsledkom v prvých dvoch mesiacoch tohto roka zaznamenal na Slovensku historicky významný úspech: medziročný rast predaja až 41% a súčasne najlepší predaj v období posledných desiatich rokov. S celkovým počtom 837 registrovaných nových osobných a ľahkých úžitkových vozidiel Citroën dosiahol 5%-nú hranicu trhového podielu, vďaka tomu sa Citroën umiestnil na šiestej priečke v poradí najpredávanejších značiek na Slovensku (kategórie M1+N1).
Rastúci trend predajov značky sa začal prejavovať už v priebehu minulého roka. Celkový predaj v roku 2017 zaznamenal s počtom 4401 registrovaných vozidiel zabezpečil značke takmer 10-percentný medziročný nárast. K tomuto úspechu prispieva už od svojho uvedenia v októbri 2016 na Slovensku vyrábaný model Citroën C3, ktorý v roku 2017 pokoril hranicu 2000 klientskych objednávok a je už niekoľko mesiacov druhým najpredávanejším na Slovensku registrovaným modelom v kategórii hatchback-ov v segmente B.
Celkovo je značka Citroën v segmente B tretia najúspešnejšia - za prvé dva mesiace tohto roku bolo registrovaných už 365 vozidiel, čo predstavuje 8%-ný podiel v danom segmente a súčasne 45%-ný nárast oproti minulému roku. Vďačí za to, okrem bestselleru C3, aj svojej novinke medzi mestskými SUV – modelu C3 Aircross; rovnako aj priestrannému, osvedčenému a elegantnému sedanu C-Elysée.
Druhým najúspešnejším modelom v portfóliu značky je Citroën Berlingo, ktorý je dlhodobo lídrom vo svojom segmente. Za minulý rok 2017 sa predalo (v osobnej aj v úžitkovej verzii) spolu až 824 vozidiel, a úspešne sa mu darí aj v tomto roku, kedy príde do predaja jeho nástupca s kompletne obnovenou ponukou výbav, motorizácii a verzií.
Zvýšený záujem so 16%-ným nárastom predajov v minulom mesiaci zaznamenala značka aj u rodinne zameraného, priestranného a technologicky vyspelého modelu C4 Picasso v 5-miestnom aj v 7-miestnom prevedení.
Potešujúce je, že viac zákazníkov si našli modely značky aj medzi fyzickými osobami, ale aj medzi živnostníkmi a firmami. Medzi firemnými zákazníkmi patrí k najobľúbenejším úžitkovým vozidlám Citroën Jumper (vo verziách Furgon, šasi, valník a Minibus) s nárastom registrácií za rovnaké obdobie minulého roka až o 32%. Rastúci záujem zaznamenáva aj Citroën Spacetourer a jeho úžitková verzia Jumpy Furgon, pričom oba modely sú lídrami svojho segmentu.
Medzi dôležité novinky značky Citroën, ktoré prídu v roku 2018 patria: nový C4 Cactus hatchback, Nové Berlingo v osobnej aj v úžitkovej verzii a SUV C5 Aircross v segmente nižšej strednej triedy.
ZDROJ: C AUTOMOBIL IMPORT
Komentáre k článku