2018-02-28 15:40:00
Audi A6 2018
Audi A6 2018
Zdroj: Audi AG

Nové Audi A6 limuzína – upgrade v biznis triede

S novým A6 predstavuje Audi ôsmu generáciu svojej limuzíny vyššej strednej triedy a prináša do segmentu množstvo inovácií.

Je to v oblasti digitalizácie, komfortu ale aj športovosti. Plne digitálny systém MMI touch response umožňuje intuitívne ovládanie. Auto má rozsiahlu konektivitu, asistenčné systémy demonštrujú digitálne zosieťovanú inteligenciu. Aj v interiéri je dôraz na digitalizáciu, čo udáva trend budúcnosti v segmente. Podvozok kombinuje komfort a vysokú stabilitu so športovým charakterom. Všetky motory sú sériovo vybavené systémom mild-hybrid.

Personalizovateľný a intuitívny ovládací systém MMI touch response

Systém MMI touch response v novom Audi A6 je personalizovateľný a ovládaním intuitívny. Širokými a inteligentnými možnosťami sa auto prispôsobuje vodičovi: plne digitálny ovládací systém umožňuje pohybom „Drag and Drop“ umiestniť centrálne funkcie vozidla – podobne ako pri aplikáciách pre smartfóny – na želané miesto na obrazovke MMI. K dispozícii sú skrátené voľby a tlačidlá favorizovaných funkcií.  

Zdroj: Audi AG

Čo je ideálne pre flotilových zákazníkov: až sedem vodičov si môže nastaviť do 400 parametrov a uložiť preferované nastavenia do užívateľských profilov. Audi A6 je vďaka hlasovému ovládaniu inteligentným partnerom pre dialóg a sprievodcu na ceste, pričom systém spracúva povely a otázky dvoma spôsobmi – s využitím dát uložených onboard a – v kombinácii so systémom MMI navigácia s detailnými vedomosťami z cloudu.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Na hornom displeji suhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca), vodič ovláda infotainment.  Dolný displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) umožňuje ovládanie klimatizácie, komfortných funkcií a zadávanie textu. Pri tom môže mať vodič zápästie na širokej voliacej páke automatickej prevodovky. Na želanie Audi dodáva head-up displej, dôležité informácie premieta na predné okno. Spolu so systémom MMI navigácia plus výrobca montuje digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 31,2 cm.

V sérii je systém MMI navigácia, za príplatok MMI navigácia plus – multimediálna centrála nového typu s prenosom dát s novým štandardom LTE Advanced. Systém MMI navigácia plus má napríklad funkciu, ktorá sa samočinne učí na základe často absolvovaných trás. Poskytuje inteligentné návrhy pre vyhľadávanie. Navádzanie do cieľa prebieha online na serveroch poskytovateľa služieb HERE, ktoré zohľadňujú dopravnú situáciu v celom regióne. Štandardne je k dispozícii šesť bezplatných aktualizácií máp navigácie vydávaných každého polroka.  Medzi doplnkovými modulmi sú aj dva ozvučovacie systémy. Špičková verzia, Bang & Olufsen Advanced Sound System, prináša trojrozmerné (3D) priestorové ozvučenie s informáciou o výške priestoru aj do zadnej časti kabíny.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Služby Car-to-X využívajú aj skupinovú inteligenciu flotily automobilov Audi a digitálne sieťovo prepájajú okolie. Krátko po spustení predaja pribudne služba On-Street Parking, uľahčujúca vyhľadávanie voľných parkovacích miest na uliciach. Pomocou aplikácie myAudi App sa môžu majitelia nového Audi A6 prostredníctvom smartfónu pripojiť k digitálnym službám značky.

Kľúč na želanie Audi connect umožňuje odomknutie, zamknutie a naštartovanie motora pomocou smartfónu s operačným systémom Android. Prenos dát medzi smartfónom a vozidlom sa deje cez Near Field Communication (NFC). Majiteľ môže prístupové dáta sprístupniť na celkovo päť smartfónov rozličných osôb.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Asistenčné systémy

Patrí k nim parkovací pilot a garážový pilot, ktoré patria do balíka Parkovanie, jedného z troch kompletov asistenčných systémov. Automaticky zavedú limuzínu na parkovacie miesto alebo do garáže a opäť ho vyparkujú. Vodič môže predtým vystúpiť a proces aktivovať a monitorovať na svojom smartfóne prostredníctvom aplikácie myAudi App. Na to musí vodič neustále držať stlačené príslušné funkčné tlačidlo.  

Asistenčný balík Mesto obsahuje okrem iného nový križovatkový asistent. Asistenčný balík Tour obsahuje adaptívny asistent pre jazdu, ktorý dopĺňa radarový tempomat adaptive cruise control ľahkými korektúrami riadenia pri udržiavaní jazdného pruhu. Asistent efektívnej jazdy podporuje vodiča pri úspornej jazde.

Za množstvom asistenčných systémov stojí prvok high-tech od Audi: centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov zFAS. Z fúzie dát senzorov permanentne vypočítava obraz okolia. Na to využíva dáta komplexnej sústavy senzorov. Podľa vybavenia môže obsahovať až 5 radarových senzorov, 5 kamier, 12 ultrazvukových senzorov a ďalšiu významnú novinku - laserový skener.

Zdroj: Audi AG

Všetky motory v novom A6 majú sériovo nový systém mild-hybrid (MHEV) od Audi. Využíva elektrickú sústavu s napätím 48 V a štartovací generátor RSG, napájaný lítiovo-iónovým akumulátorm. Vďaka tomu môže Audi A6 jazdiť od 55 do 160 km/h s vypnutým motorom a potom s RSG komfortne opäť naštartovať. Funkcia štart-stop sa aktivuje už pri rýchlosti od 22 km/h. Vďaka prednej kamere sa motor naštartuje, len čo sa vozidlo pred A6 rozbehne. Pri spomaľovaní má RSG rekuperačný výkon do 12 kW. V reálnej premávke prináša technológia MHEV úsporu paliva do 0,7 litra na 100 kilometrov. 

Viac miesta na nohy v business class
Karoséria nového Audi A6 má koeficient aerodynamického odporu minimálne 0,24a aj vďaka vycibrenej aeroakustike zostáva limuzína príjemne tichá aj pri vysokých rýchlostiach. Druhým faktom je vysoká pevnosť karosérie. Pri skelete Audi využíva zmiešanú konštrukciu z ocele a hliníka, z ktorého sú predné horné uloženia tlmiacich/pružiacich jednotiek, dvere, kapoty a blatníky.

Zdroj: Audi AG

Vo vnútri je oveľa viac miesta voči predchádzajúcej generácii. Veľkosťou priestoru na nohy vzadu prekonáva predchodcu aj hlavných konkurentov. Okrem toho sa zväčšila vnútorná výška nad zadným sedadlom a šírka v úrovni pliec. Batožinový priestor má väčšiu šírku – naprieč sa doňho zmestia dva golfové vaky. Objem 530 litrov zostal nezmenený. Veko batožinového priestoru môže mať elektrické otváranie, aktivované pohybom nohy pod zadným nárazníkom.  

Novo vyvinuté všestranne nastaviteľné sedadlá poskytujú vysoký komfort s individuálnym profilom vpredu, na želanie aj s ventiláciou a masážnou funkciou. Príplatkový komplet Air Quality Paket zlepšuje vzduch v kabíne efektívnym filtrom škodlivín, ionizátorom a dvoma decentnými vôňami. Voliteľné je panoramatické strešné okno a elektricky vyhrievané predné okno.

Zdroj: Audi AG

Agilný športový podvozok

Oproti predchodcovi je nové Audi A6 výrazne športovejšie vďaka inovatívnym riešeniam na podvozku. Športový prevodový pomer sériového riadenia je progresívny so zväčšujúcim sa uhlom natočenia. Nové Audi A6 jazdí obratne v meste, agilne na vidieckych cestách a suverénne komfortne na diaľnici.  

Podiel na agilite a obratnosti má dynamické riadenie všetkých kolies. Prevodový pomer riadenia sa mení podľa rýchlosti od 9,5:1 do 16,5:1. Prídavná prevodovka na hriadeli riadenia mení celkový prevodový pomer hrebeňového riadenia. Na zadnej náprave sa natáčajú zadné kolesá v rozmedzí do 5 stupňov. Pri nízkej rýchlosti v opačnom zmysle oproti predným, čo zmenšuje priemer otáčania o 1,1 metra na 11,1 metra. Vďaka tomu limuzína s dĺžkou takmer päť metrov ľahko manévruje. Pri vyšších rýchlostiach sa kolesá zadnej nápravy natáčajú súhlasne s prednými. To zvyšuje smerovú stabilitu pri rýchlej zmene jazdného pruhu, čo pasažieri na zadnom sedadle pociťujú výrazne jemnejšie.

Prepracované závesy kolies so väčšinou z ľahkého hliníka. Aj napriek väčším kolesám až do 21 palcov s pneumatikami 255/35 má nové Audi A6 zlepšený komfort pruženia a zníženú hlučnosť podvozka. Na prednej náprave sú ventilované kotúčové brzdy s pevnými brzdičmi z hliníka. Pri podvozku sa dá vybrať zo štyroch verzií: konvenčný podvozok s oceľovými pružinami, športový podvozok, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky a pneumatické adaptívne pruženie so samočinným vyrovnávaním svetlej výšky.

Pohon

Pri štarte predaja na európskych trhoch bude nové Audi A6 k dispozícii s dvoma výkonnými motormi V6 s objemom 3,0 litra – jedným naftovým a jedným benzínovým. Obidva majú prepĺňanie turbokompresorom a priame vstrekovanie paliva. Benzínový motor 55 TFSI má výkon 250 kW (340 k) a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Limuzíne vyššej strednej triedy v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbodiesel s označením 50 TDI dosahuje výkon 210 kW (286 k) a maximálny krútiaci moment 620 Nm. Spája sa s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic. Pohon všetkých kolies quattro. Ten však má rozličnú koncepciu. Pri prevodovke tiptronic využíva samosvorný medzinápravový diferenciál, pri prevodovke S tronic sa montuje systému quattro s technológiou ultra, ktorý v záujme zníženia spotreby paliva pripína zadné kolesá do záberu iba vtedy, keď je to potrebné.

K tiptronicu montuje Audi za príplatok športový diferenciál zadnej nápravy, aktívne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá. Vodič môže pomocou systému regulácie jazdnej dynamiky  Audi drive zvoliť rozličné jazdné profily – rozsah od komfortu po športovosť  je výrazne širší ako pri predchádzajúcej generácii.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Dizajn

Exteriér má vyvážené proporcie – dlhá kapota motora, dlhý rázvor, krátke previsy karosérie. A6 má dĺžku 4 939 milimetrov, o 7 milimetrov viac oproti predchodcovi. Šírka vzrástla o 12 milimetrov na 1886 milimetrov a výška je s  1457 milimetrami o 2 milimetre väčšia.

Široká, nízko položená jednodielna maska chladiča zvýrazňujú športový charakter auta. Krátke veko batožinového sa priestoru končí v odtrhovej hrane. Na výber je 14 odtieňov farieb, z toho 7 je nových. Okrem základnej verzie sú k dispozícii dve exteriérové línie sport a design, ako aj komplet S line Exterieurpaket.

Prístrojový panel nového Audi A6 má dizajn Black Panel. Stredová konzola nového Audi A6 je natočená k vodičovi, aj horný displej MMI touch response je mierne natočený doľava.

Farby a materiály, ktoré Audi pri novom A6 ponúka vo veľkom výbere, dodávajú dizajnu interiéru  celkom odlišný charakter – od elegantného po športový, od technického po futuristický. Na výber je päť verzií vybavenia: základná, sport, design, design selection a S line Sportpaket (s 19-palcovými kolesami a športovým podvozkom). Každá verzia má rozdielne farebné koncepcie. Pre všetky línie sa na želanie ponúka S line Exterieurpaket.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Svetelný dizajn

Audi montuje predné reflektory v troch vyhotoveniach. Špičkovú verziu reflektorov HD Matrix LED tvorí päť horizontálnych línií svetelného podpisu denných svetiel. Nad nimi sú moduly tlmených svetiel. Zadné skupinové svetlá v príplatkovom vyhotovení majú na každej strane jednu horizontálnu líniu a deväť vertikálnych segmentov; oblasť medzi nimi vypĺňa brzdové svetlo. Špičkové vyhotovenie zadných svetiel zahŕňa aj dynamické smerové svetlá. V interiéri Audi ponúka viac osvetľovacích schém: ambientný svetelný paket a kontúrovo-ambientný svetelný paket. Ambientné osvetlenie necháva prístrojový panel a stredovú konzolu zdanlivo sa vznášať v priestore. Kontúrové svetlo sa dá nastaviť v 30 farbách.  

Nové Audi A6 sa bude vyrábať v závode Neckarsulm a na nemeckom trhu sa začne predávať v júni 2018. Základná cena Audi A6 50 TDI quattro je 58 050 EUR (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Audi AG

Komentáre k článku


Stream naživo