12.02.2018

Keď hviezda ponúka: Love is in the Air!... ale nejde len o Valentína

Automobilové značky dnes majú nielen širokú ponuku sortimentu modelov a služieb, ale neraz ešte čosi navyše...

Napríklad taký koncern Daimler. V roku 2017 dosiahol výborné výsledky, keď dodal celkovo 3,3-milióna vozidiel (+9 %), pri zvýšení obratu na 164,3-miliardy (+7 %) a hospodárskeho výsledku na 10,9-miliardy (+24 %) eur. Pritom značka Mercedes-Benz umiestnila vo svete počas svojho historicky najúspešnejšieho vlaňajšieho roka 2,3-milióna osobných vozidiel a dosiahla tým medziročný rast 9,9-percenta. Stala sa tak počas uplynulého, už siedmeho rekordného roku dosiahnutého za sebou, ako konštatuje predseda predstavenstva Daimleru a šéf divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Dieter Zetsche, opäť najžiadanejšou v prémiovom segmente. Ako pripomína, neoprávňuje ju to zastaviť sa v ďalšom raste a inováciách.

Nárast dopytu po značke Mercedes-Benz zvýšili hlavne kompaktné autá, ktoré tvorili štvrtinu odbytu značky s hviezdou a zaujali 620-tisíc zákazníkov. ich úspech podčiarkuje, že od uvedenia prvej generácie Triedy A v roku 1997 sa predalo už 5 555 555 kusov. Trieda C s odbytom vyše 415-tisíc vozidiel potvrdila svoju pozíciu  najpredávanejšieho modelu. V uplynulom roku sa zároveň predalo viac ako 350-tisíc vozidiel Triedy E (+40,0 %). Obľube sa tešila aj Trieda S, ktorá dosiahla v rámci uplynulého roku (uprostred ktorého prišla jej nová generácia) zhruba 70-tisícový odbyt. Vozidlo najvyššej exkluzivity a kvality: Mercedes-Maybach zaujalo od svojho uvedenia v roku 2015 vyše 25-tisíc nových majiteľov.

Naďalej pokračovala ofenzíva v segmente SUV zvýšením odbytu o 14,0 % na viac ako 805-tisíc vozidiel. Výrazne, na 131 970 (+33,0 %) vozidiel, narástol záujem o značku Mercedes-AMG, ktorá si vlani pripomenula polstoročie od začatia dodávok hviezdnych športových vozidiel orientovaných na výkon. V roku 2017 bolo dodaných zároveň 135 025 mestských vozidiel smart, pri ktorých zaujali aj elektrické modely. Excelentné prijatie elektrických modelov zákazníkmi je potvrdením správnosti rozhodnutia značky smart ponúkať od roku 2020 čisto elektrické vozidlá na európskom a severoamerickom trhu.

Úspešné boli počas vlaňajšieho roku i ďalšie divízie spoločnosti Daimler. Napríklad divízia Mercedes-Benz Vans zaznamenala rekordne vysoký odbyt a prvý raz pokorila hranicu 400-tisíc predaných vozidiel pri približne 12-percentnom raste.

Potešiteľný je úspech vozidiel s hviezdou v znaku na Slovensku, ktoré tvoria podstatnú časť portfólia spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia. Podľa Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR zaznamenala značka Mercedes-Benz v roku 2017 registráciu spolu 4 707 vozidiel (+7,8 %); z toho osobných 3 411 (M1 bez modelov Sprinter, Vito, Citan); úžitkových do 3,5 tony 498; úžitkových a nákladných nad 3,5 tony 785; ako aj 13 autobusov. Taktiež bolo prihlásených z nášho portfólia ďalších 29 autobusov značky Setra, 38 mestských vozidiel smart a 25 úžitkových vozidiel Fuso.

Veľa zaujímavého čaká značku aj jej priaznivcov aj v tomto roku. Súčasťou modelovej ofenzívy bude už na jar nová CLS a nová Trieda A ako aj diaľkový autobus Tourismo, či hybridná verzia mestského autobusu Citaro. Predstaví sa elektrický mestský autobus. Leto oživí nová terénna Trieda G, ktorá získala najrozsiahlejší facelift za svoju takmer 40-ročnú históriu. Facelift dostane aj rodina Triedy C. Nový Sprinter príde k svojím zákazníkom ako prvý predstaviteľ iniciatívy budúcnosti adVANce, prostredníctvom ktorej sa divízia Mercedes-Benz Vans chce vyvinúť z klasického výrobcu vozidiel na poskytovateľa komplexných transportných a mobilitných riešení. Očakávasa tiež nový zájazdový autobus Setra S531DT. Jeseň bude v znamení výkonného štvordverového vozidla AMG GT a príde ďalší nový člen rodiny kompaktov sedan Triedy A. Predstaví sa tiež faceliftovaný nákladný Actros.

Skupina Motor-Car zastupuje 13 značiek. V roku 2017 dosiahla celkový odbyt na Slovensku 8 125 nových, 524 predvádzacích a 1 880 jazdených vozidiel. Za celú skupina vrátane Čiech a Maďarska to bolo až 12 686 vozidiel. Servisné centrá skupiny Motor-Car na Slovensku pritom odpracovali pre klientov viac ako 452-tisíc hodín a dodali náhradné dielce v hodnote 53,2-milióna eur. Značky, ktoré skupina Motor-Car na Slovensku zastupuje, vytvorili viac ako 1 130 priamych pracovných miest. Vrátane zahraničných zastúpení majú 1 370 zamestnancov.

Nuž a ako je to s tým Valentínom a láskou, ktorú cítiť všade vo vzduchu? Fanúšikovia, alebo majitelia vozidiel značky s hviezdou v znaku môžu svoje polovičky, či „polovičákov“ obdarovať zaujímavým prekvapením. Nie je to iba všetko, čo sa točí okolo kolies a áut. Vo svojom e-shope značka ponúka zaujímavé darčeky pre ženy. Aby však neostali bez povšimnutia aj ich partneri, je tu tiež aj niečo veľmi zaujímavé pre pánov. Budú spoločne ladiť, spoločne voňať – a čo spoločne vymyslia, nielen na sviatok zaľúbených – to už necháme na nich. Teda tiež na vás, ak je ponuka zaujímavá aj pre vás.


AUTOR: © Zoznam/red
ZDROJ: Motor Car

Komentáre k článku