2017-08-19 04:05:00
Honda Ckivic diesel 2017
Honda Ckivic diesel 2017
Zdroj: Honda

Honda má vynovený dieselový motor pre nový Civic

Po dvoch benzínových motoroch sa sťahuje pod kapotu Civica aj naftový variant.

Kompletne prepracovaný 1,6-litrový naftový motor i-DTEC s výkonom 120 koní sa súčasťou modelov Honda Civic v Európe stane od marca 2018 a bude poskytovať mimoriadnu kombináciu výkonu a efektivity.

Tento nový motor je jednou z prvých jednotiek, ktoré sa oficiálne testujú podľa nového celosvetového harmonizovaného postupu testovania ľahkých vozidiel (WLTP) z hľadiska spotreby paliva a emisného cyklu, ktorý nadobudne účinnosť tohto roku. Zatiaľ čo údaje zo známeho testu podľa nového európskeho jazdného cyklu (NEDC) vychádzajú z teoretického jazdného profilu, cyklus WLTP bol vypracovaný na základe skutočných jazdných údajov, získaných z celého sveta. Je teda navrhnutý tak, aby poskytoval výsledky, ktoré budú bližšie jazdným skúsenostiam v reálnom svete.

Honda urobila výrazné zlepšenia motora a výfukového systému s cieľom maximalizovať ich výkonnosť v reálnom prostredí. Zlepšenia účinnosti nového 1,6-litrového motora i-DTEC pre Hondu Civic sa prejavili v hodnotách spotreby paliva a emisií CO2, ktoré začínajú na 3,7 l/100 km a 99 g/km (podľa cyklu WLTP)*.

Zdroj: Honda

Medzi zlepšenia 1,6-litrového naftového motora patrí zmenšenie trenia vo valcoch, vďaka piestom vyrobeným z mimoriadne trvanlivej zliatiny ocele s chrómom a molybdénom, ako aj „superjemným honovaním“ vložiek valcov, čím sa dosiahol hladší pohyb piestov.

Motor s objemom 1597 cm³ používa rovnaký zdokonalený systém vstrekovania paliva Bosch ako doteraz a disponuje malým vysokovýkonným turbodúchadlom, nízkotlakovým systémom EGR (recirkulácia výfukových plynov), prívodom s vysokým prietokom a kanálom hlavy valcov s vysokým vírením. Ľahký, tenký a mimoriadne pevný kľukový hriadeľ a celohliníkový otvorený blok motora, odlievaný pod vysokým tlakom, minimalizujú hmotnosť motora. Nový i-DTEC má dodatočne pridané odlievané rebrovanie bloku valcov, ktoré zvyšuje konštrukčnú tuhosť s následným zlepšením riadenia hluku, vibrácií a tvrdosti chodu.

Nový 1,6-litrový i-DTEC patrí zároveň k prvým motorom, ktoré sú oficiálne testované podľa postupu pre emisie v reálnej prevádzke (RDE), ktorým sa overujú úrovne emisií NOx a pevných častíc. Naftové hnacie ústrojenstvo má nový systém konvertora skladovania NOx s väčšími katalyzátormi a vyšším obsahom drahých kovov (striebro, platina a neodým), ktorý skladuje plynné oxidy dusíka až do regeneračného cyklu. Snímač sadzí presne deteguje, kedy sa vyžaduje regeneračný cyklus, čím predlžuje životnosť komponentov výfuku.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Motor 1,6 i-DTEC generuje 88 kW (120 k) pri 4000 ot/min a krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot/min a dokáže Civic zrýchliť z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy.

Modernizovaný motor sa montuje v závode Honda v anglickom Swindone a bude sa dodávať do štvor a päť dverových variantov novej, desiatej generácie modelu Civic.

Paletu hnacieho ústrojenstva modelu Civic rozšíri od polovice roku 2018 deväťstupňová automatická prevodovka, ktorá bude prvýkrát použitá v automobile s pohonom prednej nápravy.

WLTP

Celosvetový harmonizovaný postup testovania ľahkých vozidiel (WLTP) bol vytvorený kvôli zabezpečeniu realistickejších podmienok testovania výpočtu spotreby paliva a hodnôt emisií. Jazdný cyklus je rozdelený do štyroch sekcií s rôznymi priemernými rýchlosťami: nízka, stredná, vysoká a veľmi vysoká. Každá sekcia obsahuje rozličné fázy jazdenia, zastavenia a fázy zrýchľovania a brzdenia. Konfigurácia každého hnacieho ústrojenstva všetkých nových typov vozidiel sa podľa WLTP testuje pre najľahšie a najťažšie verzie vozidla.

Testy RDE

Testy emisií v reálnej prevádzke (RDE) merajú škodliviny ako sú NOx, vylučované automobilom počas jazdy na ceste. RDE budú prebiehať súbežne so súčasnými NEDC a budúcimi testovacími cyklami WLTP ako overovací proces. RDE zabezpečuje dosahovanie nízkych emisií z vozidiel počas jazdy na cestách po celej Európe.

Test RDE sa vykonáva v rámci schvaľovania typu emisií na verejných cestách v skutočnej prevádzke, pričom sa využíva prenosný systém merania emisií (PEMS). Zo začiatku sú v záväzných limitoch zahrnuté len emisie NOX a emisie tuhých častíc. Počiatočný naftový limit RDE pre NOx je 168 mg/km, ktorý pre nové typy vozidiel nadobúda účinnosť 1. septembra 2017.

Jozef Vydra
ZDROJ: Honda Motors Europe

Komentáre k článku


Stream naživo