16.11.2016

PRVÁ JAZDA: za volantom Škoda Kodiaq - poznáme aj slovenské ceny

Spoločnosť Škoda Auto Slovensko dnes predstavila ceny nového veľkého SUV a spustila Car Configurator na svojej webstránke.

Novinku je možné už od dnešného dňa objednať u všetkých autorizovaných partnerov značky Škoda na Slovensku. Zákazníci si môžu vybrať aj atraktívne pakety Plus s bohatou výbavou za zvýhodnenú cenu.

Svojimi rozmermi sa Škoda Kodiaq pohybuje na hornej hranici segmentu kompaktných vozidiel SUV. Celková dĺžka je 4 697 mm, šírka 1 882 mm, výška (vrátane strešného nosiča) 1 676 mm a rázvor 2 791 mm. S objemom 720 až 2 065 l (pri sklopení zadných sedadiel) disponuje najväčším batožinovým priestorom vo svojej triede.

„Škoda Kodiaq začína rozsiahlu ofenzívu automobilov SUV značky ŠKODA. Na slovenský trh vstúpi s tým najlepším, čo značka ponúka – s atraktívnym dizajnom, mimoriadnou ponukou priestoru, praktickými riešeniami a inovatívnymi technológiami, ktoré sú známe z vyšších automobilových tried. So službami Škoda Connect bude zároveň prvým plne online modelom našej značky. To všetko  s tradične najlepším pomerom ceny a ponúkanej hodnoty v segmente,“ hovorí Ing. Marek Růžička, konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Škoda Kodiaq prichádza na trh s paletou piatich agregátov, ktoré tvoria dva dieselové motory 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a tri benzínové motory - 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k) a 2,0 TSI 132 kW (180 k). V závislosti od konkrétnych motorizácií môže byť automobil vybavený buď šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou DSG so šiestimi alebo siedmimi stupňami, za ktorú si zákazníci priplatia 2 000 €. Pre väčšinu motorizácií je k dispozícii pohon 4×4 s elektronickým riadením za príplatok 2 200 €.

Celkovo má novinka viac ako 30 Simply Clever riešení, vrátane siedmich úplne nových. Patrí medzi ne napríklad výsuvná plastová ochrana hrán dverí. Na želanie môže byť Kodiaq, ako prvý automobil Škoda, vybavený aj elektrickou detskou bezpečnostnou poistkou pre zadné dvere, palubnou komunikačnou jednotkou ICC alebo balíkom spánok so špeciálnymi hlavovými opierkami. Škoda vysiela svoje veľké SUV na cesty s bohatou paletou asistenčných a bezpečnostných systémov, z ktorých mnohé sú známe z vyšších automobilových tried.

Jako jazdí nový „medveď“

Na to sme boli asi najviac zvedaví, lebo Kodiaq sme mali možnosť preskúmať už niekoľkokrát. No vždy len staticky. Tentoraz sme konečne mohli vyskúšať na cestách Malorky počas dynamickej prezentácie prvé vozidlá, ktoré vyšli z výrobných liniek. Za volantom sme okúsili obidva dieselové motory, v prípade 140 kW verzie s prevodovokou DSG a pri slabšom motore s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou. V druhom prípade sa mi zdalo, že je auto dokonca dynamickejšie a ochotnejšie si nechá „kecať“ do riešenia dynamických jazdných situácií, hlavne ochotne spolupracovalo při zrýchľovaní. S DSG prevodovkou bola jazda pokojná, pohodlná, viac plavná. V automatickom režime nás nepustila do zásadnejších manévrov, pri ktorých je náročná kontrola emisií. Aj preto sa najvýkonnejšia verzia zdala zhruba rovnako dynamická, jako při motore s nižším výkonom.

Na záver sme si sadli za volant vstupného modelu s benzínovým motorom 1,4 TSI s výkonom 92 kW a pohonom prednej nápravy. Táto verzia sa mi zdala subjektívne najviac odhlučnená z motorového priestoru. Celkový dojem mierne kazil čoraz silnejší vietor, ktorý aspoň rozohnal ťažké, olovené mračná. Sedeli nad ostrovom už pár dní. Prvá skupina jazdila v silnom daždi, nám najprv mrholilo, popoludní už to bolo polooblačno, ale s prudkým nárazovým vetrom. Napriek nemu je auto stabilné a veľmi dobre drží stopu aj v úzkých serpentínach. Užili sme si ich viac jako dosť.

Prvé pocity a dojmy z jazdy po kvalitních povrchoch ciest, aj po tých menej vydaených priniesli poznatok, ktorý sme vlastne aj čakali: Škoda Kodiaq je vydarené auto, ktoré nemá zásadné slabiny. Ako sme sa zhodli, bude dosť ťažké hľadať nejaké nedostatky.

Koľko a čo za to

Prelomový model značky - Škoda Kodiaq prichádza v základnej výbave Active s cenou 21 690 €, moderným benzínovým motorom 1,4 TSI 92 kW (125 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Od tohto stupňa je možné objednať aj pohon všetkých kolies. Základná dieselová verzia 2,0 TDI 110 kW (150 k) so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG začína na cene 27 290 €.

Model má v základe rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, napríklad elektronický stabilizačný systém ESC s multikolíznou brzdou, 7 airbagov, systém Front assist, Speedlimiter alebo systém ochrany chodcov. Nechýba strešný nosič, elektronická parkovacia brzda alebo systém Štart&Stop s rekuperáciou brzdnej energie. Komfortná výbava zahŕňa aj klimatizáciu s peľovým filtrom alebo rádio SWING s 6,5-palcovým dotykovým displejom, ôsmimi reproduktormi, slotom na SD kartu a USB. Nechýba informačný displej Maxi DOT alebo signalizácia vzdialenosti pri parkovaní vzadu. Sedadlá druhého radu sú delené v pomere 60:40 s  horizontálnym posunom v rozsahu 180 mm s nastaviteľným sklápacím operadlom (v pomere 40:20:40). V 7-miestnej verzii navyše má funkciu Easy-Entry pri krajných sesdadlách druhého radu. Umožňuje jednoduché sklopenie operadiel a posunutie sedadla pre pohodlné nastupovanie.

Výbavu Active si môžu zákazníci za zvýhodnenú cenu 599 € rozšíriť o atraktívny paket Active Plus v hodnote 951 €, ktorý obsahuje 17 palcové disky MITYKAS z ľahkej zliatiny, tempomat a lakťovú opierku vpredu.

Ďalšie podrobnosti o obsahu vyšších výbavových stupňov nájdete v cenníku, ktorý je súčasťou galérie.

So svojim riešením infotainmentu a konektivity Škoda Connect veľké SUV ukazuje, jako sa dá byť neustále online. Škoda Connect sa delí na dve kategórie. Služba Infotainment Online zabezpečuje navigáciu a informácie v reálnom čase. Care Connect slúži k vzdialenému prístupu k autu a asistenčným službám. Najdôležitejšou funkciou služieb Care Connect je núdzové volanie (Emergency Call/eCall), ktoré je súčasťou štandardnej výbavy.

Všetci autorizovaní partneri značky Škoda na Slovensku prijímajú od dnešného dňa objednávky na nové veľké SUV. Nová Škoda Kodoaq bude k dispozícii s predĺženou zárukou na 5 rokov alebo do 100 000 km a inovatívnymi službami ako je doživotná garancia mobility Premium či Servisné balíky (doplnková výbava).

Jozef Vydra

Komentáre k článku