13.09.2016

Daimler chce v roku 2025 elektrické autobusy schopné jazdiť celý deň bez nabíjania

Nemecký koncern Daimler chce do roku 2025 uviesť autobusy s elektrickým pohonom schopné jazdiť 300 km.

Autobusy s elektrickým pohonom od Daimleru budú mať do roku 2025 akčný rádius 300 kilometrov. Informuje o tom nemecký portál Frankfurter Allgemeine online. Šéf divízie Daimler Bus Hartmut Schick povedal, že pri takom dojazde zvládnu autobusy dennú jazdu bez problémov. "Pre väčšinu liniek to bude dosť," dodal.

V nasledujúcich rokoch sa podarí zvýšiť výkon batérií. Dobíjať sa budú po skončení denných jázd v depe.

Koncern pracuje na tom, aby v roku 2018 prišiel na trh s autobusom s elektrickým pohonom. Jeho cena nebude oveľa vyššia ako autobusu s dieselovým motorom. Autonómne jazdiaci autobus pokladá Schick za hudbu ďalekej budúcnosti. "Nové systémy, ktoré rozpoznajú chodca a ktoré budú komunikovať so semaformi, odbremenia šoférov a prispejú k zvýšeniu bezpečnosti jazdy," dodal manažér. Človeka za volantom však ešte dlho nenahradia.

Podľa týždenníka Automobilwoche plánuje Daimler uviesť v rokoch 2018 až 2024 na trh šesť elektromobilov. Sústredí sa na športové a terénne vozidlá. Plánuje aj výrobu kompaktných modelov a limuzín. Vozidlá s elektrickým pohonom sa budú odlišovať od tradičných áut koncernu už vzhľadom a aj pomenovaním.

Daimler predstaví tri modely elektroáut na októbrovom parížskom autosalóne. Bude medzi nimi vo svetovej premiére aj Showcar. Bude to auto, ktoré uvedie novú generáciu áut s batériovo-elektrickým pohonom.

Daimler pred niekoľkými dňami predstavil svoj Mercedes-Benz Future Bus s funkciou CityPilot. Daný autobus dokázal prejsť v autonómnom režime 20 kilometrovú autobusovú trasu. Autobus jazdil rýchlosťami do 70 km/h, na centimeter presne zastavoval na autobusových zastávkach na trase, na semaforoch, automaticky tiež opäť vyrazil na cestu, či zo zastávky, či z križovatky. Prešiel cez tunely, brzdil pred prekážkami, či chodcami a rešpektoval dopravné značenie. Počas celej jazdy bol na palube prítomný vodič, ktorý monitoroval činnosť autobusu. Napriek tomuto úspechu je komerčné využívanie autonómnych autobusov ešte vzdialenou budúcnosťou. Technológia ale môže odbremeniť vodiča a pomôcť zvýšiť bezpečnosť a plynulosť premávky. Na obrázkoch vidíte práve autonómny autobus. 

 

jh
ZDROJ: TASR, Daimler

Komentáre k článku