Predaj v Európe: v januári prepadákom VW, skokanom Fiat
VW v predajoch klesol o 4%, Fiatu sa naopak darí a vzrástol o 14%.
Škoda bola tentoraz jedenástou najpredávanejšou značkou na európskom trhu. Do prvej desiatky sa dostala namiesto nej Toyota. V priebehu tohtoročného januára sa na európskych trhoch predalo vyše milióna áut, konkrétne 1 093 565 kusov. Je to o 6,3 percenta viac ako pred rokom. Ako vyplýva zo štatistík Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA), väčšine automobiliek predaje stúpali, Volkswagen a Nissan ale zaznamenali pokles.
V Európe rastie predaj áut už 29 mesiacov v rade. Oproti decembru 2015 sa ale rast predaja spomalil. V poslednom roku minulého roka totiž stúpol predaj nových áut takmer o 16 %. Za celý rok 2015 to predstavovalo 9,2%.
ACEA eviduje štatistiky 30 európskych štátov. K 27 štátom Európskej únie totiž pridáva predaje aj vo vybraných štátoch Európskeho združenia voľného obchodu (EFTA) – teda na Islande, v Nórsku a vo Švajčiarsku. V štatistikách ale chýbajú napríklad Ukrajina a Rusko.
Podľa absolútneho počtu predaných kusov zostala lídrom trhu s prehľadom značka Volkswagen. Predala v januári 2016 v Európe 128 345 áut. Nemecký výrobca ale zaznamenal prepad o rovná štyri percentá. Nevedno, či je za tým aféra Dieselgate, lebo škandálom tiež zasiahnuté značky Audi a Škoda zaznamenali v januári rast. Druhé miesto ako obvykle obsadil Ford (zlepšenie o 11,4 %), stupne víťazov tentoraz uzatvára Opel (na britskom trhu pod značkou Vauxhall), ten si polepšil o 12,4 %.
Výrazne rástlo tiež šieste Audi (+ 14%) a deviaty Fiat (+13,9%). Spomedzi menších výrobcov mali úspech Mazda (+33,5%), Land Rover (+36,8%), Honda (+42,8%) ale tiež Jaguar (+160%).
Medzi najlepších desať sa dostala Toyota. V januári predala na starom kontinente 48 978 áut, čo je o 1,7% viac ako pred rokom. Škoda bola tentoraz jedenásta, 47 166 predaných áut je pritom o šesť percent viac ako pred rokom. Kompletne si výsledky môžete pozrieť v tabuľke:
|
V rámci koncernov trocha iné výsledky
Najvyššie je zatiaľ stále Volkswagen Group. Jeho značky na starom kontinente počas januára predali 265 697 áut, to je o jedno percento viac ako pred 12 mesiacmi. Tento mierny rast je vďaka úspechom značiek Audi a Škoda, Volkswagenu, Seatu a Porsche predaja klesli.
Druhá je aliancia Renault-Nissan, ktorej predaje mierne poklesli o 0,7%. Je to pritom jediný pokles predajov medzi desiatimi najväčšími koncernami na starom kontinente. Desiatku najúspešnejších uzatvára Toyota,. Dokazuje to, že najväčšia automobilka sveta ťaží z úspechov na iných kontinentoch, ako v Európe.
|
Komentáre k článku