24.09.2015

Škoda Octavia RS: prichádza s pohonom všetkých kolies a šesťstupňovou DSG

Štvorkolka Octavia RS chce byť dokonalým autom hlavne pre všedné dni, ale aj na voľný čas.

Hoci sa o príchode Škody Octavia RS s pohonom všetkých kolies sa špekulovalo už niekoľko mesiacov, mnohí očakávali jej debut na frankfurtskom autosalóne. nedočkali sa a Škoda vyrukoval s novinkou tento týždeň. Na rozdiel od „klasickej“ verzie RS bude pohon všetkých kolies iba v kombinácii s turbodieselom 2.0 TDI a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Parametre naftového štvorvalca sú totožné ako pri modeloch RS s pohonom predných kolies – motor má výkon 135 kW a krútiaci moment 380 Nm. Pohon všetkých kolies bude dostupný pre obe karosárske verzie Octavie RS - liftback aj kombi.

Novými variantmi chce Škoda ďalej podporiť predaja úspešného modelu. Z Octavie RS tretej generácie, ktorá prišla na trh v roku 2013, sa doteraz predalo viac ako 58 000 kusov, vďaka čomu je skutočne úspešným modelom. Ak do toho zarátame aj predchádzajúce dve generácie, má Škoda Octavia RS od roku 2000 na svojom konte približne 165 000 predaných kusov.

Ceny ani dátum, kedy príde novinka na trh v tejto chvíli nie sú známe. Pri bežnej Octavii sa za pohon všetkých kolies pripláca asi 2200 eur, hoci je rozdiel v počte stupňov prevodovky – manuálnej aj automatickej. Uvidíme, akú cenu vyrokuje importér s výrobcom.

Štvorkolesový pohon je v tomto roku druhou dôležitou novinkou pre model Octavia RS. V lete pribudla silnejšia verzia Octavia RS 230, ktorá okrem výkonu zvýšenom o 8kW (10 k) má aj diferenciál VAQ na prednej náprave. Klasická RS má však iba elektronickú uzávierkou diferenciálu XDS +. Vďaka kombinácii pohonu všetkých kolies a športového charakteru ponúka Škoda Octavia RS v oboch karosárskych verziách pôsobivú dynamiku. S atraktívnou kombináciou dvojspojkovej prevodovky (DSG) a pohonu všetkých kolies zrýchľuje Octavia RS TDI/135 kW z 0 na 100 km / h iba za 7,6 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 228 km/h. Oproti verzii s pohonom iba predných kolies zrýchli novinka na stovku o 0,6 sekundy skôr, maximálka sa nezmenila. Automobil je nielen rýchly, ale aj úsporný - hodnotu normovanej kombinovanej spotreby uvádza automobilka na 4,9 litra na 100 kilometrov (+0,1 litra/100 km). Maximálny krútiaci moment 380 Nm dosahuje motor v rozmedzí od 1 750 do 3 250 otáčok za minútu.

Moderný pohon všetkých kolies dáva vozidlu výborné jazdné vlastnosti aj trakciu pri zhoršených adhéznych podmienkach. Systém ​​pohonu všetkých kolies, rozdeľuje hnací moment motora na všetky štyri kolesá v závislosti na aktuálnej situácii. Kolesá sa nepretáčajú ani pri rýchlom rozjazde, alebo zrýchlení. Toto riešenie podľa Škody pomáha nielen jazdným vlastnostiam, ale maximálne aj aktívnej bezpečnosti. Škoda Octavia RS 4 × 4 má všetky prednosti modelu Octavia RS s pohonom predných kolies: športový podvozok s viacprvkovou nápravou a elektronickou uzávierkou diferenciálu XDS + pre dynamický prejazd zákrutou, inovatívne progresívne riadenie a rad asistenčných systémov pre maximálnu bezpečnosť a komfort.

Škoda potvrdzuje s modelom Octavia RS 4 × 4 svoju technickú vyspelosť v oblasti pohonu všetkých kolies a rozširuje počet modelov, či modelových variantov s pohonom 4x4 na deväť: Octavia 4 × 4, Octavia Combi 4 × 4, Octavia RS 4 × 4, Octavia Combi RS 4 × 4, Octavia Scout, Yeti 4 × 4, Yeti Outdoor 4 × 4, Superb 4 × 4 a Superb Combi 4 × 4.

Škoda Octavia RS 4 × 4 navyše rozširuje pestrú paletu variantov tretej generácie modelu Octavia Teraz má v ponuke celkom 15 variantov svojho bestselleru: od úspornej verzie Škoda Octavia G-TEC až po model RS 230, najrýchlejšiu Octaviu všetkých čias.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku