Volkswagen sa delí na 4 obrovské holdingy. Škoda, SEAT a VW spolu, Audi inde!
Rozdelenie obrovského koncernu na štyri časti je, zdá sa, definitívne. Reakcie sú rozporuplné.
Nemecký Handelsblatt dnes píše o obrovskom delení značiek Volkswagenu medzi holdingy zahŕňajúce vždy trojicu značiek. Hlavný holding bude obsahovať centrálnu značku Volkswagen a španielsky SEAT s českou Škodou. Druhý holding pozostáva zo značiek Porsche, Bentley a Bugatti. Tretí zo značiek Audi, Lamborghini a Ducati a štvrtý zo značiek Mann, Scania a časť VW Nutzfahrzeuge (komerčné vozidlá ako dodávky, menšie nákladné vozidlá a mikrobusy).
Delenie na medzinárodné holdingové spoločnosti je krokom k decentralizácii koncernu, ktorý vzhľadom na svoju veľkosť a množstvo rôznych záujmov a značiek strácal konkurencieschopnosť a hlavne nedokázal držať krok s ďalšími značkami. Badať to bolo na klesajúcich predajoch značky jadra koncernu – VW, ale aj na iných parametroch. Rozdelenie koncernu medzi holdingy má stabilizovať koncern z hľadiska financií a tiež pomôcť jednotlivým značkám konkurovať si a tak sa posúvať ďalej. Delenie je najmä z organizačného hľadiska, koncern VW bude existovať naďalej, no nebude už všetko riešené priamo z Wolfsburgu.
Najlepšie z delenia očividne vyšlo Audi, ktoré vlastní značky Lamborghini a Ducatti. Podľa Arndta Ellinghorsta z výskumnej spoločnosti Evercore, ktorého citoval Automotive Europe nie je najlepšie spojenie Porsche s Bentley a Bugatti pod jednu strechu, najmä z hľadiska investorov, no najhoršie z delenia vyšla dopadla česká Škoda. Užšie prepojenie s ďalšími dvoma značkami môže podľa neho ešte viac oklieštiť jej právomoci, a to aj napriek tomu, že sa značke v ostatných rokoch veľmi dobre darí.
Jednotlivé holdingy bude viesť jeden manažér, ktorý bude zároveň členom dozornej rady celého koncernu. Šéfom holdingu zahŕňajúceho značky Volkswagen, Škoda a SEAT bude údajne Herbert Diess, bývalý manažér z BMW. Koncern Volkswagen momentálne zamestnáva približne 600-tisíc pracovníkov v 119 závodov po celom svete.
ZDROJ: Automotive Europe
Komentáre k článku