2015-06-13 11:52:13
Poľská cesta k najlacnejšiemu
Ilustračné foto

Európske automobilky nesúhlasia s prísnymi emisnými normami. Nie je to fér!

Európske automobilky sa obávajú nových limitov na emisie oxidu uhličitého, ktoré sú podľa nich príliš prísne a môžu tak ohroziť ich konkurencieschopnosť.

Povedal to včera prezident Združenia európskych výrobcov automobilov (ACEA) a zároveň šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn. Informovala o tom agentúra DPA.

Príliš ambiciózne ciele môžu znevýhodniť európsky priemysel na globálnom trhu. Podľa Ghosna žiadna iná branža v posledných rokoch neurobila pre zníženie emisií CO2 tak veľa ako práve automobilový priemysel.

Nové vozidlá musia do roka 2020 znížiť emisie CO2 o 39 % v porovnaní s úrovňou v roku 2005. Naproti tomu ostatné podniky, ktoré sa zúčastňujú na európskom obchode s emisiami, napríklad, oceliarne či papierne, musia v rovnakom období znížiť emisie o 21 % a sektory mimo obchodovania s emisiami iba o 10 %.

Ghosn preto vyzval k plošne platným a vyváženejším limitom. Podľa jeho slov je potrebné spolupracovať s politikmi, aby bolo možné ochrániť pracovné miesta a ďalší rast.

jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku


Stream naživo