12.05.2015

SEAT predstavil vynovenú Alhambru a mal najlepší prvý štvrťrok od roku 2007

Už čoskoro príde mimoriadne úspešný model a líder vo svojom segmente Seat Alhambra vo svojej vynovenej verzii.

Španielsky výrobca pokračuje vo svojej produktovej ofenzíve modernizovaným modelom Alhambra. Má až o 15 percent nižšiu spotrebu paliva vďaka novým motorom, ktoré sú súčasne výkonnejšie a auto tak má lepšiu dynamiku. Záujem o Alhambru, ktorá zostáva na čele segmentu, pretrváva vďaka novým komfortným a asistenčným systémom a inovatívnemu infotainmentu. Nová Alhambra sa objaví v showroomoch toto.

Ponuka benzínových a naftových motorov je kompletne prepracovaná. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva sú maximálne až o 15 percent úspornejšie. Napríklad Alhambra TDI s výkonom 85 alebo 110 kW (115 alebo 150 k) patrí k najúspornejším modelom svojho segmentu s priemernou normovanou spotrebou nafty iba 4,9 litra/100 km. Motor 2.0 TDI je na výber v troch verziách s výkonom 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a pri permanentnom pohone všetkých kolies 4Drive so 135 kW (184 k).

Najvýkonnejšia dosahuje maximálny krútiaci moment 380 Nm. V ponuke je aj benzínový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k). Okrem základného turbodiesla 2.0 TDI sa takmer všetky motory dajú kombinovať s prevodovkou DSG novej generácie s dvoma spojkami, ktorá je vybavená funkciou „plachtenia“, čo prispieva k zníženiu spotreby paliva. Keď vodič uvoľní pedál akcelerátora, spojka odpojí prevodovku od motora a Alhambra dobieha zotrvačnosťou.

Nová Alhambra má infotainment SEAT Easy Connect novej generácie s dotykovými monitormi s vysokým rozlíšením a najnovšie procesory. Umožňujú rýchlejší štart po zapnutí a výpočet trasy navigácie. Štandardným prvkom vybavenia novej Alhambry je multikolízna brzda. Ak vodič po náraze nemôže stlačiť brzdový pedál, systém automaticky zabrzdí vozidlo aby zabránil sekundárnej kolízii. Novinkou v ponuke vybavenia je senzor mŕtveho uhla, upozorňujúci na iné vozidlá pri zmene jazdného pruhu. Novým prvkom sú aj adaptívne tlmiče pruženia DCC. Systém reguluje ventily v tlmičoch v milisekundovom takte, čím prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia momentálnej jazdnej situácii – pre zvýšenie komfortu a športové jazdné vlastnosti. Komfort vodiča a spolujazdca pri dlhej jazde výrazne zvyšujú predné sedadlá s masážnou funkciou, montované na želanie.

Okrem techniky bol vylepšený aj dizajn Alhambry. Nové zadné skupinové LED svetlá zvýrazňujú príslušnosť k značke. Modifikovaná maska chladiča nesie nové logo značky, vonkajší vzhľad dotvárajú disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom. V interiéri sú nové farby poťahov, nový volant prevzatý z modelového radu SEAT Leon a niektoré ovládacie prvky s novým dizajnom. Prvkom zvyšujúcim komfort je aj systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča. Zmenené boli aj výbavové stupne, nová Alhambra je k dispozícii ako Reference, Style a Sport. Okrem základných výbav budú k dispozícii až tri možnosti balíkov Family, Family Plus a Exclusive s úsporou až 4 900 EUR zahŕňajúce najmodernejšie prvky ako bixenónové svetlomety, elektrické ovládanie bočných a zadných dverí, asistenčný systém udržania v jazdnom pruhu Lane Assist, systém sledovania mŕtveho uhla, dotykový navigačný systém ale i 7 miestne prevedenie alebo poťahy z Alcantary.

SEAT je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európskej únii

SEAT uzavrel prvý štvrťrok 2015 najlepším výsledkom predaja od roku 2007. Po prvý raz odvtedy celosvetový predaj od januára do marca prekročil hranicu 100 000 kusov (102 700 áut), čo je o 10,0 % viac ako v rovnakom období roka 2014 (93 400). Najväčší nárast predaja opäť zaznamenal rad SEAT Leon o 14,6 %, z ktorého radu španielska značka predala za prvé tri mesiace 39 700 kusov (2014: 34.600). Predaj modelového radu Ibiza vzrástol o 9,5 % (celkovo: 41 900 kusov; v roku 2014 to bolo 38300). Predstavuje to druhý najväčší nárast predaja. Navyše opäť vzrástol (o 12,2 %) aj predaj veľkého MPV Alhambra a dosiahol  5 900 kusov (2014: 5 200).

SEAT získava pôdu v Európe

Predaj značky SEAT v západnej Európe v prvom štvrťroku vzrástol o 10,4 % (celkovo predaných 81 000 kusov). Španielsko je trhom s najväčším rastom predaja značky SEAT v prvom štvrťroku, vzrástol až o 28,0 % na celkovo 22 000 kusov. V Nemecku SEAT odovzdal zákazníkom 19 900 automobilov, čo je o 4,5 % viac ako v minulom roku a patrí k desiatim najlepšie predávaným značkám. Rast predaja v tomto roku pokračoval aj vo Veľkej Británii, siedmy štvrťrok za sebou, kde značka predala o 4,0 % viac automobilov (14 400 kusov) a doslova vystrelil v Taliansku (+41,4 %; celkovo: 4100 kusov), ktoré je po Španielsku a Izraeli trhom s najväčším absolútnym prírastkom. Predaj výrazne vzrástol aj v  Portugalsku (+34,3 %; celkovo: 1700 kusov).  

V strednej a východnej Európe predaj značky v prvom štvrťroku 2015 oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka vzrástol o 22,4 % na 7000 kusov (2014: 5700). Hlavnými trhmi regiónu sú Poľsko s rastom predaja o 60,3 % (celkovo: 2400 kusov) a Česká republika (+29,9 %; celkovo: 2300 kusov).

Výroba v závode Martorell naďalej rastie

Automobilová výroba v závode Martorell v prvom štvrťroku 2015 vzrástla o 15,2 % na celkovo 130.700 kusov, čo je o 17.200 kusov viac ako v rovnakom období roka 2014. Aktuálny rast dopytu si vyžiadal na výrobnej linke 1 (Ibiza) a výrobnej linke 2 (Leon a Altea) doplnenie mimoriadnych pracovných zmien počas štyroch sobôt v máji. Celkovo vzrástla v prvom štvrťroku 2015 o 12,8 % aj výroba modelov SEAT v závodoch Palmela (Portugalsko), Bratislava (Slovensko) a Mladá Boleslav (Česká republika), kde sa vyrobilo spolu 16 100 automobilov SEAT.

Jozef Vydra
ZDROJ: Porsche Slovakia, Seat

Komentáre k článku