Fiat prevezme Mitsubishi – no nie celé, iba jeden model...
Fiat potvrdzuje príchod nového pick-upu odvodeného od Mitsubishi L200
Fiat chystá spoluprácu a predaj preznačeného pick-upu od Mitsubishi. Donedávna talianska, dnes už viac americká globálna automobilka podpísala s japonskou automobilkou nezáväzné memorandum o porozumení, ktoré sa týka možného vývoja a výroby pick-upu.
Takže na prvý pohľad ešte nie je všetko isté na 100 % a Fiat už veľa pripravovaných spoluprác nakoniec uložil k ľadu, no tu sa zrejme konečne pohnú ľady. Šéf Fiatu Sergio Marchionne totiž plánuje príchod stredne veľkého pick-upu už od roku 2006. Auto malo vzniknúť najprv na základoch modelu Tata Xenon, neskoršie plány už rátali s technikou vtedajšieho modelu Dodge Dakota. Nakoniec ale tieto projekty Fiat nerealizoval.
Plány na rozšírenie ponuky Fiat Professional o stredne veľký pick-up však teraz súvisia aj s tým, že v súčasnosti je najpredávanejším automobilom tejto divízie práve pick-up – ale malý model Strada. Vlani Fiat predal 134 000 kusov tohto malého pick-upu odvodeného od modelu Palio. Je teda zrejmé, že úspech v divízii Professional je asi práve to, čo momentálne drží Fiat nad vodou. Vlastne FCA, teda Fiat Chrysler Automobiles...
Krátke oficiálne vyhlásenie oboch značiek potvrdzuje aj to, že chystaný model bude odvodený až od budúcej generácie Mitsubishi L200. Ten súčasný pick-up sa vyrába od roku 2004. Zo spoločných plánov ešte vyplýva dôležitý údaj - Mitsubishi by mohlo počas šiestich rokov dodať Fiatu približne 170 000 vozidiel, počnúc prvým štvrťrokom roka 2016. Podľa už skôr zverejnených správ bude chcieť „talianska“ automobilka predávať tento automobil v Európe a v Južnej Amerike. O predaj sa postará divízia Fiat Professional zameriavajúce sa na úžitkové vozidlá.
Prevzatie, alebo zdieľanie áut má v automobilovej histórii aj súčasnosti veľa príkladov vzájomnej spolupráce. Hlavne pri úžitkových modeloch. Vznik „preznačkovaného“ modelu L200 nemá byť jediným spoločným projektom koncernu FCA a automobilky Mitsubishi. Japonský výrobca totiž má pre značku Chrysler vyrábať aj upravenú verziu svojho malého sedanu Attrage.
Nebolo by na tom nič zvláštne, keby Fiat siahol do „domácich“ zdrojov a zalovil priamo u Chryslera, pod ktorý spadá tiež niekoľko ďalších značiek. Do koncernu Fiat Chrysler Automobiles patrí aj značka RAM, ktorá má vo svojej palete tiež modely pick-up. Jej ponuka zahŕňa síce najmä väčšie full-size pick-upy, no žeby nebol Ram schopný vyvinúť aj menšie vozidlo sa nám ani nechce veriť. Zrejme za tým všetkým budú ešte ďalšie pohnútky, o ktorých sa verejne mlčí a v rámci biznisu niekedy na prvý pohľad nezmyselné operácie a transakcie prinášajú zisk. A ten potrebuje Fiat, vlastne FCA ako soľ, ako soľ...
O úspešnosti a záujme o modely Fiat hovorí aj najnovšia správa o pozastavení výroby modelu Panda v talianskom závode. Treba však povedať, že to nie je nič zvláštne, veď aj PSA zastavuje v Trnave výrobu na dva týždne pre nezáujem kupujúcich. V prípade Fiatu je však obdivuhodné, že sa model Panda udržal vo výrobe tak dlho...
ZDROJ: FCA, Mitsubishi
Komentáre k článku