Mistubishi Outlander PHEV Concept-S sa predstaví na autosalóne v Paríži
Iba pár dní po úspešne absolvovanej Asia Cross Country Rally 2014 prišla zaujímavá správa.
Dva roky po premiére svojho úspešného plug-in hybridného crossoveru s dvoma oddelenými elektromotormi zatriedeného medzi autá kategórie SUV - Mitsubishi Outlander PHEV na parížskom autosalóne 2012, si Mitsubishi Motors Corporation (MMC) opätovne zvolilo parížsky autosalón známy pod názvom „Mondial de l'Automobile za miesto odhalenia vozidla: Outlander PHEV Concept-S. Je to ďalšie PHEV auto z produkcie MMC.
Športové a sofistikované
Outlander PHEV Concept-S je koncepčný model Mistubishi navrhnutý ako špeciálna verzia sériovo vyrábaného modelu Outlander PHEV. Má vycibrený vnútorný aj vonkajší dizajn, ktorý má zvýrazniť jazdu s vozidlom Outlander PHEV. Za svoju dizajnérsku tému si koncept zvolil prívlastky „športový a sofistikovaný“. Dizajn vyjadruje kombináciu pohonu 4x4 z modelu PHEV s jeho systémom s dvoma elektromotormi, tichým nehlučným chodom a vynikajúcich jazdných vlastností na ceste.
Návrat do terénu
Pozrime sa však na úspech Outlandera, plug-in hybridného elektrického SUV s pohonom všetkých kolies, ktoré do SUV, ktoré do súťaže Asia Cross Country Rally 2014nasadil a riadil Rally Tím Two & Four Motor Sports podporovaný MMC. Outlander PHEV dokončil toto FIA certifikované podujatie, ktoré sa začalo v Thajsku 9. augusta a skončilo v Kambodži 15. augusta vo svojej triede T1E (kategória elektrických vozidiel) na prvom mieste. Dosiahol celkový čas 19 hodín 17 minút a 12 sekúnd a prešiel náročnú trať dlhú 1 986 kilometrov, na ktorej obsadil v celkovom poradí 14. miesto.
Tým, že dokončil túto rely už druhý rok v rade, preukázal vysokú úroveň spoľahlivosti, trvácnosti a výkonnosti v teréne. Zároveň dokázal, že pohonné ústrojenstvo plug-in hybridného elektrického vozidla (PHEV) vydrží aj v náročných jazdných podmienkach. Auto malo špeciálne vyladené a spevnené nápravy rovnako ako pretekársky špeciál z minulého roka, tiež zvýšenú svetlú výšku s vyššie umiestnenou hnacou batériou. Systém riadenia pohonu 4x4 známy pod skratkou S-AWC (integrovaný systém ACD+S-AYC+ASC+S-ABS) bol zlepšili tak, aby poskytoval vyššiu trakciu.
Ďalšie úpravy na aute znamenali upevnenie priestorového ochranného rámu, spodný ochranný kryt podvozku, odľahčenie kapoty a krytu motora, úpravy časti interiéru, dodatočné tesnenia a šnorchel pre brodenie vo vode. Okrem týchto zmien súťažil Outlander PHEV s použitím takmer rovnakého plug-in hybridného elektrického pohonného ústrojenstva a mechanických častí ako v štandardnom sériovo vyrábanom modeli.
ZDROJ: MMC
Komentáre k článku