22.08.2014

Volvo je po dlhom čase opäť v zisku. Pomáha úspech v Číne i v Európe

Volvo sa konečne dostalo z červených čísiel a v 1. polroku vykázalo po dlhej dobe zisk.

 Výrazný rast predaja v Číne a zlepšenie odbytu v Európe pomohli švédskej automobilke Volvo dostať sa v 1. polroku 2014 z červených čísiel a vrátiť sa k zisku. Informovala o tom agentúra DPA.

Automobilka, ktorú v roku 2010 kúpila čínska spoločnosť Zhejiang Geely od amerického koncernu Ford, dosiahla v 1. polroku čistý zisk 535 miliónov švédskych korún (58,45 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka ešte zápasila so stratou 778 miliónov SEK. Tržby spoločnosti za šesť mesiacov do konca júna vzrástli medziročne o 15 % na 64,7 miliardy SEK. "Výsledky za 1. polrok sú solídne a povzbudzujúce," vyhlásil generálny riaditeľ Hakan Samuelsson.

Celkový odbyt Volva sa v období január-jún zvýšil medziročne o 9,5 % na 229.013 automobilov a vedenie firmy očakáva podobnú úroveň odbytu aj v druhej polovici roka.

Čína zostáva najväčším trhom pre švédsku automobilku a v 1. polroku sa podieľala 17 % na jej celkovom odbyte. Presnejšie, Volvo za prvých šesť mesiacov tohto roka predalo v Číne 38.555 vozidiel, čo je výrazný nárast oproti vlaňajšku, keď si Číňania kúpili v 1. polroku 28.700 vozidiel Volvo. Švédska automobilka si dala za cieľ predať v tomto roku na čínskom trhu 80.000 vozidiel.

Na domácom, švédskom trhu si Volvo udržalo pozíciu najväčšieho predajcu áut s 20-% podielom na trhu. Ale na druhej strane Atlantiku, v USA, zaznamenalo Volvo v 1. polroku pokles predaja, medziročne o 10 %. V Európe však dopyt po vozidlách tejto značky po niekoľkých rokoch slabých výsledkov znova ožíva. Volvo očakáva ďalší nárast dopytu po úsporných modeloch s nízkou spotrebou paliva, po malých športovo-úžitkových vozidlách a po tzv. hatchbackoch.

jh
ZDROJ: TASR, DPA

Komentáre k článku