Zdroj: Škoda auto
Škoda Octavia G-TEC prešla na zemný plyn viac ako 1 170 km za menej ako 40 eur
Známy rakúsky majster úspornej jazdy Gerhard Plattner si zobral do parády Octaviu s pohonom na zemný plyn.
Do testu o nízku spotrebu vyzval štvorčlennú rodinu Baumannovcov z Berlína.Úlohou súťažiacich bolo prísť s vozidlom Octavia G-TEC z nemeckej metropoly Berlín do Jesola, talianskeho mesta na pobreží Jadranského mora, a spotrebovať pritom čo najmenej zemného plynu.
Obe vozidlá Octavia G-TEC mali celkovú hmotnosť 1 700 kg. Keďže išiel Gerhard Plattner sám, jeho vozidlo bolo vybavené nádobami na vodu so zodpovedajúcou hmotnosťou. Cesta viedla prevažne po diaľniciach. Predpísaná minimálna rýchlosť bola 80 km/h. Trať dlhú 1 172 km absolvovali obe posádky od 8. do 10. júla 2014 v troch etapách po zhruba 400 km. Pri prestávkach bolo možné doplniť zásoby zemného plynu.
Plattnerom riadená tmavomodrá Octavia G-TEC nakoniec dosiahla priemernú spotrebu iba 2,93 kg zemného plynu na 100 kilometrov. Táto hodnota je približne o 17%, nižšia ako výrobcom udávaná hodnota priemernej spotreby 3,5 kg CNG na 100km. To zodpovedá emisiám CO₂ len 81 g/km. Náklady na palivo predstavovali iba 35,71 eura.
Strieborná Octavia G-TEC rodiny Baumannovcov spotrebovala priemerne 3,6 kg zemného plynu na 100 km.
„Tento výsledok dokazuje, ako výhodne, a zároveň ekologicky možno jazdiť s vozidlom Octavia G-TEC,“ uviedol člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Dr. Frank Welsch. „Technológia CNG spája čistú mobilitu s nízkymi prevádzkovými nákladmi,“ dodáva Dr. Welsch.
Nový model Octavia G-TEC je možné vo verziách liftback a kombi objednávať na slovenskom trhu už od 26. júna. Oba modely sú vybavené preplňovaným motorom 1,4 TSI. Má výkon 81 kW (110 koní) a môže spaľovať benzín aj CNG, čiže stlačený zemný plyn. Octavia G-TEC je sériovo vybavená paketom Green tec, zahŕňajúcim štart-stop systém a rekuperáciu brzdnej energie. Moderný agregát plní emisnú normu EU6.
Škoda Octavia G-TEC, Škoda Octavia Combi G-TEC a Škoda Citigo G-TEC predstavujú aktuálnu paletu vozidiel Škoda poháňaných stlačeným zemným plynom. Aj Citigo s pohonom na zemný plyn dokáže byť špičkovo úsporné a šetrné k životnému prostrediu.
Dôkazom je rekordná jazda Gerharda Plattnera, ktorý s vozidlom Citigo G-TEC na trase z talianskej Vicenzy do švédskeho Štokholmu dosiahol približne pred rokom priemernú spotrebu 2,39 kg zemného plynu na 100 kilometrov namiesto výrobcom udávaných 2,9 kg. Na celú 2 619 km dlhú cestu mu stačilo palivo za 81,24 eura.
Spaľovaním CNG vzniká menej škodlivín ako majú benzínové a dieselové motory. Výhodou sú aj nízke prevádzkové náklady. V porovnaní s benzínom je to u nás až 43 % a v porovnaní s najžiadanejším dieselovým motorom sú palivové náklady až o 1/3. V niektorých európskych krajinách je navyše kúpa vozidla na zemný plyn daňovo zvýhodnená. Škoda, že nie aj u nás.
ZDROJ: Škoda auto
Komentáre k článku