2014-06-27 09:57:35
Motor roka 2014
Motor roka 2014 je po tretí raz 1,0 EcoBoost od Forda.
Zdroj: IEOY

Najlepším motorom sveta je tretí raz po sebe litrový EcoBoost od Forda

Ford zaknihoval nový úspech. Podľa výsledkov tejto ankety už tri roky neexistuje lepší motor!

Organizátor každoročnej ankety Medzinárodný motor roka 2014 zverejnil výsledky, ktoré to potvrdzujú. Litrový trojvalec 1,0 EcoBoost získal ocenenie International Engine of the Year už tretíkrát v rade za sebou.

Porota zložená z 83 motoristických novinárov z 35 krajín celého sveta označila opäť za víťaza motor, ktorý vyhral už vlani aj predvlani. Litrový trojvalec 1,0 EcoBoost od automobilky Ford triumfoval so ziskom 351 bodov a zanechal za sebou také motory ako 4,5 l V8 od Ferrari (281 bodov), 1,4 TSI od VW (254 bodov), 2,0 turbo Mercedes-AMG (252 bodov), elektrický pohon Tesly (225 bodov) alebo trojlitrový šesťvalcový twin-power turbo od BMW (223 bodov).

Takisto aj v tomto roku nechýbalo zatriedenie motorov podľa zdvihového objemu do ôsmich skupín plus tri ďalšie kategórie. Kompletné výsledky spolu s dosiahnutým bodovým ziskom sú podľa jednotlivých hodnotených kategórií v podobe obrázkov v galérii.

Motor

Dosiahnuté body

Ford 1,0 EcoBoost
(Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100 hp, 125 hp), EcoSport (125 hp), Tourneo Connect (100 hp))

351

Ferrari 4,5 litra V8
(Ferrari 458 Italia / Spider (570k), 458 Speciale (605k))

281

Volkswagen 1,4 litra TSI Twincharger
(Volkswagen Polo (192k), Beetle, Eos, Jetta, Passat, CC, Tiguan (160k), Touran / Cross Touran (140k, 170k), Audi A1 (185k), Seat Ibiza, Alhambra (150k), Ibiza Cupra (180k), Skoda Fabia RS (180k))

254

Mercedes-Benz AMG 2,0 litra turbo
(Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360k))

252

Tesla - elektrický pohon
(Tesla Model S (306k, 367k, 422k))

225

BMW 3 litrový twin-power turbo benzínový radový šesťvalec
(BMW 135i, 640i, 740i (320k), 235i (326k), 335i, 435i, Z4 35i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i (306k), Z4 35is (340k))

223

BMW / PSA Peugeot Citroën 1,6 litra turbo benzín
(Mini Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S, Paceman Cooper S (184k), Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works (211k), Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works (218k), Peugeot 208, 3008, 508 (156k), 308 (125k, 156k), 5008 (156k, 163k), 208 GTI (200k), RCZ (156k, 200k), RCZ R (270k), Citroen DS3 (156k), DS3 Racing (202k), C4 (156k), DS4 Racing (163k, 200k), C4 Picasso / Grand Picasso, C5 (156k), DS5 (156k, 200k))

181

McLaren 3,8 litra V8
(McLaren 650s (650k), 12C (625k))

154

Audi 2,5 litra päťvalec turbo
(Audi RS Q3 (310k))

79

Podpredseda 16. ročníka ankety International Engine of the Year a editor magazínu Engine Technology International, Dean Slavnich uviedol, že EcoBoost získava víťazstvá hlavne vďaka vynikajúcej spotrebe, ale tiež skvelej kultivovanosti a prekvapujúcej pružnosti. „Vedeli sme, že malý litrový motor bude game changer. EcoBoost aj naďalej určuje latku pre výkon v kombinácii so spotrebou paliva benzínových motorov,“ dodal Bob Fascetti, viceprezident Ford Powetrain Engineering.

Podľa jednotlivých kategórií sú výsledky ankety v nasledujúcej tabuľke. Podrobnejšie výsledky všetkých kategórií nájdete v galérii. V jednom i druhom prípade je výkon uvedený v (britsko-amerických) jednotkách hp (Horse Power), ktoré majú prepočet: 1 hp = 745,7 W.

Kategória

Motor

Počet bodov

Do 1,0 litra

Ford 1,0 EcoBoost (100-125 k)

506

1,0 až 1,4 litra

Volkswagen 1,4 TSI (180-192 k)

360

1,4 až 1,8 litra

BMW/PSA 1,6 turbo (165-218 k)

267

1,8 až 2,0 litra

Mercedes-AMG 2,0 Turbo (360 k)

271

2,0 až 2,5 litra

Audi 2,5 R5 Turbo (310 k)

357

2,5 až 3 litre

BMW 3,0 Turbo (benzín, 320-340 k)

254

3 až 4 litre

McLaren 3,8 V8 (625-650 k)

351

Nad 4 litre

Ferrari 4,5 V8 (570-605 k)

380

„Zelený“ motor

Elektrický pohon Tesla (306-422 k)

248

Nový motor

Mercedes-AMG 2,0 Turbo (360 k)

225

Performance motor

Ferrari 4,5 V8 (570-605 k)

289

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo