26.06.2014

Lacné sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée prepadli v nárazových testoch!

Čo je lacné, to je aj dobré? Prečo nie. To ale neznamená, že sú aj bezpečné. Konkurenti sú na tom výrazne lepšie.

Pred piatimi rokmi by im dané výsledky v testoch Euro NCAP priniesli lepšie záverečné hodnotenie, no dnes v porovnaní s konkurenciou prepadli. Tri hviezdičky sú v súčasnosti nedostatočné. Pre porovnanie Škoda Rapid získala plný počet hviezdičiek, teda päť, rovnako Seat Toledo.

Štyri hviezdičky získal rumunský hatchback Dacia Sandero, výsledky pre nový Logan by sa v podstate nelíšili. Pravda však je, že Dacie sú o šesťdesiat kíl ľahšie.

Pritom samotné výsledky predného nárazu neboli až také zlé. Problém nastal pri náraze z boku (simulácia šmyku a nárazu do stĺpu) a body stratili aj za chýbajúcich bezpečnostných asistentov.

Ani ochrana detí nebola najlepšia. Pri náraze z boku bolo všetko v poriadku (chránila ich sedačka), no pri náraze spredu boli výsledky horšie, a to ako pri trojročnom tak i polročnom dieťati.

Pri prednom náraze zostala kabína stabilná, kolená i stehná by neutrpeli vážne zranenia, no niektoré prvky v palubnej doske znamenali riziko zranenia pre pasažierov rôznych veľkostí a tých sediacich v rôznych pozíciách (napr. bližšie k volantu, či poloha skoro ležmo).

Horšie to bolo pri hrudníku, pri bočnom náraze bolo všetko v poriadku. Pri spomínanom teste simulujúcom náraz do pevnej úzkej prekážky (stĺp) boli zaznamenané veľmi zlé výsledky. Ochrana pri náraze zozadu bola pre cestujúcich na predných sedadlách dobrá, no vďaka zabudovaným hlavovým opierkam veľmi zlá pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Auto za bezpečnostných asistentov nezískalo ani bod a tak šlo hodnotenie prudko dolu. V teste bol skúšaný model Citroën C-Elysée s motorom 1,2 Vti, pričom výsledky platia aj pre Peugeot 301, keďže ide o dvojičky.

Ján Hargaš
ZDROJ: EuroNCAP

Komentáre k článku