2014-05-28 08:50:00
Fiat 500 Abarth Cabriolet
Fiat 500 Abarth Cabriolet sa v USA uchytil, až 80 % zákazníkov sú ženy
Zdroj: Fiat

NEKUPUJTE FIATY! To nie je náš názor, tvrdí to šéf Fiatu. Keď to vraví on...

Znie to neuveriteľne, ale šéf koncernu Fiat sa takto vyjadril o elektrických modeloch 500e. Prečo?

Odpoveď znie jednoducho: lebo to tak chce! Elektrický Fiat 500e patrí k produktom automobilky, ktoré sa predávajú najmä na americkom trhu v USA. Dôvod? Musia.

Americká vláda totiž tlačí automobilky predávajúce autá v USA do toho, aby medzi ich produktmi nechýbali elektrické vozidlá. Cieľom je podporiť vývoj týchto automobilov a pomôcť životnému prostrediu.

Mierne kontroverzný šéf Fiatu však tvrdí, že toto konanie štátu je kontraproduktívne. Podľa Marchionneho je v USA jediná automobilka, ktorá je schopná na elektromobiloch zarábať – je to Tesla. Podľa neho za to môže vyššia cena modelu S.

„Dúfam, že si to (500e) nekúpite, pretože zakaždým, keď jedno predám, prídem o 14-tisíc dolárov,“ povedal počas konferencie vo Washingtone minulý týždeň. „Som dostatočne úprimný človek na to, aby som vám to povedal,“ dodal pred prekvapeným obecenstvom.

Klasický benzínový Fiat 500 stojí v USA od 17 000 dolárov, zatiaľ čo elektrická verzia sa začína na dvojnásobnej sume 32 000 a to bez dane. Aj tak to nestačí na pokrytie nákladov na výrobu elektrických vozidiel. Zároveň je to maximum, čo si za elektromobil môže Marchionne vypýtať. Viac by mu za malý elektromobil nikto nezaplatil.

„Predám ich iba toľko koľko musím, ani o jeden viac,“ vravel Marchionne. Predajnosť 500e nezverejnil.

Podľa Marchionneho je predaj elektromobilov taký problém, že ak by mali vyrábať viac týchto áut museli by požiadať o ďalší záchranný balíček od štátu. Narážal tak na skutočnosť, že v roku 2009 musela vláda zachraňovať Chrysler pred totálnym kolapsom.

Marchionne tvrdí že namiesto súčasných noriem, ktoré výrobcov automobilov tlačia do čoraz väčšej výroby elektromobilov, či aspoň hybridov, by bol lepší systém podobný tomu v Európe. Nech vláda určí ciele a nechá na automobilkách ako ich splnia.

Ján Hargaš
ZDROJ: Automotive news Europe

Komentáre k článku


Stream naživo