2014-05-14 09:30:00
Fiat
Fiat
Zdroj: Fiat, caranddriver.com

Punto končí, náhradník sa bude vyrábať v Poľsku! Príde ďalší „Maluch?“

Subkompaktný Fiat Punto končí. Je to už osem rokov od jeho uvedenia. Máme chuť dodať: končí? Konečne. Ale dnes ešte nie.

Punto totiž skončí až v roku 2016. Teda rovné desaťročie po spustení predaja. Ak by to bol megaúspešný produkt, povedali by sme, že sa niet čomu čudovať. Punto však až tak úspešné nebolo.

Nové Punto však nebude až tak nové. Bude to totiž štvordverová, zväčšená a predĺžená 500-vka! Volať sa bude (nápadito) 500+ a bude umiestnená medzi 500 a 500L. Nafukovanie úspešného modelu tak nekončí.

Ako už bolo spomenuté, výroba by sa mala odohrávať v Poľsku, a to vďaka rozšíreniu tamojšieho závodu Fiatu v Tychy, ktorý sa nachádza necelých 100 km vzdušnou čiarou od našich hraníc. Vznikne tak akási nová obdoba nafúknutého Malucha. V Tychy sa totiž vyrába aj 500-vka. Takže kde inde? Snáď nie v domácom Taliansku?! Prácu v závode získa nových 420 zamestnancov.

Smerovanie Fiatu mimo domácej krajiny potvrdzuje aj ambícia postaviť nový kompaktný model v Turecku. Bravo totiž končí tiež. Okrem hatchbacku chce Fiat v Turecku stavať aj sedan (namiesto modelu Linea) a kombi (ktoré istý čas absentuje v portfóliu). Fiat tiež oznámil, že sídlo značky bude v Londýne.

Už toho roku nás čaká 500L s terénnymi ambíciami. Tiež sa chystá nový roadster vyrábaný Mazdou, ktorý bol pôvodne plánovaný pre Alfu Romeo. Fiat zároveň potvrdil, že z Lancie bude len lokálna talianska značka s jediným modelom Ypsilon.

Fiat chce týmito novými modelmi výrazne zvýšiť produkciu a predaj v Európe i vo svete a v roku 2016 ukončiť zadlžovanie európskej vetvy. Pomôcť mu v tom okrem vyššie uvedených krokov má i reštrukturalizácia predajnej siete (zmenšenie počtu dílerstiev) a ďalšie kroky.

Zároveň chce Fiat rapídne zvýšiť predaj v Číne a tiež na svojom kľúčovom trhu – v Južnej Amerike.

Ak ide o značky, známy je cieľ osamostatniť Alfu Romeo, no Fiat má v pláne zvýšiť predaj modelov Jeep a to i v Európe. Lanciu zakopávajú hlbšie a hlbšie a začuli sme štebotanie o tom, že Dodge má byť len „podznačka“. Iba špecifický "luxusno športový" modelový rad Chrysleru...

Z minulosti sme sa poučili, že viac než polovica vždy ambicióznych plánov Fiatu akosi nevyšla, či sa o nich prestalo hovoriť. To neznamená, že tento krát sa všetky plány Fiatu nesplnia, no treba dodať, že podľa odborníkov potrebuje koncern na ich uskutočnenie omnoho viac peňazí než má dnes...

No, nechajme sa prekvapiť! :)

Ján Hargaš
ZDROJ: Automotive news Europe

Komentáre k článku


Stream naživo