2014-04-11 11:59:59
Škoda Auto predáva stále
Škoda Auto vyrába a predáva stále viac áut.
Zdroj: Škoda auto

Škoda napreduje: má za sebou najlepší marec aj prvý štvrťrok v histórii

Škoda Auto predala v prvých troch mesiacoch roka 2014 najviac áut v prvom kvartáli.

247 200 vozidiel dodaných áut je v porovnaní s minulým rokom (220 400) nárast o 12,1 %. Aj v marci vzrástol medziročne predaj o 14,6 % na 96 100 vozidiel (marec 2013: 83 800). Najnovšia Škoda Octavia si v marci polepšila v západnej Európe o 49 %, v strednej Európe približne o 47 %. Na Slovensku vzrástli v prvom štvrťroku predaje značky Škoda o 8,23 % v kategórii M1.

V júni na trh prvýkrát vstúpi nová Škoda Octavia vo verzii G-TEC, poháňaná zemným plynom. V auguste sa začne predaj novej generácie modelu Škoda Octavia Scout. Okrem toho pribudnú v ponuke aj tri nové, športovo ladené akčné verzie Monte Carlo modelov Škoda Yeti, Škoda Rapid Spaceback a Škoda Citigo. Na najväčšom trhu značky, v Číne, bude ešte v tomto polroku na trh uvedená nová Škoda Octavia a ŠKODA Rapid Spaceback. V apríli bude Škoda Rapid uvedená aj na ruskom trhu. Predzvesťou dizajnu budúcich modelov značky je dizajnová štúdia kupé ŠKODA VisionC, predstavená pred niekoľkými týždňami na autosalóne v Ženeve a aktuálne v Bratislave.

Západná Európa má záujem

Výrazný rast dosiahla značka Škoda v marci a v prvom štvrťroku v západnej Európe. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 18,7 % na 45 500 vozidiel (marec 2013: 38 300). Od januára do marca si značka polepšila o 15,6 % na 104 400 vozidiel (prvý štvrťrok 2013: 90 400). Tým sa prvýkrát podarilo dodať zákazníkom v západnej Európe za prvý štvrťrok viac ako 100 000 vozidiel značky Škoda. Trhový podiel značky vzrástol na 3,3 %. V Nemecku upevnila Škoda v marci svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky rastom o 10,8 % na 14 500 vozidiel (marec 2013: 13 100). Podiel značky na nemeckom trhu vzrástol ku koncu marca na 4,9 %. Značka posilňuje tiež vo Veľkej Británii, kde marcové predaje vzrástli o 26,1 % na 12 700 vozidiel (marec 2013: 10 000). Dvojciferný rast dosiahla automobilka v Rakúsku (2 100 vozidiel; plus 29,1 %), v Španielsku (1 800 vozidiel; plus 41,5 %), vo Švajčiarsku (1 900 vozidiel; plus 38,7 %), v Holandsku (1 600 vozidiel; plus 72,4 %), vo Fínsku (1 000 vozidiel; plus 35,2 %), alebo v Portugalsku (200 vozidiel; plus 36,7 %).

Východná Európa rastie mierne, stredná poriadne

Vo východnej Európe, vrátane Ruska, dosiahla automobilka celkový prírastok o 5,3 % a dodala zákazníkom 26 500 vozidiel (január až marec 2013 : 25 200). Tým dosiahla Škoda lepší vývoj ako celkový trh, trhový podiel ku koncu marca vzrástol na 3,9 %. Nad úrovňou minulého roka bol marcový  predaj značky Škoda v Rusku so 7 800 dodanými vozidlami (marec 2013: 7 700 vozidiel; plus 1,2 %). Rovnako prvý štvrťrok je s 18 900 vozidlami dodanými ruským zákazníkom mierne nad minuloročnými číslami (január až marec 2013: 18 600 vozidiel; plus 1,5 %). V Srbsku vzrástol predaj značky Škoda v marci o 57,5 % na 500 vozidiel a v Rumunsku o 33,6 % na 600 vozidiel. Podstatný nárast dosiahla značka tiež v Kazachstane (300 vozidiel, plus 92,7 %) a v Pobaltí (500 vozidiel; plus 42,9 %).

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Každé piate novo kúpené auto v strednej Európe je Škoda

Opakovane vysoký nárast dosiahla značka Škoda v strednej Európe. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 28,9 % na 13 400 vozidiel (marec 2013: 10 400). V prvom štvrťroku bol rast 30,2 %, čo je 37 400 dodaných vozidiel (prvý štvrťrok 2013: 28 800). Trhový podiel v prvom štvrťroku vzrástol na 19,2 %, z 18 % v prvom štvrťroku 2013. Na domácom českom trhu si značka v marci polepšila o 20,7 % na 5 600 dodaných vozidiel (marec 2013: 4 600). Skvele sa darí značke Škoda tiež v Poľsku (4 900 vozidiel; plus 39,3 %), v Maďarsku (700 vozidiel; plus 17,2 %), v Slovinsku (400 vozidiel; plus 34,1 %) alebo v Chorvátsku (400 vozidiel; plus 241,1 %).

V prvom štvrťroku 2014 dodala Škoda zákazníkom na Slovensku 3 378 vozidiel v kategórii M1, čo predstavuje nárast o 8,23 % (január až marec 2013: 3 121 vozidiel) a trhový podiel 20,04 %. V marci 2014 si našlo nových zákazníkov na Slovensku 1 141 vozidiel značky Škoda. Najpredávanejšími modelmi značky sa v marci stali Fabia a Octavia tretej generácie (zhodne po 328 predaných vozidiel).

Rast dosahuje Škoda tiež na najsilnejšom trhu v Číne. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 10,1 % na 20 300 vozidiel (marec 2013: 18 400). V prvom štvrťroku vzrástol predaj značky o celkovo 7,5 % na 62 000 vozidiel (január až marec 2013: 57 700).

V Indii dodala Škoda v marci svojim zákazníkom 1 700 vozidiel (marec 2013: 2 300). V prvom štvrťroku k indickým zákazníkom zamierilo celkom 4 700 vozidiel značky Škoda, v rovnakom období minulého roka ich bolo 6 500.

Zdroj: Škoda auto

Dodávky značky Škoda v prvom štvrťroku 2014 (v ks, zaokrúhlené, po modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu spred roka):

ŠKODA Superb (22 600 ; -14,2 %)

ŠKODA Octavia (94 700 ; +8,3 %)

ŠKODA Rapid (45 000 ; +201,2 %)

ŠKODA Fabia (43 300 ; -17,8 %)

ŠKODA Yeti (23 100 ; +22,6 %)

ŠKODA Roomster (7 700 ; +0,6 %)

ŠKODA Citigo (predaj len v Európe : 10 800 ; -13,9 %)

jv
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo