2014-01-07 15:20:00
Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW sa zatiaľ predstavil virtuálne cez internet.
Zdroj: Peugeot

Peugeot 308 SW – elegán s kufrom vyrovnal doterajší rekord Škody Octavia

Peugeot po premiére nového hatchbacku 308 sľúbil, že na ďalšie karosárske verzie nebude treba dlho čakať.

Svoj sľub splnil. Onedlho sa dočkáme aj štvordverového sedanu (možno nie v našich končinách), no teraz je tu celkom iný variant. Oficiálne uvedenie kombi verzie bude až na jarnom autosalóne v Ženeve, no keďže konkurencia v segmente je veľká, poistila si francúzska automobilka možných záujemcov už teraz. Včera predstavila na svojich stránkach novinku aspoň virtuálne. Ak premýšľate o veľkom kombi, možno vám nasadíme chrobáka do hlavy.

V prvom rade treba povedať, že auto vyzerá naozaj veľmi elegantne. Jednoducho Francúzi sa pri dizajne nezaprú. Postavili auto, ktoré vychádza z hatchbacku, no „priestor navyše“ vôbec neprekáža. Nehľadajte žiadne disproporcie. Kabát sa vydaril. Karoséria s pomerne veľkým zadným previsom je dlhšia o 327 mm ako hatchback a meria 4,58 m.

Vďaka dlhšej siluete má športovejší vzhľad ako päťdverový hatchback. O centimeter väčšia výška sa tu absolútne stratí. Dizajnéri chceli vytvoriť praktické auto pre život. Preto má 308 SW veľké okná a pomerne tenké zadné stĺpiky. Umožňuje to lepší výhľad z auta hlavne pri parkovaní.

Prečo sa ale orientovať práve na verziu SW? To najzaujímavejšie sa totiž ukrýva vo vnútri.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Francúzi nenechali nič na náhodu a rozhodli sa obdariť novinku veľkým batožinovým priestorom. Naozaj veľmi slušných 610 litrov znamená, že novinka má rovnaký objem kufra ako Škoda Octavia. Hoci už nie sú lídrami, lebo ich preskočila Honda Civic Tourer so svojimi 624 litrami. Priestoru je však za zadnými sedadlami viac ako dosť. Oproti hatchbacku je to o 140 litrov viac. V tejto chvíli výrobca neuverejnil ani hodnotu si sklopenými zadnými sedadlami, ktoré by sa mali sklápať do roviny s dnom kufra maximálne jednoducho jednou rukou.

Kombi verzia Peugeot 308 SW stojí na platforme EMP2, ktorá je optimalizovaná na úsporu hmotnosti. Vo výsledku to poznať. Oproti predchodcovi je to mínus 140 kilogramov. Prospeje to zrejme aj dynamike auta, o spotrebe ani nehovoriac. O motoroch tentoraz ešte nepadla zmienka, mala by byť obdobná, ako v prípade základného modelu. Takže bude aj trojvalcový 1,2 VTi, 1,6l THP a 1,6-litrový turbodiesel. Peugeot spomenul iba najúspornejšiu verziou BlueHDI. Má mať spotrebu iba 3,3 l/100 km. V ponuke už nemajú byť menej výkonné varianty benzínového turbomotora 1,6 THP, pribudne však nový trojvalec s turbom a vznetový dvojliter, ktoré neskôr preberie aj hatchback. Vo vývoji je tiež dvojspojková automatická prevodovka.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Aké jazdné vlastnosti bude možno očakávať od väčšieho auta? Asi veľmi podobné, ako má základná verzia, ktorá onedlho zavíta na test aj do našej redakcie. Na tie reálne skúsenosti si však ešte musíme nejaký čas počkať.

Jozef Vydra
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo