2013-12-09 18:00:00
TÜV Report 2014 priniesol
TÜV Report 2014 priniesol zmenu metodiky aj niektoré prekvapujúce výsledky
Zdroj: TÜV Sud

Chcete auto, ktoré sa nekazí? Vyberte si japonské, alebo nemecké

Tento rok boli výsledky prekvapujúce, na vrchol sa medzi najnovšími autami dostal Opel Meriva.

Zistené percento chýb hrá u klientov veľkú rolu pri voľbe nového, alebo jazdeného auta. Preto sú výsledky očakávané s napätím. Tento krát bude najväčšia spokojnosť v Nemecku a Japonsku. Automobilky týchto krajín získali najviac umiestnení v prvej desiatke jednotlivých vekových kategórií.

Až 15 modelov značky Toyota sa umiestnilo medzi prvými desiatimi. Toyota je aj v tomto roku najúspešnejšou značkou v štatistike TÜV Report 2014 a patrí tak k najspoľahlivejším vozidlám v tohtoročnej štatistike. Výsledky sa týkajú takmer ôsmich miliónov prehliadok v období od júla 2012 do júna 2013. Priemerná miera nedostatkov sa pohybuje na 24,9 %. 

Tentoraz treba povedať, že predchádzajúce sa s tými najnovšími nemôžu porovnávať. TÜV totiž zmenil metodiku, kde niektorých chybám priraďuje väčšie a niektorým menší význam. Silno skorodované potrubie bŕzd je naďalej značnou chybou, vďaka ktorej nemôže auto získať osvedčenie. Ale napríklad pri ľahkých prasklinách manžety hnacieho hriadeľa odíde auto s certifikátom.

Na základe týchto zmien tak došlo k zlepšeniu štatistík (?), pretože podľa výsledkov po novom by malo z kontrol odísť bez chýb až 60,7 % áut ( v minulom roku „len“ 55,1 %) bez ohľadu na ich vek. Zároveň sa pomerne výrazne znížilo aj percento áut s ľahšími chybami (14,3 percenta namiesto  vlaňajších 24,9 %). Nárast však zaznamenala oblasť podstatných  chýb, ktorá vzrástla z 20 % na 24,9 %. V rámci prevádzkovo menej bezpečných áut zostali výsledky vlastne rovnaké (0,1 %).

Zdroj: TÜV Sud

Pohľad z druhej strany ukazuje, že medzi najmladšími autami je na tom s počtom chýb najhoršie Dacia Logan (19,4 %), v kategórii do piatich rokov sa najviac chýb objavilo na Renaulte Kangoo (23,8 %), v kategórii päť až sedemročných dosiahol najhoršie výsledky Chrysler PT Cruiser (37,7 %), v kategórii 7 až 9 rokov patrí poslední priečka modelu Mercedes-Benz triedy M (42,7 %) a z najstarších áut (9 až 11 rokov) je na tom opäť najhoršie Chrysler PT Cruiser (45,1 %).

Zdroj: TÜV Sud
Zdroj: TÜV Sud

 

V zozname najčastejších chýb dominuje bez ohľadu na vek auta osvetlenie. Keďže ide podľa inšpektorov TUV o zásadný prvok bezpečnosti cestnej premávky, patria zle fungujúce svetlá medzi závažné chyby. Aspoň viete, do čoho budete pravdepodobne najviac investovať v najbližšom čase. Aj tu sa však blýska na lepšie časy, predovšetkým vďaka vyššej kvalite žiaroviek, resp. zdrojov svetla, ale tiež väčšiemu počtu kontrolných ikoniek na prístrojovej doske, ktoré na daný problém vodičov upozornia. Niekedy dokonca s predstihom...

Kategória 2 - 3 roky   Kategória 3 - 5 rokov   Kategória 5 - 7 rokov
1. Opel Meriva 4,2%   1. Toyota Prius 7,30%   1. Toyota Prius 9,90%
2. Mazda2 4,6%   2. Ford Kuga 7,80%   2. Porsche 911 11,10%
3. Toyota iQ 4,8%   3. Porsche Cayenne 8,10%   3. Mazda2 12,10%
4. Porsche 911 5,2%   3. VW Golf Plus 8,10%   4. VW Golf Plus 12,40%
5. BMW Z4 5,5%   5. VW Passat CC 8,40%   5. Mazda MX-5 12,80%
5. Audi Q5 5,5%   6. Audi A4 8,70%   6. Toyota Corolla Verso 13,40%
7. Audi A3 5,6%   7. VW Tiguan 8,80%   7. Toyota RAV4 13,60%
7. Mercedes Benz GLK 5,6%   8. Toyota Auris 9,10%   8. Honda Civic 13,80%
9. Toyota Avensis 5,7%   9. Porsche 911 9,20%   9. Toyota Yaris 13,90%
9. Mazda3 5,7%   10. Mazda2 9,30%   10. Mercedes SLK 14,30%

 

Kategória 7 - 9 rokov   Kategória 9 - 11 rokov
1. Porsche 911 10,3%   1. Porsche 911 12,80%
2. Toyota Corolla Verso 14,5%   2. Toyota RAV4 18,50%
3. Toyota RAV4 16,2%   3. Toyota Corolla 21,50%
4. VW Golf Plus 17,5%   4. Toyota Yaris 22,40%
5. Toyota Avensis 17,9%   5. Honda Jazz 23,10%
6. Honda Jazz 18,2%   6. Mazda MX-5 23,40%
7. Mazda MX-5 19,0%   7. Mercedes SLK 24,40%
8. Toyota Corolla 19,4%   8. VW Golf IV 25,40%
9. Mercedes SLK 19,5%   9. Ford Fusion 27,50%
10. Ford Focus C-Max 19,6%   10. Audi TT 27,80%

 


ZDROJ: TÜV Sud

Komentáre k článku


Stream naživo