Dacia ide v Európe na dračku. V Maroku preto zvýšia výrobu
Dacia sa nevyrába len v Rumunsku, ale aj v Maroku. A práve tam Renault pripravil zvýšenie výrobnej kapacity
Renault sa pre zvýšenie výroby rozhodol pre neutíchajúci európsky záujem o Sandero. Faceliftovaný model sa tak bude okrem Pitesti v Rumunsku vyrábať aj v Tangieri v Maroku, kde sa doteraz z portfólia značky Dacia vyrábali Dokker a Lodgy. Kapacita závodu v Maroku sa týmto krokom zvýši z 200 000 na 340 000 tisíc áut ročne.
Sandero je najpredávanejší model značky. Týmto krokom chce automobilka predísť problémom s dodávkami nových áut pre nedočkavých zákazníkov. Renault tvrdí, že bolo zamestnaných ďalších 1400 zamestnancov, vďaka čomu sa celkové množstvo ľudí zamestnaných v Tangieri zvýši až na 5 tisíc.
Renault sa pre Tangier rozhodol aj napriek tomu, že v Pitesti sa Sandero už vyrába. Svoje rozhodnutie zdvôvodnil tým, že Maroko je k Európe ešte stále relatívne blízko a navyše je výroba v Maroku o 50 % lacnejšia než v Rumunsku, a to vďaka nižším platom Maročanov.
V hlavnom závode Dacie v rumunskom Pitisti navyše nedávno došlo ku štrajku, v ktorom si zamestnanci žiadali výrazné zvýšenie platov, tak aby sa mohli porovnávať so zamestnancami Renaultu vo Francúzsku, či v Turecku.
Constantin Stroe, viceprezident značky Dacia pre autonews povedal, že požiadavky pracovníkov v Pitesti sú prehnané. „Ak to bude nevyhnutné, premiestnime časť výroby do iného závodu v Maroku (pravdepodobne v meste Cacablanca), pretože nie sme schopní čeliť zvyšujúcim sa nákladom v Rumunsku,“ vyhlásil Stroe. Kapacita v Rumunskom Pitesti je maximálne 400 tisíc áut za rok.
Nuž, keď je drahá pracovná sila v Rumunsku, o koľko drahšia je pracovná sila na Slovensku? Aj keď zvýšenie kapacity závodu v Tangier stálo Renault 400 miliónov eur, zbaliť linku a odoslať ju z Rumunska do Afriky by dokázali za pár týždňov. Rumuni si teda môžu vybrať. Alebo budú pracovať bez ohľadu na výšku mzdy, alebo nebudú pracovať vôbec... Nepripomína vám to niečo?
Komentáre k článku