Nový Peugeot 308 štartuje na Slovensku – poznáme všetky ceny
Dnešným dňom sa v predajniach značky s levom začal ponúkať nový model so známym označením.
Značka Peugeot približne pred rokom oznámila, že nové číselné označenia svojich terajších modelov nebude viac meniť. Peugeot je pionierom, ktorý toto rozhodnutie automobilky prináša do praxe ako prvý.
Novinku sme už mali možnosť vyskúšať počas medzinárodnej novinárskej prezentácie vo Francúzsku v minulom týždni. Jediná vec, ktorú sme nevedeli oficiálne, bola cena.
Skôr ako sa k nej dostaneme, ešte pár informácií. Už v prvých dojmoch z predstavenia sme uviedli, že sa nám dotykový displej dostupný do strednej výbavy nezdá byť to pravé orechové. Nie pre samotné dotykové ovládanie centrálne umiestnené na stredovom paneli prístrojovej dosky, alebo preto, že sú niektoré ovládacie funkcie ukryté hlbšie v menu. Ale pre bezpečnosť, lebo ovládanie odpútava pozornosť od samotného šoférovania.
No a div sa svete – slovenskí zákazníci sú modernejší, ako by sa zdalo. Približne 90 % všetkých predaných modelov Peugeot, ktoré podobným riešením disponujú, bolo práve s dotykovým displejom. Zdá sa, že ľudia ovplyvnení ovládaním smartfónov s tým nemajú problémy. Nuž, zaiste, napriek tomu pripomienka bezpečnosti má svoj význam. Preto generálny riaditeľ spoločnosti Peugeot Slovensko, Matúš Paľa zdôraznil, že očakáva podobný trend aj v prípade nového modelu 308.
Už sme o tom napísali, ale najlepšie je prirovnanie na obrázku. Takto sa zmenili rozmery nového Peugeotu 308 oproti predchádzajúcej generácii menovca s rovnakým označením:
Novinka sa začína predávať v troch stupňoch výbavy, kde sú v základnom stupni Acess v ponuke štyri motory – dva benzínové a dva naftové. Rovnako štyri, aj keď v inom výkonovom spektre sú v najvyššej výbave Allure, pričom stredný stupeň má motorov päť. Ich údaje spolu s cenami jednotlivých modelov sú v tabuľke.
V blízkej budúcnosti ( v polovici budúceho roka) by mali nové motory s normou Euro6 nahradiť niektoré terajšie. Najprv to budú zážihové 1,2 e-THP s výkonom 96 kW (130k) a 81 kW (110 k), ktoré neskôr doplní vznetový 2,0 e-HDI (110 kW/150 k) a neskôr dvojica 1,6 e-HDI s výkonmi 88 a 74 kW ( 120 a 100 k).
Nový Peugeot 308 sa dostáva na trh s úvodným bonusom paušálne 1300 eur na všetky verzie, ktorý má platiť do konca roka. Potom sa podľa predajných výsledkov bude cena upravovať (možno aj hore).
Cenník Nový Peugeot 308 |
|||
---|---|---|---|
Výbava Access |
|||
Motor | Výkon | Prevodovka | Akciová cena (€) |
1,6 Vti | 60 kW/82k | BVM5 | 12 890 |
1,6 THP | 92 kW/125k | BVM6 | 14 460 |
1,6 Hdi | 68 kW/94k | BVM5 | 15 390 |
1,6 e-Hdi | 84 kW/115 k | BVM6 | 16 740 |
Výbava Active |
|||
1,6 Vti | 60 kW/82k | BVM5 | 14 390 |
1,6 THP | 92 kW/125k | BVM6 | 16 160 |
1,6 THP | 115 kW/156 k | BVM6 | 17 600 |
1,6 Hdi | 68 kW/94k | BVM5 | 16 890 |
1,6 e-Hdi | 84 kW/115 k | BVM6 | 18 240 |
Výbava Allure |
|||
1,6 THP | 92 kW/125k | BVM6 | 18 510 |
1,6 THP | 115 kW/156 k | BVM6 | 19 950 |
1,6 Hdi | 68 kW/94k | BVM5 | 19 240 |
1,6 e-Hdi | 84 kW/115 k | BVM6 | 20 590 |
Komentáre k článku