2013-06-24 07:00:00
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso sa už uviedol aj pre slovenských zákazníkov.
Zdroj: Jozef Vydra

Nový Citroën C4 Picasso je už aj na Slovensku, štartuje od 16 990 €

Pred pár dňami predstavil Citroën už aj pre našich motoristov úplne nový model C4 Picasso.

Novinka prevzala v rámci motívu Créative Technologie viaceré technológie zo štúdie Technospace. Na prvý pohľad zaujme jasný a výrazný dizajn s dynamickými líniami a vyspelé predné svetlá, kde nie je dominantná pozícia hlavných svetlometov. Navrch vystupujú LED svetlá. Zadné LED svetlá s 3D efektom čerpali inšpiráciu z viacerých štúdií značky.

Interiér sa nesie v duchu apartmánu typu loft s množstvom svetla na palube. Nový Citroën C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou opory nôh. Viac pohodlia prinášajú aj ďalšie technológie, ako napríklad plne dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12’’ širokouhlou obrazovkou s vysokým rozlíšením.

Systém Vision 360 je jedinečný prvok v rámci segmentu: pomocou štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla sa môže vodič spoľahnúť na pohľad na auto z vtáčej perspektívy, pohľad iba za vozidlo či panoramatický výhľad pred vozidlo, ktorý ocení napríklad pri výjazde z garáže! Park Assist pomáha vodičovi pri parkovaní, počas hľadania vhodného parkovacieho miesta a vie automaticky zaparkovať vozidlo do voľného priestoru. A to pozdĺžne, aj naprieč. Vodič nemusí robiť nič, iba zrýchľovať a brzdiť.

Technológie pre bezpečnosť

Aktívny tempomat s radarom v prednom nárazníku odhalí nebezpečenstvo pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udržiava konštantný odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty systém automaticky zrýchli na poslednú nastavenú rýchlosť. Aktívne bezpečnostné pásy vodiča a predného spolujazdca sú vybavené elektromotorom, ktorý ich v záujme maximálnej ochrany môže v prípade hroziaceho nebezpečenstva pritiahnuť do sedadla. Navyše v spojení so systémom opticky strážiacim jazdu v jazdnom pruhu (AFIL vidéo) môže vibrovaním pásu varovať vodiča, že vozidlo opúšťa jazdný pruh bez použitia smerovky.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Miniatúrna kamera integrovaná do telesa vnútorného spätného zrkadla riadi automatické diaľkové svetlá, čiže zapínanie a vypínanie diaľkových svetiel podľa okolitého osvetlenia a ďalších svetelných podmienok na ceste. Ultrazvukový systém monitorovania mŕtveho uhla informuje vodiča oranžovým svetlom umiestneným v rohu vonkajšieho spätného zrkadla o prítomnosti ďalšieho vozidla v mŕtvom uhle. Pozostáva zo štyroch snímačov umiestnených v prednom a zadnom nárazníku. Systém je aktívny v rozpätí od 12 do 140 km/h a kontroluje oblasť vpredu ohraničenú vonkajšími spätnými zrkadlami a končiacu približne päť metrov za vozidlom a 3,5 m na kraji vozidla.

Citroën  eTouch, služba, ktorá, okrem iného, obsahuje automatické volanie o pomoc či privolanie servisu (v závislosti od krajiny). Obe služby sú vďaka zabudovanej SIM karte bezplatné a sú nepretržite k dispozícii. Zaručujú, že v prípade poruchy či nehody môže prísť pomoc čo najrýchlejšie a na presne udané miesto.

Viac miesta, menšia hmotnosť, nižší odpor vzduchu

Nový Citroën C4 Picasso predstavuje vďaka novej modulárnej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) naozajstný a veľmi výrazný medzigeneračný skok. Prepracované proporcie spájajú kompaktné rozmery (4,43m/ 1,83m/ 1,61 m), prvotriedny vnútorný priestor a rekordný batožinový priestor 537 litrov (VDA).

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Medzigeneračne sa znížila hmotnosť o 140 kg, spojená s výrazne lepšou aerodynamikou (SCx 0,71) a úspornejšími motormi optimalizovanými na nižšiu spotrebu paliva (vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba  98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota). Nový model Citroën C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky, ktorý bude využívať pohon BlueHDi* zodpovedajúci norme Euro 6, k čomu mu dopomáha zabudovaný modul SCR (selective catalytic reduction - selektívna katalytická redukcia).

Vďaka elektrickému posilňovaču riadenia a prepracovanému podvozku sa podarilo nastaviť vozidlo optimálne medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami. Oproti predchádzajúcim generáciám je nový Citroën C4 Picasso zvonka kompaktnejší a zároveň prináša aj viac vnútorného priestoru, Je kratší o 40 mm pre celkové kompaktnejšie rozmery a lepšiu manévrovateľnosť, no rázvor predĺžený o 55 mm na 2 785 mm priniesol väčší vnútorný priestor. Objem batožinového priestoru o 40 litrov dosahuje podľa normy VDA 537 litrov (až do 630 litrov v prípade, ak sú sedadlá  druhého radu posunuté dopredu).

Štyri výbavy a tri motory na úvod

Nový Citroën C4 Picasso je na Slovensku k dispozícii v štyroch úrovniach výbavy (Attraction, Seduction, Intensive, Exclusive) a s dvomi benzínovými a jedným naftovým motorom (v dvoch výkonových verziách).  C4 Picasso je prvým kompaktným vanom s čisto spaľovacím motorom, ktorý vypúšťa menej ako 100 g CO2/km. Podpísal sa pod to motor e-HDi 90 Airdream spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky, ktorý vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo v danej kategórii zodpovedá rekordne nízkej kombinovanej spotrebe 3,8 l/100 km. Najpodstatnejší motor v ponuke e-HDi 115 vylučuje v spojení s prevodovkou ETG6 iba 104 gramy CO2 (105 gramov CO2 s manuálnou prevodovkou) a dosahuje kombinovanú spotrebu 4 l/100 km.  Nové C4 Picasso bude prvým modelom značky, ktorý dostane motor BlueHDi*, zodpovedajúci norme Euro 6.

Naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM). Šesťstupňová manuálna prevodovka sa dodáva so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka s vylepšími vlastnosťami a na jar roka 2014 príde aj nová 6 stupňová automatická prevodovka.

Cenník Citroën C4 Picasso

Výbava Attraction
Motor (kW/k) Prevodovka Akciová cena (€)
1.6 VTi (88/120) 5M 16 990
1.6 HDi (68/90) 5M 17 990
1.6 e-HDi (68/92) 6-robotizovaná 19 190
Výbava Seduction
1.6 VTi (88/120) 5M 17 490
1.6 THP (115/156) 6M 18 790
1.6 HDi (68/92) 5M 18 490
1.6 e-HDi (68/92) 6-robotizovaná 19 690
1.6 e-HDi (84/114) 6M 19 790
Výbava Intensive
1.6 VTi (88/120) 5M 19 090
1.6 THP (115/156) 6M 20 390
1.6 e-HDi (68/92) 6-robotizovaná 21 290
1.6 e-HDi (84/114) 6M 21 390
1.6 e-HDi (84/114) 6-robotizovaná 22 290
Výbava Exclusive
1.6 THP (115/156) 6M 23 790
1.6 e-HDi (84/114) 6M 24 790
1.6 e-HDi (84/114) 6-robotizovaná 25 690

 

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo