2013-05-18 11:54:59
Škoda vedie na slovenskom
Škoda Rapid sa u nás predávala najlepšie v marci, keď sa pre ňu rozhodlo 410 zákazníkov.
Zdroj: Jozef Vydra

Škoda vedie na slovenskom automobilovom trhu aj v roku 2013

Názory môžu byť jedna vec, výsledky sú vec druhá, no mladoboleslavská značka sa netají snahou o dosiahnutie a udržanie líderskej pozície.

Na slovenskom automobilovom trhu odštartovala Škoda rok 2013 s trhovým podielom 20,29 %. V januári predala celkovo 887 automobilov v kategórii M1. Najžiadanejším modelom sa v januári stala Fabia, nasledovaná modelom Octavia. Značka si udržala pozíciu lídra aj vo februári, keď dosiahla v kategórii osobných vozidiel trhový podiel 20,40 %. Úspech potvrdil predaj celkovo 898 automobilov, pričom najžiadanejším automobilom Slovákov sa vo februári stala Fabia.

Škoda pritom vo februári 2013 dodala zákazníkom na celom svete 67 100 vozidiel (február 2012: 72 100), čo predstavuje pokles o 6,9 %. V prvých dvoch mesiacoch roka predala česká automobilka viac ako 136 600 vozidiel (rovnaké obdobie minulého roka: 147 500). Hlavným dôvodom tohto poklesu je predovšetkým aktuálny nábeh výroby novej generácie modelu Škoda Octavia. Predaje tiež ovplyvnil všeobecný pokles niektorých európskych trhov. V Číne sa značke darilo, rástla o 3,2 %, teda viac ako celkový trh.

Značka dominovala slovenskému automobilovému trhu aj v marci, kedy dosiahla v kategórii M1 trhový podiel 23,32 %. Úspech potvrdzuje predaj celkovo 1 336 automobilov s logom Škoda. Veľkým úspechom značky je tiež rekordný predaj nového kompaktného modelu Rapid, ktorý sa stal najobľúbenejším vozidlom slovenských motoristov v marci. Kompaktný rodinný automobil si za svoje nové vozidlo zvolilo rekordných 410 zákazníkov. Od začiatku roka 2013 bolo zákazníkom dodaných celkovo 612 vozidiel.

Aj v apríli značka potvrdila svoje stabilné postavenie jednotky slovenského automobilového trhu. Svedčí o tom 20,29-percentný podiel s počtom 1 170 predaných automobilov kategórie M1. Najžiadanejším automobilom Slovákov sa v apríli stala opäť Škoda Fabia. Tretie miesto obsadil úspešný kompaktný model Rapid, ktorý si zakúpil každý šiesty zákazník.

Celosvetovo Škoda dodala v apríli 2013 zákazníkom na celom svete viac ako 77 600 vozidiel, čo je o 4,6 % menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Aj v apríli boli predajné výsledky ovplyvnené pokračujúcim nábehom výroby novej generácie modelov Octavia a hlavne Octavia Combi. Na výsledku sa prejavil aj pokračujúci slabý dopyt na niektorých európskych trhoch. Od januára do apríla 2013 predala česká automobilka na celom svete viac ako 298 000 vozidiel, o 8 % menej ako v rovnakom období minulého roka.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo