2025-06-30 16:36:00
Audi A6 Avant
Audi A6 Avant
Zdroj: Audi

Obľúbená prémiová ZNAČKA má ťažkosti: zákazníci hlásia množstvo problémov hneď po kúpe!

Automobilka Audi neprežíva zrovna najšťastnejšie obdobie a aj keď sa snaží dostať na pôvodné pozície, takéto správy nepotešia.

Modelová ofenzíva automobilky Audi pokračuje. Pozitívne správy o vynovených modeloch však narúšajú správy o problémoch s kvalitou a spoľahlivosťou. Kým doteraz to boli najmä jednotlivé tvrdenia a fámy, teraz prichádza potvrdenie výrobných nedostatkov renomovanou spoločnosťou J.D.Power. Tá už 39 rokov produkuje anketu medzi čerstvými majiteľmi nových vozidiel v USA. Z ankety následne tvorí štatistiku, ktorá obvykle pre prémiové značky dopadne dobre, no toho roku práve prémiová značka drží čierneho Petra a to s pomerne výrazným odstupom.

Anketa od J.D.Power sa čerstvých majiteľov nových áut pýta na problémy, ktoré sa s vozidlom vyskytli počas prvých 90-tich dní od kúpy. V ankete zúčastnení odpovedali na celkovo 227 podrobných otázok pokrývajúcich rôzne aspekty vlastníctva vozidla a prípadné komplikácie a poruchy, ktoré sa počas tohto sledovaného obdobia vyskytli na motore, prevodovke, pohone, infotainmente a ďalších komponentoch, no medzi problémy mohli uviesť aj nedostatky pri jazdných vlastnostiach, spracovaní interiéru a podobne. No a zákazníci značiek predávajúcich autá v USA, ktorý si svoje nové autá zaobstarali v rozmedzí júna 2024 a mája 2025 boli najkritickejší práve k modelom Audi.

Pri Audi zaznamenali majitelia najviac problémov. Štatistika ukazuje, že na každých 100 predaných áut sa pri modeloch Audi objavilo 269 problémov. Obvykle ide o menšie chyby, či poruchy. Druhé od konca bolo Volvo s 258 problémami na 100 áut. Na spodnej časti rebríčka boli tiež modely značiek Volkswagen, či Mazda. Na vrchole rebríčka s najmenším počtom porúch boli značky Lexus a Nissan. Za nimi nasledovali autá značiek ako Hyundai, Honda, či Kia, no na štvrtom mieste bola značka Jaguar. Značky ako Porsche, Subaru, či Ford a BMW, ale i Toyota sa umiestnili približne v strede rebríčka.

Štúdia počiatočnej kvality ako sa tento počin volá nehodnotila automobilky Tesla a Rivian. Dôvodom je, že do ankety sa nezapojilo dostatočne veľa majiteľov týchto áut. Ak by ale organizácia hodnotila aj kvalitu áut značky Rivian, tento start-up by bol úplne posledný až za Audi. Tesla by bola niekde mierne pod priemerom.

Pri hodnotení výsledkov ankety netreba zabúdať na to, že ide o dobrovoľnú anketu, ktorá zaberie pomerne veľa času. To môže mnohých spokojných kupujúcich odradiť, no zároveň môže motivovať najmä mimoriadne sklamaných užívateľov k zapojeniu sa. Zároveň treba spomenúť, že medzi problémami síce bývajú aj vážnejšie nedostatky vyžadujúce komplikovanejšie opravy, no často ide skôr o malé nepríjemnosti, ktoré užívateľom nezabraňujú jazdiť s vozidlami, iba im strpčujú život, alebo ich pred kúpou nečakali – typickým príkladom sú napríklad nedostatočné držiaky nápojov – buď ich je málo, alebo sú malé, alebo oboje.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: J.D.Power Initial Quality Study

Komentáre k článku


Stream naživo