Yugo plánuje návrat. Srbi ho chcú mať vo výrobe o 2 roky. S benzínovými motormi
Kto si spomenie na Yugo? Malý licenčný hatchback, ktorého cieľom bolo motorizovať Juhosláviu a nielen to.
Pôvod mal vo Fiate, no dlhé roky písal vlastnú históriu. Yugo bol dvoj, respektíve troj-dverovým hatchbackom, ktorého najväčšia sláva patrila do rokov 80-tych a 90-tych. Vyrábala ho spoločnosť Zastava a vyrábala ho až do roku 2008.
Teraz sa chce Yugo vrátiť. Produkčný model má predstaviť na Expe v Belehrade v roku 2027. Podkapotou mu majú tróniť benzínové motory, no ani elektrický model nie je vylúčený. Benzínové motory majú byť alebo atmosférické, alebo s turbom. Viac technických detailov nepoznáme, rovnako nepoznáme model financovania a realistickosť návratu tohto kompaktu.
No aj keby zostalo len pri snoch istého pána profesora menom Dr. Dr. Aleksandara Bjelića, ktorý aktuálne vlastní ochrannú známku, treba uznať, že takéto projekty majú potenciál. Ťažko hovoriť o potenciáli ekonomickom, skôr o potenciáli zaujať a prebudiť staré spomienky v generáciách ľudí. Nepochybne by malý šikovný automobil mohol byť zároveň vecou, na ktorú by mohli byť nielen Srbi hrdí. Ak by sa mu napríklad podarilo udržať cenu nízko (licenčná výroba kľúčových komponentov, či využitie staršej platformy napr. cez Čínu), mohlo by sa ich pár predať.
Pán profesor a zároveň inžinier z Nemecka s juhoslovanskými koreňmi predstavil auto na výstave v Mníchove. Avšak len v podobe skíc a zmenšeného modelu. Dizajn nesie niekoľko odkazov na pôvodný model, zároveň prináša celú paletu prvkov typických a nevyhnutných pre moderné auto. Uvidíme, či niečo naozaj uvidíme, lebo ako sa už doteraz presvedčilo mnoho start-upov i automobiliek založených na národnej hrdosti (napr. v Turecku), dostať autá do výroby a dostať autá na cesty je dnes naozaj ťažké.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Yugo
Komentáre k článku