Nové japonské auto za 10 000 eur? Zákazníci majú poslednú šancu kúpiť staršiu Corollu
Toyota na domácom japonskom trhu predáva nielen najnovšiu generáciu Corolly, ale aj staršiu. A to sa čoskoro skončí.
Kedy bolo naposledy na Slovensku v predaji nové auto v cene pod 10-tisíc eur? A skúsme sa baviť o „autách“ nie o nákupných taškách so štyrmi kolesami. Dokonca aj najlacnejšia verzia populárneho hatchbacku Dacia Sandero štartuje na cene 13 550 eur a večný hit Slovákov Škoda Fabia na cene 16 080 eur. Corolla sedan na Slovensku ide od 19 390 eur, no v Japonsku majú Corollu, ktorá sa ešte stále dá kúpiť v cene cca 10 454 eur – teda ak za ňu zaplatíte v japonských jenoch a približne 1,6 milióna jenov.
Háčik je v tom, že Toyota na domácom trhu predáva ešte aj staršiu generáciu Corolly, ktorá prišla na trh pred 13-timi rokmi – v roku 2012. V ponuke sú verzie sedan a kombi. Sedan sa volá Corolla Axio a kombi je Corolla Fielder. Obe istým spôsobom pripomínajú minulé generácie Corolly, ktoré sa vyskytovali aj u nás. Predsa však vyzerajú inak. Fielder sa ponáša na Auris Tourer poslednej generácie a Corolla je Corollou minulej generácie. Akurát proporcie a zadná časť vozidiel vyzerajú inak.
A keď chcete japonským motoristom túžiacim po jednoduchosti a účelnosti ešte niečo závidieť, môžete napríklad cenu verzie kombi Corolly Fielder – 11 390 eur. Skrátka slušné autá za ceny z minulosti. Corolla Axio pritom je v ponuke aj v kombinácii pohonu všetkých kolies a automatickej CVT prevodovky. Tá je dostupná od 12 200 eur.
Axio aj Fielder to už majú spočítané. V októbri končí ich výroba, takže zákazníci majú poslednú šancu kúpiť si tieto dostupné vozidlá. Inak, zákazníci v Japonsku nemusia byť obzvlášť smutní, pretože aj súčasná Corolla sedan nie je cenovkou príliš ďaleko. V Japonsku sa súčasná generácia Corolly sedan dá kúpiť od 12 930 eur v prepočte. Touring je od 13-tisíc. Jedným z dôvodov pre nízke ceny na domácom trhu je samozrejme fakt, že ide o domáci trh. Druhou sú azda povinné prvky výbav, no veľký nepomer v cenách vyvoláva aj slabý jen, ktorý za ostatné roky stratil významnú časť hodnoty.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota
Komentáre k článku