Banská Štiavnica hostila tento rok zraz Citroën 2CV, legendárnych kačíc
Každý jeden rok po dobu ostatných 25 rokov je koncom augusta jedna veľmi vážna udalosť s menej vážnymi exponátmi.
Je to zraz Kačíc, legendárnych Citroënov 2CV. Tento rok sa zlet a výlet uskutočnil v malebnom prostredí okolia Banskej Štiavnice. Tohtoročný zraz Citroënov 2CV predviedol, že na jedno miesto sa dá dostať takmer 30 legendárnych vozidiel. Okrem klasických Kačíc kolorit dopĺňali Citroëny Type H, ako jedny z prvých úžitkových vozidiel v Európe celkovo a nechýbal ani Citroën CX, pričom časť slávy si určite vzal aj Citroën XM, Citroën AMI a Citroën Evasion. Všetky historické autá Citroënu vyzerali na Trojičnom námestí v Banskej Štiavnici priam pompézne a rozprávkovo. Ako keby sa banda trpaslíkov vybrala na výlet, každý s iným oblečením a inými doplnkami.
Najstarší kúsok Citroënu 2CV bol na zraze z roku 1959 a odlišovala ho nielen maska chladiča, ale aj plátená strecha siahajúca až pod zadné okno cez kufor samotný. Neskoršie modely už mali veno pevné z kovu. Súťaž o najkrajší Citroën 2CV vyhral model Fourgonnette, ktorý je vlastne úžitkovou verziou 2CV. Môžeme si ho predstaviť ako Citroën Berlingo vtedajšej doby. Malé vinárstvo má naozaj pekné prezentačné vozidlo s charizmou a výraznosťou ako nemajú takmer žiadne moderné autá.
Po predstavení a výstave na námestí sa celý kŕdeľ premiestnil do Banského múzea, kde si účastníci mohli pozrieť štôlňu Bartolomej. A tiež ostatné časti, ale aj tu pestrofarebné autá zaujali všetkých okolo.
Citroën 2CV bol vozidlom, ktoré po druhej svetovej vojne spôsobilo revolúciu vo Francúzsku. Dokázalo totiž jazdiť cez akýkoľvek terén a aj napriek úzkym pneumatikám a jednoduchým konštrukciám podvozku je auto naozaj ťažké ho prekotiť. Veď si stačí pozrieť niektoré z filmov so žandárom zo Saint Tropéz, kde napríklad mníšky predvádzali úplne šialenstvá. No a budúci rok na konci školských prázdnin, v posledný augustový víkend bude 26. zraz niekde inde. Ak bude náhodou vo vašom okolí, tak neváhajte a choďte sa na legendárne auta pozrieť.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik
Komentáre k článku