2022-09-02 22:40:00
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Zdroj: Škoda

Nasledujúca Škoda Fabia bude elektrická. A možno to ani nebude Fabia

Legendárne meno späté s minulosťou sa možno poberie do dôchodku.

To vyplýva z informácií, ktoré počas nedávnej premiéry konceptu Vision 7S zaznamenal britský magazín Autocar. Ten vyspovedal súčasného šéfa značky Škoda Klaus Zellmer. Zellmer sa rozrozprával o nasledujúcej Fabii, ktorá už je vo vývoji. Bude čisto elektrická tak, ako všetky autá značky koncom tohto desaťročia. Nepríde hneď, pred ňou sa objaví niekoľko iných elektrických modelov a Fabia bude podľa všetkého posledným autom koncernu, ktoré bude stáť na súčasnej platforme MEB predtým, než výrobca prejde na novú platformu SSP. Nemusí sa volať Fabia, silný odkaz minulosti môže byť "v novej ére automobilizmu" takpovediac zbytočnou záťažou. 

Fabia je dnes najlacnejším autom v ponuke automobilky. Je to tak trochu škoda, pretože Škoda mala ešte pred pár rokmi model Citigo, ktorý práve v elektrickej verzii dával zmysel nejednému fanúšikovi lacnej osobnej mobility. Niečo také lacné ale už nepríde. Nielen pre vyššie ceny všetkého, ale aj pre prekonanú konštrukciu ultra malého mestského vozidla. 

"Súčasná Fabia so svojou cenovou politikou bude nahradená batériovým vozidlom, na ktorom pracujeme. Najväčšou úlohou, s ktorou sa pasujeme je cena batériových vozidiel, špeciálne pri autách veľkosti Fabie. Musíme preto zostať trpezlivý," povedal Zellmer. 

Už Volkswagen ústami vtedajšieho šéfa Herberta Diessa povedal, že s najlacnejším elektromobilom v cene do 20 000 eur to nebude také jednoduché. No možno sa podarí postaviť elektromobil v cene do 20 000 libier, ako píše Autocar. To je približne 23-tisíc eur, čo už lepšie zodpovedá aj cene súčasnej Škody Fabia, ktorej cenovka dokáže celkom ľahko preskočiť úroveň 25-tisíc eur. 

Automobilka plánuje do roku 2030 ďalšie štyri elektrické modely. Všetky vrátane Fabie by mali mať dizajn vychádzajúci zo štúdie 7S, Autocar tak predpokladá, že ani Fabia nezostane úplne vo svojej koži a trošku podrastie v smere do crossoverových vôd, no to už je varenie z vody, preto to radšej nechajme tak. Isté je, že spaľovacia Fabia má svoje roky spočítané, avšak kým odíde akiste prinesie ešte zaujímavé mild-hybridné jednotky. Teda v prípade, že to motorári v Boleslavi nechystali zbytočne. Mne sa pred cca dvomi rokmi myšlienka malého 1,0 MPi so 48 V architektúrou a dopingom v podobe elektromotoru bez externého nabíjania, prepĺňania, či priameho vstrekovania veľmi páčila. Pre malé ľahké auto ideálna miera kompromisu medzi úsporou paliva, úsporou pri vstupných nákladoch, spoľahlivosťou a okamžitou silou hoci malého elektromotora. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Autocar

Komentáre k článku


Stream naživo