07.06.2020

Lejak v sile monzúnu – autá musia vydržať veľa, viac, ako si myslíte

Vyrobiť kvalitné auto nie je ľahká vec, neustále dodržiavanie kvality treba stále kontrolovať.

Automobilka Škoda Auto sa rozhodla ukázať, ako preveruje kvalitu nových vozidiel. Silný lejak, ktorým prechádzajú – to je iba malá súčasť skúšky. Spolu s kamerou môžete nahliadnuť do nového oddelenia riadenia kvality v továrni Škoda v Kvasinách.

V hlavnej úlohe sa predstavuje plug-in hybridný Superb iV, ktorý sa tam vyrába okrem iných modelov. Ešte skôr ako sa nové vozidlá Škoda dostanú k predajcom a potom k zákazníkom, prechádzajú priebežne niekoľkostupňovou kontrolou kvality. Aké sú to testy, ukazuje Škoda vo svojom videu.

Zameriava sa na elektrifikovaný Superb. Jednotlivé stanovištia kontrol sústredili pod jednu strechu. Testovanie nových áut prebieha teraz rýchlejšie ako to bolo predtým.

Celkovo pracuje v centre riadenia kvality 27 špecialistov z rôznych disciplín.  Dokážu denne skontrolovať 20 vozidiel. Sú to testy navyše a vykonávajú sa dodatočne pre kontrolu kvality vozidiel na konci výrobnej linky. Na tomto oddelení sa totiž špecialisti zameriavajú na testovanie oveľa podrobnejšie. Testujú tak priebežne dodržiavanie štandardov kvality počas výroby.

K prvým krokom testovania navyše je prejazd vozidla diagnostickým zariadením. Tu sa prekontrolujú funkcie elektroniky – teda všetkých riadiacich jednotiek, asistenčných systémov a napríklad fungovanie klimatizácie, či navigácie.

Ďalšou náročnou skúškou pravdy je takzvaný vodný test. Simuluje sa pri ňom ten najsilnejší lejak, aký si len dokážete predstaviť. Preverí tesnenia vozidla. Na tie sa zameriava aj akustický test. Pri ňom sa kontroluje úroveň prevádzkového hluku v kabíne.

Tie ďalšie úkony sú už „brnkačka“ – meria sa geometria podvozka, nastavenie svitu svetlometov, alebo nastavenie palubných asistentov.

K posledným úkonom patrí váženie vozidla na digitálnych váhach. Je to potrebné na kontrolu správneho rozloženia hmotnosti na nápravách. Na záver ešte prejde auto záťažovou skúško na dynamometri, teda na takzvanej valcovej skúšobni, kde sa skúša niekoľko prevádzkových režimov.

Zhrnutie tohto postupu nájdete vo videu, ktoré je určené pre celý svet – nech vás teda neprekvapí mix češtiny a angličtiny...


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku