02.05.2020

BMW X8 – SUV Coupé od X7 by v M verzii malo mať 750 koní

O aute ešte monštruóznejšom než X6 a X7 sa šepká už nejaký čas.

Teraz k tomu pribudla aj verzia šepkanda okolo vrcholnej verzie s označením X8 M. Magazín Car dokonca tvrdí, že má aj „tajné“ označenie Rockstar. Nepochybne sa to hodí, pretože dovoliť si ho dozaista nebude ľahké.

Keď zalovím v pamäti spomeniem si na tvrdenie niekoho z vedenia značky BMW, že by sa značka mala v nasledujúcom období zamerať na veľké a drahé autá, aby dokázala uplatiť prechod k alternatívnym zdrojom energie – najmä sa teda písalo o elektrifikácii. Tieto kroky sú už dobre viditeľné. Nielenže dostali X5 a X6 nové generácie, ktoré obom modelom dopriali ešte viac obytného priestoru pri ešte väčších výkonoch a ešte väčšej halde moderných technológií. Chystá sa tiež úplne nový rad 7, no najmä sú tu modely, o ktorých sa pred pár rokmi iba špekulovalo. Presne tak, ide o rad 8 Coupé a 8 Gran Coupé. Dve veľké a krásne športové autá stojace na vrchole medzi „nízkymi“ autami a stojace na základoch radu 7.

No a už z toho celkom jasne pramení, že podobne osamotená jednoducho X7 nemôže zostať. Nespomenul som to? Áno, tento gigantológ patrí taktiež medzi luxusné obrovské autá, ktoré majú firme zarobiť na presun k elektrifikovaným vozidlám. A preto by mala vzniknúť aj X8 v rovnakom štýle ako to vidíme pri dvojici X5 a X6. Kým nepárne číslo hovorí o praktickejšej „rodinnej“ verzii, párne číslo hovorí o športovo orientovanej verzii s označením Coupé, či Gran Coupé. No a také má byť aj X8. Kým však súčasná X7 ponúka prakticky to, čo X5 a X6, akurát je to väčšie a ponúkne viac miesta pre viac pasažierov, model X8 má priviesť vlastne úplne novú generáciu motorov. Motorov, ktorých zmysel ešte pred pár mesiacmi spochybňoval aj šéf vývoja. Niežeby o potenciálnej sile spojenia objemného motora s elektromotorom nič netušil, ale treba občas trošku zamiešať karty a zmiasť pozornosť divákov.

Lebo X8 M by mala mať Podkapotou benzínový osemvalec V8 spojený so silným elektromotorom s výkonom cez 200 koní. Spoločný systémový výkon by mal dosahovať 559 kW teda viac ako 750 koní a podobone ako pri M5, aj tu by mal byť dostupný režim, ktorý presunie všetkú silu oboch motorov iba na zadnú nápravu a cez M elektronicky ovládaný diferenciál pokojne aj len na jedno koleso. Predpokladom je, že auto by bolo prinajmenšom HEV, no skôr PHEV, aby elektromotor dokázal giganta v tichosti presunúť mestským prostredím a to bez lokálnych emisií. To viete, aby z toho aj ľadový medveď niečo mal.

Zatiaľ BMW tento model nepredstavilo, no vraj už auto dostalo zelenú a odhaľovať by sa mohlo už koncom tohto roka. Niekto dokonca píše aj o premiére na prelome rokov. Čo poviete na X8? a X8 M, vojde sa vám do garáže? Len pripomeniem, že X7 má dĺžku 5151 mm a šírku rovných 2000 mm.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku