2019-12-22 05:40:00
Mercedes 500 v aukcii
Mercedes 500 v aukcii za 12 000 eur
Zdroj: Saure Auktionshaus

Model auta predali na aukcii za cenu bežného osobného vozidla

Je neskutočné, koľko peňazí sú ochotní dať zberatelia za výnimočne cenené kúsky.

Je pritom celkom jedno, či ide o zberateľov známok, alebo modelov áut. Dokonca ani v predvianočnom čase nezmenili svoje správanie. V aukcii sa dostali na novú rekordnú sumu za sériovo vyrábaný model auta vyrobený značkou Wiking.

Je to totiž akýsi „Modrý Maurícius“ medzi modelmi autíčok. Budete sa možno čudovať, ale cena takejto hračky by úplne pohodlne stačila na kúpu skutočného auta.

Zdroj: Saure Auktionshaus

Zaplatiť za malý, na prvý pohľad celkom obyčajný model autíčka viac ako 12 000 €? Takúto neskutočne šialenú sumu dal súkromný zberateľ z Dolného Saska. Po úpornom boji s ďalšími podobne posadnutými zberateľmi na aukcii kúpil zelenú zmenšeninu cisterny Mercedes 5000 s reklamným nápisom nemeckého podniku Thyssen. Malý model vydražili v aukčnom dome Saur v Kolíne nad Rýnom za cenu presne 12 371,49 Eur.

Zdroj: Saure Auktionshaus

Ostrozelený plastový raritný model modelárskej firmy Wiking sa takto stal historicky najdrahším výrobkom firmy, ktorý sa kedy predal verejnosti. Spomenutá suma by nemeckému záujemcovi stačila na kúpu nového Volkswagen Up!. Nuž a keby pár eur ešte prihodil, mohol by si kúpiť dve čerstvo vyrobené Dacie Sandero v základnej výbave.

Dvanásťcentimetrov dlhá súprava v mierke 1:90 je z roku 1961. Bola určená na propagáciu podniku Thyssen. Občas ju zákazník oceliarní dostal ako darček. Výnimočná je vďaka tomu, že tieto modely vznikli nakoniec iba v malej sérii 20 kusov. V predaji sa pritom objavuje celkom výnimočne. Vyvolávacia cena auta s návesom bola stanovená na hodnotu 4 100 Eur. Veľmi rýchlo sa však začala šplhať nahor. Prekvapením bolo, že všetkých aktérov aukcie, ktorí sa priamo zúčastnili na aukcii prekonal nakoniec zberateľ na telefóne.

Zdroj: Saure Auktionshaus

Sprostredkovateľ predaja Carsten Saur zdôvodnil záujem pekným stavom kamiónu a jeho prenikavou farbou. „Auto bolo okamžite veľmi populárne hneď potom, ako sa prvýkrát objavilo v reklame. Postupom času okolo neho vznikol obrovský záujem, podobný tomu okolo Modrého Maurícia. Nie je to najvzácnejšia, ale najslávnejšia známka na svete. Chcel ho každý zberateľ,“ povedal Carsten po skončení aukcie.

Zdroj: Saure Auktionshaus

Je pozoruhodné, že je niekto ochotný utratiť toľko peňazí, ako za skutočné auto – za „obyčajný“ model auta. Asi tak obyčajný celkom nebude a kupec predpokladá, že cena tejto vzácnosti časom ešte porastie. Potom si možno za jeho cenu bude môcť kúpiť celkom iné auto...


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: facebook/AuktionshausSaure

Komentáre k článku


Stream naživo