06.07.2019

Najrýchlejším sériovým autom na Pikes Peak je – kupé Bentley

Bentley má nový rekord. Continental GT zvládol prejsť 156 zákrut za 10 minút a 18,488 sekundy.

Na začiatku júna Bentley oznámilo, že mieri k novému svetovému rekordu. Briti sa rozhodli, že sa stanú výrobcami najrýchlejšieho sériového auta na pretekoch Pikes Peak. To sa im aj minulú nedeľu podarilo. Bentley Continental GT, za volantom ktorého bol Rhys Millen, prekonal pôvodný rekord o 8,4 sekundy.

Na vrchol bájnej americkej hory vyšlo auto priemernou rýchlosťou 112 km/h. Celkom prešlo 156 zákrut a vystúpilo o 1524 metrov do kóty 2835 metrov nad morom. Nie je nutné dodávať, že ide o veľmi nebezpečné preteky. Tentoraz si cez víkend vyžiadali jeden život. Motocyklistu, ktorý vyhral na tejto trati už štyrikrát...

Aby mohli rekord pre Bentley zapísať, na trať poslali sériové auto bez pretekárskych modifikácií pohonnej jednotky. Auto poháňal benzínový dvanásťvalec s výkonom 460 KW (626 k). Výkon posiela na všetky štyri kolesá cez automatickou prevodovkou. Auto bolo nalakované do nápadné zelenej farby s číslom 100 na prednej časti a na dverách – bol to odkaz na storočie existencie značky.

Automobilka Bentley zaujala už vlani, keď na Pikes Peak poslala svoje SUV Bentayga. Stalo sa najrýchlejším sériovým SUV. Teraz má okrídlené "B" aj absolútny titul. Najrýchlejším sériovým vozidlom na Pikes Peak je od nedele 30. júna Continental GT. Aby bol čas 10: 18,488 uznaný, museli auto nezávisle skontrolovať. Vozidlo malo pretekárske číslo 100, odkazujúce na storočné výročie automobilky, ktoré vychádza na 10. júla. K rekordu mu vo 156 zákrutách nevalnej kvality asfaltu pomohol aj aktívny vzduchový podvozok alebo vyspelý pohon všetkých kolies.

Rekord samozrejme okamžite využila na svoju propagáciu. Tento rok kupé Bentley Continental GT zvládlo náročnú trať na americkom Pikes Peak rýchlejšie ako ktorékoľvek sériové auto, ktoré sa doteraz o to pokúšali. V krátkom čase po sebe tak britská prémiová značka získala druhé prvenstvo.

Keď sa povie dvanásťvalec, väčšina z vás bude mať na mysli konfiguráciu V12. Čiže motor s dvoma radmi valcov po šiestich. Motor v Bentley Continental GT však patrí k výnimkám. Má označenie W12. Nie je to motor ani radový, ani vidlicový, je to kombinácia oboch. Valce sú síce v dvoch radoch, ale uhol, ktorý zvierajú, je tak ostrý, že motor má len jednu hlavu valcov. U prvého šesťvalca tejto konštrukcie bol uhol 15 °, pričom v bežných V6 býva 60 °, niekedy aj 90.

Bentley Continental GT má motor W12, teda dvakrát VR6. Motor nemá dva kľukové hriadele, ako by mohol naznačovať tvar písmena W. Je to pokračovanie motora VR, vynálezu koncernu Volkswagen. Ten dokázal dostať šesť valcov do priestoru, kam by sa bežný vidlicový šesťvalec (V6) nevošiel na šírku a radový šesťvalec (R6) zasa na dĺžku. Motory označené písmenom W tak nie sú nič iné, ako dva bloky VR spoločne v podobe klasického vidlicového motora s jedným spoločným kľukovým hriadeľom.

Zatiaľ video z rekordnej jazdy modelu Continental GT Bentley nezverejnili, ale... Ak máte chuť pozrieť si z pozície vodiča, ako vyzerala jazda Rhysa Millena pred rokom pri rekordnej jazde, kde sa stalo najrýchlejším SUV časom 10:49,902 na vozidle Bentley Bentayga, toto video vám ponúkame – a verte, že to stojí za to pozrieť si ho!


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Bentley

Komentáre k článku