13.05.2019

Revolúciu v automobilovom priemysle spustili počítačové hry

„Automobilový priemysel čelí jednej z najväčších zmien od čias vývoja výrobnej linky,” tvrdí Tim McDonough, zástupca Unity Technologies.

Americká spoločnosť, ktorá je známa vytváraním platforiem používaných v počítačových hrách, už niekoľko rokov ochotne poskytuje svoje nástroje výrobcom automobilov. Výsledky tejto spolupráce spôsobia revolúciu v mnohých oblastiach – od dizajnu až po predaj automobilov.

Hoci oddelenie zodpovedné za motorizáciu vzniklo v Unity Technologies iba v máji uplynulého roku, spolupracuje s automobilovými značkami už viac ako tri roky.  Unity má čo ponúknuť.  3D platforma vyvinutá americkou spoločnosťou je základom mnohých špičkových hier vytvorených pre rôzne zariadenia – počítače, hracie konzoly a mobilné zariadenia.  Spoločnosť investuje značné prostriedky do rozvoja rozšírenej reality (AR) a virtuálnej reality (VR) a tieto nachádzajú mnoho spôsobov využitia aj v automobilovom priemysle. 

Najväčšie značky hovoria áno

Potenciál produktov  vyvinutých americkou spoločnosťou si uvedomili najväčší výrobcovia automobilov, ako sú Toyota, Lexus, Volkswagen, Audi a Volvo. ,,V Toyote využívame Unity na vývoj nástrojov  VR a AR na zlepšenie výkonu a kvality štýlového dizajnu, technických komponentov automobilov, ale aj na školenia zamestnancov,” vysvetľuje Koichi Kayano, projektový manažér oddelenia Operation Improvement Department Toyota.

Sila  Unity

Riešenia vyvinuté spoločnosťou  Unity Technologies umožňujú vytvoriť virtuálne prostredie pre autonómne autá a ich testovanie bez nutnosti použiť vozovku.  Využívanie virtuálnej reality  umožňuje tiež automobilke školiť pracovníkov továrne a mechanikov. Pomocou okuliarov zobrazujúcich virtuálnu realitu sa môžu neskúsení pracovníci naučiť opraviť, alebo zložiť auto v bezpečných podmienkach, bez vytvárania zbytočných nákladov.

Virtuálny Lexus ako skutočný

Veľký potenciál má platforma aj v oblasti marketingu a dizajnu vozidiel.  Prvým vozidlom, na ktorom testovali marketingové možnosti Unity a virtuálnej reality, bol  Lexus LC 500. Kompletný 3D model, ktorý vytvorila agentúra  Team One, zahŕňal dokonca aj pohonný systém, podvozok a konštrukčné prvky auta. Dizajnérom sa podarilo reprodukovať aj najmenšie detaily športového Lexusu, ako sú spoje karosérie, odtieň laku či textúra čalúnenia. Model, ktorý vytvorili, umožňoval zmeniť farbu laku, čalúnenie interiéru alebo vzor ráfikov, či dokonca si sadnúť do virtuálneho auta.  „Pracujem v automobilovom priemysle už 15 rokov a to, čo som videl za posledný polrok, ma presvedčilo, že prichádza revolúcia,” povedal neskôr  David Telfer, manažér oddelenia digitálneho marketingu  v Lexuse. „Model Unity naozaj zmenil náš pohľad na marketing”, dodal. 

Navyše spoločnosť minulý rok predstavila konfigurátor nového crossoveru Lexus UX. Nástroj umožňuje prezerať si auto na ulici, zmeniť farbu laku alebo verziu výbavy a dokonca skontrolovať prevádzku niektorých prvkov vo vnútri vozidla, napríklad centrálneho displeja.   Konfigurátor je vybavený aj analytickými nástrojmi, ktoré sledujú správanie používateľov. 

Ideálne pre predajcov

Využívanie virtuálnej reality v konfigurátoroch automobilov je čoraz obľúbenejšie. Spoločnosť Rewind v spolupráci s HP a Intelom vytvorila nástroj  Salesdrive, ktorý umožňuje vytvoriť v reálnom čase virtuálny 3D model nového auta. Predajca tak môže zákazníkom vytvoriť individuálnu prezentáciu a postupne pridávať požadované vybavenie, ako napríklad strešné nosiče.  Vďaka Salesdrive je takisto možné vidieť, koľko miesta zaberie v kufri detský kočík, alebo ako vyzerá zadné sedadlo po inštalácii detskej sedačky. 

Možnosti v projektovaní vozidiel

Riešenia, ktoré ponúka Unity, odštartujú revolúciu aj v projektovaní automobilov. „Vďaka technológii real-time 3D budú môcť dizajnéri automobilov konať rýchlosťou myšlienky. Meniť, modifikovať svoje modely a vidieť tieto zmeny  v reálnom čase,” vysvetľuje Clive Downie, marketingový riaditeľ v Unity Technologies. Vďaka platforme môžu navyše inžinieri kontrolovať aj to, ako bude interiér auta vidieť jeho používateľ. Dizajnér môže auto naprojektovať, potom si dať okuliare VR a prostredníctvom nich obísť auto dookola alebo sedieť na sedadle vodiča. 

„Kedysi tento proces vyzeral takto – prvotný nápad, séria skíc a tak ďalej, až do definitívnej podoby auta. V súčasnosti sa všetko deje v jednej chvíli. Blížime sa k optimálnej situácii, v ktorej budeme môcť využívať Unity na vytvorenie auta od začiatku až do konca,” dodáva  Beau Cameron z Immersive Reality Studio Lead v Team One.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku