21.11.2018

Čo očakávajú mileniáli od áut?

Ľudia narodení v období od začiatku 80. do polovice 90. rokov dvadsiateho storočia predstavujú 12 % zákazníkov kupujúcich autá v Európe

Svojim kamarátom volávali z domáceho telefónu ale teraz používajú mobilné telefóny najnovšej generácie. Hudbu začali počúvať na rádiách s kazetovým magnetofónom, no teraz majú svoje obľúbené skladby v cloude.

To sú tzv. mileniáli – generácia, vyznačujúca sa rýchlou adaptáciou na technické výdobytky. Dnes táto skupina predstavuje 12 % všetkých zákazníkov kupujúcich automobily v Európe. No čo presne hľadá táto výrazne digitálne prepojená generácia keď si vyberá automobil?

Dizajn automobilu je hlavným dôvodom pre kúpu až pre 40 % tejto skupiny zákazníkov. Konektivita, ozvučovací systém a infotainment majú zásadný význam pre každého tretieho zákazníka. Je to prvá generácia, ktorá má záujem o nové riešenia mobility, ako napríklad zdieľanie automobilu.

Dizajn nadovšetko

Pre 40 % aktuálnych zákazníkov vo veku od 25 do 37 rokov je vonkajší dizajn jedným z hlavných dôvodov pre kúpu automobilu, ako vyplýva z interných prieskumov značky SEAT. Výsledky prieskumu ukazujú, že tretina zo zákazníkov vo veku do 30 rokov chce  aby automobil vyjadroval ich osobnosť a chce ním vyjadriť svoj individuálny štýl. Konektivita, ozvučovací systém a infotainment sú ďalšími rozhodujúcimi atribútmi pre každého tretieho mileniála.

Malé a mestské

Na trhu je nekonečné množstvo možností, ale táto generácia má jasnú predstavu: 50 % preferuje kompaktný, alebo malý model ako SEAT Leon alebo Ibiza. Okrem toho je segment SUV veľmi populárnou  alternatívou pre 20 % tejto skupiny zákazníkov, pričom percentuálny podiel sa zvyšuje s vekom zákazníka. No iba každý piaty mileniál je schopný zaplatiť automobil zo svojich úspor, pričom tento podiel je vyšší o 40 % pri starších generáciách.

Aktuálne a jediným klikom:

Príslušníci digitálnej generácie pred rozhodnutím pre určitý model robia extenzívne rešerše na internete. Enrique Pastor, zodpovedný za prieskum trhu a produktovú stratégiu SEAT hovorí, že „priemerne trvá 9 týždňov kým záujemcova dospejú ku kúpe. Pretože chcú byť lepšie informovaní a majú relatívne menej skúseností s procesom kúpy vozidla, trvá im dlhšie, kým si vyberú vozidlo.“ Internetové stránky výrobcu a špecializované testy predstavujú 50 %, resp. 24 % ich hlavných zdrojov informácií. Od svojich predchodcov sa táto generácia líši tým, že pre ňu hrajú dôležitú rolu odporúčania priateľov a rodiny. Pred uskutočnením kúpy 23 % tejto skupiny hľadá radu vo svojom užšom kruhu, kým tento počet sa u zákazníkov vo veku nad 40 rokov znižuje na 13 %.

Zdieľanie je život

Oprosti minulosti sa zmenil spôsob používania vozidla. Podľa interných štúdií mileniáli sú prvou generáciou, ktorá má záujem o nové formy mobility. Napríklad 26 % vodičov vo veku od 25 do 37 rokov uvažuje o zdieľaní svojho automobilu s inými užívateľmi. Zdieľanie automobilov je „trend, ktorého rastúcu intenzitu môžeme očakávať v budúcnosti. Predpokladá sa, že na celom svete bude v roku 2025 využívať služby zdieľania vozidiel 36 miliónov ľudí,“ rekapituluje Enrique.


AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: Seat, Porsche Slovakia

Komentáre k článku