04.09.2018

Putinov Aurus Senat v civilnej verzii bude len pre bohatých

Limuzína ruského prezidenta sa ukázala podľa pôvodných predpokladov už aj v "ľudovej" kategórii.

Prezident Putin sa prvý raz odviezol novou vládnou limuzínou pri slávnostnej inaugurácii v máji. Odvtedy ju už poukazoval kade-tade po svete. Chválou na nové auto nešetril ani korunný princ Mohammed bin Zayed Al Nahyan z najbohatšieho emirátu Abú Zabí počas oficiálnej návštevy Moskvy. Bol taký nadšený, že si asi jednu objedná. Nepancierovanú a menej honosnú verziu nedávno predstavila nová značka na autosalóne v Moskve.

Aurus Senat je odpoveďou na Rolls-Royce Phantom. Už počas premiéry Putinovej novej limuzíny sa dizajn novinky prirovnával ku kombinácii Rolls-Royce Phantom a Mercedesu-Benz triedy S. Civilná verzia modelu pod novou značkou Aurus a označením Senat pripomína nielen prednou maskou spomínaný Phantom. Naopak interiér vychádza z architektúry posledných Mercedesov. Je zameraný na najhonosnejšie klientelu. Vnútri je prémiová koža, drevo, detaily z lešteného hliníka, elektricky nastaviteľné, vyhrievané a masážne kreslá, či analógové hodiny uprostred palubnej dosky. Tá vyniká eleganciou a jednoduchosťou s minimom tlačidiel. Prístrojový panel a displej infotainmentu sú prepojené v jednej podlhovastej obrazovky, podobne ako majú vyššie výbavy súčasných Mercedesov.

Na projekte Kortež, ktorý odštartoval už v roku 2012 za štedrej pomoci ruskej vlády, spolupracovalo Ruské štátne výskumné centrum (NAMI) s firmami ako Porsche Engineering, Bosch alebo Ruskaja Koža. Vyvíjať iba jediný model pre hlavu štátu by nebolo rentabilné a efektívne. Okrem ťažkotonážnej pancierovanej verzie s dĺžkou 6 630 mm a hmotnosťou 6,5 tony sa preto od začiatku rátalo aj s verziou bežne dostupnou na ruskom trhu. Má sa vyrobiť 5000 kusov. Okrem pancierovanej vládnej limuzíny to budú aj bežné verzie a dokonca SUV a MPV. To všetko vďaka modulárnej platforme EMP, na ktorej je Aurus postavený. Ešte tento rok sa má vyrobiť 70 kusov. Na budúci rok to má byť 200 a o dva roky 300 kusov za rok. Výrobu zabezpečuje spoločnosť Sollers, ktorá je vlastníkom firmy UAZ.

Konzervatívny dizajn je veľmi príbuzný Putinovej limuzíne. Auto je v menšom formáte. Aurus Senat sa bude podobne ako Rolls-Royce ponúkať s krátkym i predĺženým rázvorom. Štandardná verzia meria na dĺžku 5630 mm a jej rázvor činí 3300 mm. Pre porovnanie, „krátky“ Phantom má na dĺžku 5762 mm a rázvor s hodnotou 3552 mm. Senat s predĺženým rázvorom potom má dĺžku 6625 mm s rázvorom 4300 mm, čím prekonáva dlhší Phantom EWB - jeho dĺžka je 5982 mm a rázvor 3772 mm. Zhodná má byť aj technika. Pod kapotou bude pracovať mohutný 4,4-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec, vyvíjaný s Porsche, naladený na 439 kW (550 k) a 880 Nm krútiaceho momentu, ktorému má asistovať elektromotor, moderná 9-stupňová automatická prevodovka a pohon oboch náprav. Vylúčené nie sú ani slabšie verzie. Prestížnejšou voľbou môže byť 6,6 litrový dvanásťvalec s výkonom 632 kW (859 koní), ktorý nájdete vo vnútri Putinovej limuzíny. Tam ho treba ako soľ, veď tento špeciál s dĺžkou 6 625, šírkou 2 000 a výškou 1 695 mm má s ochranným pancierom hmotnosť 6,5 tony.

Dodávky domácim zákazníkom sa začnú v prvom štvrťroku 2019. Ak bude záujem, od roku 2020 sa má Aurus vyvážať do zahraničia. Hovorí sa o Číne a o Blízkom východe, hlavne o Spojených arabských meirátoch. Ceny vozidla zatiaľ oficiálne nezverejnili, podľa všetkého má ale ruský luxus vyjsť minimálne o 20% lacnejšie ako porovnateľné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley. Povráva sa o cene okolo 130 000 eur. Vzhľadom na výkon a luxus v kabíne nie je cena prehnaná.

Autu ale chýba tradícia a imidž značky. Za podobnú sumu sa totiž dá kúpiť povedzme Mercedes-Benz triedy S, BMW radu 7, Audi A8, alebo Jaguar, či Volvo. Ruská značka sa ale neobáva nezáujmu kupujúcich. Verzia pre Putina jej dodáva status vážnosti a bohatých Rusov s národnou hrdosťou je stále viac ako dosť. Ktovie, či avizovaných 5000 kusov bude stačiť.

Kortež
AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Autoreview.ru

Komentáre k článku