02.09.2018

Audi PB18 e-tron: úroveň autonómnej jazdy Level NIČ. Budúcnosť v rukách vodiča

Popri všetkých konceptoch pýšiacich sa vysokými úrovňami autonómneho riadenia je nový e-tron príjemná zmena.

Neprejde týždeň, aby sa na svete neobjavil nový model automobilu s vysokou úrovňou autonómnej jazdy. Či už ide o rýchlokvasené start-upy alebo o reálne autá od veľkých automobiliek, z autonómnych technológii sa stáva akési klišé doby. Preto je príjemná zmena vidieť ultra-moderný koncept vozidla, ktorý s hrdosťou nesie označenie autonómnej jazdy Level Zero, teda Level 0, Level Nič.

Koncept Audi PB18 e-tron je totiž o jazdnom zážitku. O maximalizácii zábavy za volantom a to aj napriek (alebo aj vďaka) čisto elektrickému pohonu. Dizajn vozidla vám môže niečo hovoriť. Staršie koncepty ale i pretekárske špeciály z Le Mans už mnohé z dizajnových prvkov nového konceptu niesli.

Toto auto sa teda nesnaží byť umelo iné a výstredné. Auto sa snaží vychádzať z dizajnového jazyka konceptov a závodných špeciálov ako aj z pretekárskych skúsenosti značky Audi.

Že ide o ozajstného pretekára určeného ako na cesty, tak na okruh dokazuje okrem dizajnu a spomínanej nálepky Level 0 tiež absencia akýchkoľvek luxusných doplnkov zvyšujúcich hmotnosť auta.

Zaujímavosťou je možnosť úpravy kabíny. Ak vodič bude jazdiť sólo, sedadlo môže uložiť do centrálnej pozície a k nemu premiestniť i pedále a volant. Keďže ani jeden z týchto ovládacích prvkov nepotrebuje mechanické spojenie s ovládanými prvkami, úprava je jednoduchá.

Elektromobil má vďaka pokrokovým batériám hmotnosť iba 1550 kg. Na dĺžku má 4,53 metra, na šírku 2 metre a na výšku 1,15 metra. Rázvor je 2,7 metra. Kompaktné vonkajšie rozmery pritom poskytujú dosť miesta pre dvojicu pasažierov a tiež pre 470 litrový kufor. Dosť veľa na športové auto, no nie? 

Koncept má k dispozícii systémový výkon 500 kW a príležitostne krátkodobo až 570 kW. Za to môže trojica motorov – dva vzadu, jeden vpredu. Na prednej náprave má auto 150 kW, vzadu 350 kW. Systémový krútiaci moment je 830 Nm. Vďaka týmto parametrom dokáže auto zrýchliť z 0 na 100 km/h za málo nad 2 sekundy.

O brzdenie sa až do strednej intenzity starajú iba motory. Hydraulické brzdy fungujú až pri extrémnom brzdení.

Tekutinou chladené batérie majú maximálnu kapacitu 95 kWh. To by malo stačiť na dojazd až 500 kilometrov podľa nového meracieho cyklu. Pritom platí, že batérie sú pripravené na dobíjanie s napätím až 800 voltov. Pri takomto nabíjaní by boli batérie doplna nabité za 15 minút. Ak by nebol k dispozícii nabíjací kábel, batérie možno naplniť aj prostredníctvom bezdrôtového nabíjania.

Ako už z názvu vyplýva, koncept bol vytvorený pri príležitosti prehliadky automobilovej krásy v Pebble Beach. Je to vôbec prvé vozidlo, ktoré si Audi na toto podujatie pripravilo. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku