21.07.2018

Bosch a Daimler spúšťajú v Kalifornii kyvadlovú dopravu bez vodičov

V roku 2019 spustia spoločnosti Bosch a Daimler na vybraných trasách v kalifornskom Silicon Valley autonómnu dopravu.

V druhej polovici roka 2019 spustia spoločnosti Bosch a Daimler na vybraných trasách v kalifornskej oblasti Silicon Valley prvý pilotný projekt skúšky kyvadlovej dopravy pre zákazníkov s automatizovanými vozidlami bez vodičov (SAE-Level 4/5).

Spoločný projekt plnoautomatizovaného jazdenia bez vodiča v mestskom prostredí, začatý v roku 2017, financujú obe spoločnosti rovnakým dielom. Daimler zároveň poskytne aj potrebné vývojové vozidlá, skúšobné zariadenia i vozidlá skúšobnej flotily vozidiel. Bosch zodpovedá za komponenty špecifikované počas vývoja ako snímače, aktuátory a riadiace jednotky. Platformu na algoritmy umelej inteligencie prepojenia riadiacich prístrojov pre vozidlá dodá americká technologická spoločnosť Nvidia.

„Rozhodujúce je zaviesť bezpečný a spoľahlivý systém pripravený na sériovú výrobu,“ uvádza Michael Hafner, vedúci oddelenia Automatizované jazdenie spoločnosti Daimler. Projekt má pre budúcnosť overiť možnosti inteligentného spojenia služieb mobility ako zdieľanie vozidiel (car2go), taxislužba na privolanie (mytaxi) a multimodálne platformy (moovel). 

Pre plnoautomatizované jazdenie bez vodiča v meste je nevyhnutné spoľahlivo rozpoznať okolie vozidla rozličnými snímačmi (radarovej, kamerovej, lidarovej a ultrazvukovej techniky). Zároveň v čo najkratšom čase analyzovať množstvo takto získaných údajov, interpretovať ich a premeniť na jazdné príkazy. To si súčasne vyžaduje uskutočniť stovky biliónov výpočtových operácií za sekundu. Z plnoautomatizovaného vozidla bez vodiča sa tak stáva superpočítač na kolesách.

Daimler ale zatiaľ nespresnil ako sa do projektu budú môcť zapojiť nadšenci. Predpokladáme, že nechať sa odviezť v autonómnom aute bude možné iba na vopred určených trasách a jazdu si budú môcť záujemcovia rezervovať/objednať/privolať cez aplikáciu. Viac však zistíme až neskôr. V tlačovej správe si zároveň Bosch a Daimler nezabudli rypnúť do horlivej konkurencie. Daimler a Bosch v stručnosti tvrdia, že na to, aby autonómne vozidlá mohli slúžiť na verejných cestách, je potrebné zvládnuť autonómiu v celej komplexnosti a nie iba v niekoľkých bodoch. 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Daimler

Komentáre k článku