19.02.2018

SEAT Tarraco – nové meno pre nové SUV značky

Fanúšikovia vo veľkom všeľudovom hlasovaní vybrali meno pre tretie SUV SEAT.

Na záverečnom hlasovaní #SEATseekingName sa zúčastnilo 146 124 fanúšikov značky SEAT v 134 štátoch a z hlasovania vyšlo víťazne meno Tarraco. Tarraco získalo 51 903 (35,52 %) platných hlasov, nasledovalo meno Avila s počtom 41 993 (28,74 %) hlasov, na treťom mieste skončilo meno Aranda s 39 321 (26,91 %) hlasov a posledné bolo meno Alboran s počtom 12 907 (8,83 %) odovzdaných hlasov. Výsledky hlasovania osvedčila medzinárodná audítorská spoločnosť EY (Ernst & Young).

Tarraco, rovnako ako tri ďalšie mená, ktoré postúpili do finále, korešponduje s hodnotami značky SEAT a perfektne sa hodí k osobnosti nového modelu. Tarraco je historický názov dnešného mesta Tarragona, ktoré bolo najstarším rímskym sídlom na Pyrenejskom polostrove a jedným z najväčších miest v Hispánii v časoch Rímskej ríše. Toto stredomorské mesto má bohatú tradíciu v kultúre, histórii a architektúre a pritom aj moderný flair – hodnoty, s ktorými sa identifikuje SEAT a prenáša ich do svojich vozidiel.

Tarraco je prvé meno modelu značky SEAT, ktoré bolo vybrané verejným hlasovaním a v poradí 14. španielskym geografickým názvom použitým na pomenovanie automobilu. Túto tradíciu odštartoval pred 36 rokmi model Ronda, ktorý bol v roku 1982 prvým automobilom SEAT pomenovaným podľa španielskeho mesta. Odvtedy dostalo 12 ďalších modelov meno zo španielskej geografie:  Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, a dve najnovšie Ateca a Arona.

Úspešná iniciatíva #SEATseekingName

Iniciatíva #SEATseekingName prekonala všetky očakávania. SEAT sa chce verejne poďakovať všetkým zúčastneným a osobitne mestám Avila, Aranda a Alboran za ich veľké nasadenie a mobilizačné aktivity. V prvej fáze fanúšikovia SEAT zo 106 štátov zaslali celkovo 133 332 návrhov, z ktorých bolo vybratých 10 130 rozličných španielskych geografických názvov, zodpovedajúcim požiadavkám definovaným značkou.

V ďalšej fáze rigorózneho výberového procesu boli návrhy overované na základe lingvistických a právnych kritérií a experti vybrali tie, ktoré korešpondovali s hodnotami značky a vyjadrovali esenciu nového modelu. Potom prebehli prieskumy medzi zákazníkmi cieľových skupín na hlavných trhoch, ako aj testy na trhoch, kde španielska značka predáva svoje vozidlá. Nakoniec SEAT vybral štyroch finalistov pre záverečné hlasovanie.

Alboran, Aranda, Avila a Tarraco boli vybrané ako mená postupujúce do finále. Odvtedy mohla verejnosť hlasovaním vybrať svojho favorita a víťazným menom sa stalo Tarraco.

Tarraco dopĺňa ofenzívu SUV značky SEAT

Tarraco je ďalším modelom uvedeným v rámci aktuálne prebiehajúcej najväčšej produktovej ofenzívy značky SEAT v histórii. Veľké SUV, ktoré môže mať až 7 sedadiel, doplní ponuku SUV španielskej značky, doteraz tvorenú modelmi Ateca a Arona. Produktová ofenzíva odštartovala v roku 2016 uvedením kompaktného SUV Ateca, pokračovala v roku 2017 modernizáciou modelového radu Leon a modelom Ibiza piatej generácie a novým malým crossoverom Arona. SEAT Tarraco sa začne predávať do konca tohto roka.

Komentáre k článku