26.12.2017

Veľké firmy sa predbiehajú, ktorá si objedná viac Tesla ťahačov

Tesla disponuje krátko po uvedení konceptu Tesla Semi veľkými objednávkami od veľkých hráčov.

Elon Musk a jeho marketingový tím vedia ako okolo svojich produktov robiť pozitívny mediálny šum. A vedia to aj veľké americké spoločnosti, ktoré si s radosťou v tomto pozitívnom mediálnom šume omočia rypáčiky. Aj tak by sa dala interpretovať súčasná situácia okolo Tesly.

Faktom zostáva, že krátko po prezentácii nových ťahačov značky Tesla, na ktorej sa prekvapivo ukázal i budúci elektrický hyperšport Tesla Roadster II dokázala plnohodnotne prekryť všetky negatívne správy a pesimistické úvahy ekonómov ďalšou vlnou pozitívneho PR. Kašľať na meškajúcu výrobu Modelu 3, kašľať na problémy na akciových trhoch. Dnes je Tesla opäť v pohybe a vyvoláva obrovský záujem tak ako je zvyknutá.

Doteraz držala v rukách najväčšiu objednávku na ťahače Tesla spoločnosť PepsiCo. Výrobca sladených nápojov a iných dobrôt si objednal rovných 100 kusov modelu Tesla Semi. PepsiCo má v USA dcérsku spoločnosť Frito-lay, ktorá disponuje gigantickou flotilou s celkovým počtom približne 10 000 nákladných automobilov. Práve do nej majú pribudnúť ťahače Tesla.

Spoločnosť musí iba doriešiť na aký typ jázd sa im Tesla ťahač vlastne hodí. Špecifiká plne elektrického ťahača treba zohľadniť. Otázkou tak je, či sa najviac hodí na krátke trasy s ťažkým nákladom, alebo skôr na dlhšie trasy s ľahším nákladom.

PepsiCo plánuje znížiť celkové flotilové emisie skleníkových plynov o 30% do roku 2030 a Tesla Semi má byť jedným zo spôsobov ako to dosiahnuť.

K PepsiCo sa nedávno pripojila aj doručovateľská spoločnosť UPS. United Parcell Service si objednali celkovo 125 ťahačov Tesla. UPS ale zároveň poskytla dáta o trasovaní svojich nákladných vozidiel tak, aby mohla Tesla vyhútať kam a ako najlepšie tých 125 ťahačov nasadiť, aby zapadli do reťaze doručovania. UPS chce ťahače Tesla zaradiť do svojej flotily nákladných automobilov jazdiacich na alternatívne palivá, ktoré už dnes jazdia na elektrinu, zemný plyn, či skvapalnený plyn.

Ťahákom ťahača Tesla je okrem pozitívneho PR najmä a predovšetkým reálna úspora lokálnych emisií ale tiež reálna úspora vlastníctva výkonného ťahača. Viac o projekte zistíte tu. 

jh
ZDROJ: Reuters, PepsiCo, UPS

Komentáre k článku