2017-12-10 04:00:00
Bugatti Chiron musí do
Bugatti Chiron musí do servisu
Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron má problém, musí čo najskôr navštíviť servis

Na všetky do októbra vyrobené kusy najdrahšieho auta sveta platí zvolávacia akcia.

Všetko je to pre chybu, ktorú by ste márne hľadali na podvozku, motore, či riadení. Hoci je pravdepodobnosť vzniku problému skoro nulová, Bugatti povolalo späť do servisov všetky doteraz vyrobené autá, teda celkom 47 exemplárov.

Bugatti sa na začiatku februára pochválilo náročným procesom výroby nového modelu. Bežne zaberie šesť mesiacov. Na každom aute pracuje dvadsať zamestnancov. Ešte treba prirátať čas potrebný na špecifikovanie konkrétneho vozidla zákazníkom priamo v továrni Bugatti a čas potrebný na realizáciu istých špecifických požiadaviek. Preto asi nikoho neprekvapí, že tempo výroby odhadli v Bugatti na približne 70 kusov ročne. Spolu sa má vyrobiť iba 500 kusov, takže celá sériová výroba bude trvať niečo vyše sedem rokov.

Zdroj: Bugatti
Zdroj: Bugatti

Napriek náročnému procesu a snahe o kvalitu a dokonalosť sa do už vyrobených áut dostala potenciálne chybná súčiastka. Keďže je 12 kusov spomedzi doteraz vyrobených modelov Chiron v USA, Bugatti informovalo americký úrad NHTSA. Spoločnosť Sparco, ktorá do Chironu dodáva sedadlá, možno urobila chybu v ich konštrukcii. Na vine má byť konzola, ktorá umožňuje sklopenie operadla. Na jednej z nich objavila automobilka chybný zvar.

Okamžite skontrolovala aj všetky ostatné sedadlá rozpracovaných a ešte nedodaných áut a zároveň okamžite informovala dodávateľa. Firma Sparco preto začala dodávať od 27. októbra úplne nové sedadlá. Bugatti uviedlo, že reálny vznik problému hrozí asi u 1 percenta z nich. Reálne chybný tak nemusí byť ani jeden automobil.

Zdroj: Bugatti

Bugatti je napriek tomu opatrné. Vplyvom zlého zvaru nemusí byť operadlo perfektne ukotvené a môže zmeniť polohu nezávisle od vôle majiteľa. To by mohlo spôsobiť počas jazdy nejeden problém. Podľa automobilky nejde o životu nebezpečný problém. Lenže kto môže predpovedať, čo by to mohlo spôsobiť v aute idúcom vyše 400 km/h? Bugatti Chiron je totiž najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom na svete. Jeho šestnásťvalcový motor dokáže vyprodukovať výkon vyše 100 kW (1500 k). Z nuly na stovku zrýchli za 2,5 sekundy.

Zdroj: Bugatti
Zdroj: Bugatti

Zvolávacia akcia sa začína už zajtra, teda v pondelok 11. decembra.  Bugatti samozrejme nebude nútiť, aby majitelia auto s cenovkou tri milióny dolárov dopravili osobne do servisu. Postup bude nasledujúci: Ozve sa im poverený pracovník a dohodne termín. Potom príde do rezidencie vlastníka kamión a auto bezplatne odvezie do servisu, alebo technici - „lietajúci doktori“ na mieste overia kvalitu použitého zvaru. Ak by sa ukázalo, že nie je v poriadku, celú zostavu sedadiel im zadarmo vymenia.

Zdroj: Bugatti
Zdroj: Bugatti

Keďže je každé z nich vyrobené na zákazku, aj pri danom množstve nepôjde o jednoduchú záležitosť. Napriek tomu môže byť koncern VW rád, že sa taká vec prihodila na sedadle modelu Chiron a nie napríklad Golfu. Toho za necelý rok výroby vzniklo neporovnateľne viac kusov.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo