03.10.2016

Citroen C5 a C6 sa vrátia v takejto podobe. Originalita, pohodlie, výnimočnosť

Citroen patrí k mainstreamovým značkách, avšak vždy dokázal poskytnúť odlišný zážitok.

Ešte donedávna bola budúcnosť modelov ako C5 a C6 nanajvýš otázna. Citroen sa chcel pôvodne zamerať na tvorbu originálnych automobilov v „bežných“ segmentoch. Vodcom skupiny nových modelov je C4 Cactus, ktorého úspech chce značka zopakovať aj pri menšom C3. Hatchback C3 na sebe nesie nielen náznaky crossoveru, tiež výrazný podpis modelu Cactus. K dispozícii pritom bude ako s airbumps, tak aj bez nich.

Bláznivé a originálne autá však nie sú jedinou možnosťou pre novobudovanú značku. Nedávno to naznačil koncept CXperience. Automobilka cíti, že po oddelení DS má akoby voľnejšie pole pôsobnosti a môže sa venovať tomu, čo patrí k jej DNA – pohodlie, dizajnová odlišnosť a v mnohých ohľadoch i bláznivosť.

Smerovanie automobilky najlepšie vystihujú slová jej riaditeľky Lindy Jackson: „Sme mainstreamová značka, ale máme schopnosť  zvrhnúť zavedené pravidlá mainstreamu. V skutočnosti to naši zákazníci očakávajú. Ako ďaleko to môžeme dotiahnuť? Môžeme ísť až do prémie? Povedala by som, že áno. Akýkoľvek segment to bude, dokážeme to, ale svojou cestou.“

„Oddelenie od DS nám prinieslo množstvo príležitostí. Dovolilo nám redefinovať a ujasniť si naše ciele pre značku. Vďaka tomu nič nie je tabu.“ dodáva Jackson.

 I keď bol zobrazený koncept CX oficiálne dizajnovým cvičením naznačujúcim budúce smerovanie značky bez určenia akéhokoľvek budúceho modelu, dnes je jasné, že výstrel do prázdna to rozhodne nebol a že sa dizajn tohto automobilu prenesie do budúcej generácie veľkých automobilov značky. Koniec koncov čo-to naznačuje aj samotný názov - CX tvoriaci základ názvu konceptu. Odvolávanie sa na tento mimoriadne úspešný model vyznačujúci sa komfortom, priestrannosťou a viac ako 1 miliónom predaných vozidiel je zaväzujúce.

„Našou základnou myšlienkou je Be different, feel good (buď iný, cíť sa dobre) a každé auto, ktoré postavíme bude stelesňovať túto filozofiu,“ dodáva Jackson.

Nová C5 i C6 by mali prísť začiatkom budúcej dekády, v segmentoch v ktorých kraľujú konzervatívne sedany ako Passat by nové modely Citroenu mali priniesť dizajnovú unikátnosť a komfort známy skôr z vyšších segmentov.

Znamená to, že Citroen nebude v budúcnosti hrať len „šaša“ koncernu PSA, ponúkne aj dospelejšie modely, ktoré bude charakterizovať originalita, komfort, pohodlie, izolácia vonkajších vplyvov, no tiež technologický pokrok. V podstate sa tak značka vráti ku svojim koreňom. To poukazuje aj súčasný vývoj programu Advanced Comfort, ktorý naviaže na odkaz hydropneumatického pruženia z čias minulých.

jh
ZDROJ: Autocar

Komentáre k článku